Hallo mede poetsfanaten,
Afgelopen zaterdag mocht ik een klus klaren waar mijn Audi hart sneller van ging kloppen namelijk een uiterst unieke maar verweerde Audi s6+ Quattro tot leven wekken. De auto werd vrijdagavond gebracht en begon toch wel een beetje te slikken omdat dit een mega klus ging worden.. Alles was dof, vervuild, of beschimmeld erg jammer. Maar dit heeft ook een keer zijde dat het alleen nog maar kan gaan opknappen en ja, Wees eerlijk.. Zo'n auto verdiend dat toch? Het verhaal achter deze S6 is dat deze 1,5 jaar in de buitenlucht heeft gestaan onder een boom en vervolgens niet meer bijgehouden is. Erg zonde!
Vrijdagavond heb ik de Audi grondig gewassen op alle bekende kruispunten.. Denk hierbij aan sponnigen, wielkuipen en motorruimte. In totaal heb ik een uur gespendeerd aan het wassen. De Audi was tenslotte klaar om de volgende dag volledig aangepakt te worden.
Zaterdagochtend ben ik begonnen met het kleien van de lak.. deze was heel erg ruw zoals mijn verwachting al schepte. Gelukkig kwam Pa langs om even te helpen met kleien. Vervolgens ben ik begonnen met de roterende machine in combinatie met een schapenvacht en grofpolijstmiddel en de eerste testspot toonde een aanzienlijk verschil dus besloten om de eerste polijst stage op deze manier voort te zetten. Vervolgens de 2e stage gedaan met een excentrische machine in combinatie met een fijner polijst middel om de poets banen te verwijderen die de roterende machine heeft gecreëerd te verwijden. Daarna de auto een hardwax gezet en deze ongeveer 3 uur laten inwerken.
Na 4 uur lang polijsten heb ik mij gericht op het interieur deze was erg smerig en duidelijk uit geleefd. Door de lange stilstand was er veel schimmel op de kopsteunen en gordels te bespeuren. Eerst het interieur gestofzuigd en vervolgens uit geblazen met de tornado. Vervolgens dit enkele keer herhaald en tijdens dit proces kwam ook het missende exterieur deel van de stootlijst tevoorschijn die (m’n pa er aangelijmd heeft) weer terug gebracht aan het exterieur. Toen het interieur weer netjes was en de lederen zetels behandeld zijn verder gegaan met de rand zaken. Het reserve wiel is onderhanden genomen en de plaat die erboven op ligt is netjes zwart gespoten eveneens de trekhaak.
Vervolgens toen de Audi klaar was even laten poseren voor het foto moment naast mijn A1. De Audi kenner zal opmerken dat het toch wel uiterst unieke zijn auto’s zo naast elkaar.
Hieronder zal ik de foto’s met jullie delen.
Afgelopen zaterdag mocht ik een klus klaren waar mijn Audi hart sneller van ging kloppen namelijk een uiterst unieke maar verweerde Audi s6+ Quattro tot leven wekken. De auto werd vrijdagavond gebracht en begon toch wel een beetje te slikken omdat dit een mega klus ging worden.. Alles was dof, vervuild, of beschimmeld erg jammer. Maar dit heeft ook een keer zijde dat het alleen nog maar kan gaan opknappen en ja, Wees eerlijk.. Zo'n auto verdiend dat toch? Het verhaal achter deze S6 is dat deze 1,5 jaar in de buitenlucht heeft gestaan onder een boom en vervolgens niet meer bijgehouden is. Erg zonde!
Vrijdagavond heb ik de Audi grondig gewassen op alle bekende kruispunten.. Denk hierbij aan sponnigen, wielkuipen en motorruimte. In totaal heb ik een uur gespendeerd aan het wassen. De Audi was tenslotte klaar om de volgende dag volledig aangepakt te worden.
Zaterdagochtend ben ik begonnen met het kleien van de lak.. deze was heel erg ruw zoals mijn verwachting al schepte. Gelukkig kwam Pa langs om even te helpen met kleien. Vervolgens ben ik begonnen met de roterende machine in combinatie met een schapenvacht en grofpolijstmiddel en de eerste testspot toonde een aanzienlijk verschil dus besloten om de eerste polijst stage op deze manier voort te zetten. Vervolgens de 2e stage gedaan met een excentrische machine in combinatie met een fijner polijst middel om de poets banen te verwijderen die de roterende machine heeft gecreëerd te verwijden. Daarna de auto een hardwax gezet en deze ongeveer 3 uur laten inwerken.
Na 4 uur lang polijsten heb ik mij gericht op het interieur deze was erg smerig en duidelijk uit geleefd. Door de lange stilstand was er veel schimmel op de kopsteunen en gordels te bespeuren. Eerst het interieur gestofzuigd en vervolgens uit geblazen met de tornado. Vervolgens dit enkele keer herhaald en tijdens dit proces kwam ook het missende exterieur deel van de stootlijst tevoorschijn die (m’n pa er aangelijmd heeft) weer terug gebracht aan het exterieur. Toen het interieur weer netjes was en de lederen zetels behandeld zijn verder gegaan met de rand zaken. Het reserve wiel is onderhanden genomen en de plaat die erboven op ligt is netjes zwart gespoten eveneens de trekhaak.
Vervolgens toen de Audi klaar was even laten poseren voor het foto moment naast mijn A1. De Audi kenner zal opmerken dat het toch wel uiterst unieke zijn auto’s zo naast elkaar.
Hieronder zal ik de foto’s met jullie delen.