• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 8n

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.461
170
Afgelopen weekend de TT eens van buiten en van binnen aangepakt, had hier en daar toch echt wat aandacht nodig:

Al met al viel het me van buiten niet tegen hoe de wagen afgeleverd was, diepe krassen waren er niet uit, maar overal viel het qua swirls erg mee. Eerst gewassen met APC om hem te ontdoen van alles wat erop zat. Daarns gekleid met de mothers klei.
Hierna de krassen behandeld met wol en inizio (na een testspot natuurlijk). Daarna de rest van de auto met wit en mezzo, hierna met groen en finale, waarna sealer/glaze en afgetopt met de mothers fx wax
Wat random krassen:
ff889e76.jpg

voor het polijsten:
479d40a0.jpg


Dorpels waren ook aardig bekrast:
e341470e.jpg

voor het polijsten:
67cab0b6.jpg


Achterlichten gedemonteerd en gepolijst:
72fe7878.jpg


En van binnen het leer nogmaals aangepakt, was bij aankoop al aangepakt, maar niet naar mijn zin:
5cf03d92.jpg

randen waren niet goed opgeknapt en vaal, instap bestuurderstoel was niks mee gedaan:
b33b9d84.jpg

Dus de stoelen opnieuw geverfd, morgen de sealer erop en dan nog wat onderhoudsspul aanschaffen om het bij te houden:
191f1e90.jpg


da28b3e7.jpg


Interieur verder gestofzuigd en behandeld met poor boys natural look:
5cdb4cfd.jpg


Helaas verder niet al te veel foto's gemaakt, eindresultaat foto's zal ik van de week nog maken
 
dank, leer lijkt overigens er te blinken maar dat logt aan de camera, val in het echt wel mee, wat is overigens het beste leer onderhoudsmiddel? Neig zelf naar de gliptone, maar zijn er nog andere goede opties?
 
Gloss-it schijnt het erg goed te doen net als PCW.
Heb er zelf nog geen ervaring mee maar de Gloss-it hoop ik van de week binnen te krijgen.
PCW kan ik na het komende weekend pas meer over vertellen ( wordt ook aangeschaft).
 
Prachtige wagen en resultaten Emiel! Voor schoonmaken van het leder: Colourlock, voeden: Gliptone.
 
Gliptone ga ik van de week even bestellen met nog wat spul..

Nog wat foto's van gisteren:
e0c3d418.jpg


1af161ca.jpg


en dezelfde foto zonet na een regenbui:
7cd32dbe.jpg


en de beading op het dak:
1be3db96.jpg
 
Paulus de Boskabouter zei:
Prachtige foto's van een nog mooiere wagen! (onderzijde dorpels vergeten? ;) )

haha, inderdaad, heb ik daarna nog gedaan nadat ik de foto's gezien had op de pc. Onderzijde bumpers en dorpels. Moet er alleen nog een keer met tarx en ironx aan, want veel vervuiling krijg je met een shampoo niet weg.