• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Austin Maxi 1750 (1978)

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Deze week mocht ik een Austin Maxi 1750 behandelen.
De auto is in 1978 gekocht en op 2 januari 1979 op naam gezet van de eerste en tevens huidige eigenaar.
De auto is een jaar of 15 geleden een keer overgespoten, maar helaas is dit niet super goed en netjes gedaan.
De factuur van de aankoop is zelfs nog aanwezig. Daarnaast staat de auto (niet behandeld) in de Autoweek Classic van deze maand.
Toch flink aan de slag gegaan door de auto te wassen.
Daarna met klei behandeld, wat écht nodig was.
Vervolgens in 3 stappen gepolijst, afgewerkt met Ex-P.
Chroom netjes gemaakt met Mothers Aluminium polish.
Helaas de banden niet zwart gemaakt, omdat de eigenaar dit niet goed vond.
Maar genoeg gepraat.....tijd voor de foto's:

20160308_103440.jpg
20160308_142123.jpg DSCN3029a.jpg DSCN3030.JPG DSCN3031.JPG DSCN3032a.jpg DSCN3035a.jpg DSCN3038.JPG DSCN3038.JPG DSCN3039.JPG
 
Als ik het goed heb is ie ook verkocht als Austin Balanza 1800. De kleur is typisch voor de tijd: mijn eerste auto was van een paar maanden later, en had ook een dergelijke kleur. Van pakweg 1976 t/m 1980 is dat oranje-geel een populaire kleur geweest bij heel veel merken.
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
Als ik het goed heb is ie ook verkocht als Austin Balanza 1800. De kleur is typisch voor de tijd: mijn eerste auto was van een paar maanden later, en had ook een dergelijke kleur. Van pakweg 1976 t/m 1980 is dat oranje-geel een populaire kleur geweest bij heel veel merken.
Ja dat klopt de eigenaar van deze Austin heeft voor dede Maxi een Balanza gehad.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba