• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Audi A80 cabrio (bj1997)

dannydehert

Detailing chief
24 jul 2009
1.087
95
Temse (België)
Eerder deze week mocht ik een Audi A80 onder handen nemen. Vanwege soft top was deze nooit in de carwash geweest dus de lak had geen swirls, maar wel waskrassen. Maar het viel nog wel mee; het was een 2de-hands auto die pas een nieuwe soft top had gekregen en mooie Borbet velgen. Het was dus tijd om de lak daarop af te stemmen, met een mooi resultaat. Na de "foto shoot" heb ik nog vlug even de bumpers en plastics nog in Trim Restorer gezet. Dus die zien er op de foto nog niet zo mooi uit. De eigenaar had enkel gevraagd om de lak te doen, maar je kent het wel...alles moet perfect zijn toch? :)
Stappen:
- Artico Magico Snow Foam
- Wassen: Dodo Juice Born to be Mild shampoo
- Kleien: Poorboy's World Poly Elastic Clay + Spray&Gloss
- Polish: pass 1 Monello Mezzo (groene pad, 50/100; zat vroeger tussen wit en oranje in)
- Polish: pass 2 Monello Finale (witte pad, 30/100)
- Glaze: PoorBoy's World Black Hole op zwarte pad
- Wax: Collinite Super DoubleCoat Wax No476S (rode pad, is iets zachter dan zwart; maar zijn niet meer te vinden in de shop; detailen was al zo lang geleden dat mijn stock verouderd is :) )
- Velgen: Gyeon Q2M Iron (topspul!)
- Banden: Wolfgang Black Diamond Tire Gel (noemt nu Wolf's Chemicals denk ik)

Gebruikte detailspray/clay lube: Poorboy's World Spray&Gloss. Ik heb de Clay Lube niet in huis, is dit een groot verschil?
Als ik de materialen zo opsom, merk ik hoe lang geleden het was dat ik nog een detail deed!
Enfin, zopas nog eens een grote bestelling geplaatst ;)
Voor:
IMG_0968.JPG


Na:
AudiA80-1_na.jpg

IMG_0970.JPG
IMG_0972.JPG
IMG_0973.JPG
IMG_0974.JPG
 
  • Leuk
Reactions: PeterS en Ries
nette detail , maar wat heeft de eigenaar bezield om te kiezen voor een rode softtop ? in deze kleurstelling zou ik gekozen hebben voor of zwart of voor creme , maar niet voor rood (kan een kwestie van smaak zijn , maar ik vind het niet bij de auto passen ) , voor de rest chapeau voor een auto van bijna 20 jaar oud