• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto drogen voor het kleien?

duckmole

Detailing chief
13 mrt 2010
108
103
61
Ik zit met een vraagje:

Als ik de auto na het wassen wil kleien is het dan verstandig om hem eerste helemaal droog te maken, of kan ik me die handeling besparen en gelijk gaan kleien?

Kon in het forum zo gauw niets vinden.

Duckmole
 
Ik laat het water er gewoon op liggen. Maakt het wat makkelijker.

Natuurlijk beter niet doen als je in de zon aan het werken bent.
 
Ik vind water niet glad genoeg om te kleien... dus ik maak de auto wel altijd droog. Kwestie van smaak denk ik zo.
 
@Dries: maar dan gebruik je alsnog een glijmiddel voor het kleien, dan toch sneller en goedkoper om water laten voor wat het is en door te gaan?
Als je PB Spray/Wipe of Meg's Last Touch gebruikt verdun je die ook met water >>> bijt elkaar dus niet >>> zie even geen reden waarom dan eerst drogen
 
Bij gebruik van de Bilt Hamber klei helemaaaal geen probleem. Bij deze klein wordt namelijk water als lube geadviseerd.

Zorg er wel voor dat het water wat nog op de auto ligt spoelwater is. geen water met zeepresten
 
Ik droog ook niet voor het kleien, de last touch is toch verdunt net water en ik heb geen verschil gemerkt tussen kleien na het drogen en kleien zonder te drogen, behalve de tijdswinst.
 
Gisteren nog gedaan met bilhamber regular en Dodo Juice Born Slippy clay lube. Ik heb de auto niet afgedroogd na het wassen want je gaat toch kleien.....Naar achteraf had ik gewild dat ik toch de grote druppel weg had gehaald. Ze drogen op en dan krijg je kalkvlekken.........

Moet je weer gaan poetsen om die weg te krijgen. Dus beter even voltjes een droogdoek erover, hoeft niet helemaal droog meer wel de grotere druppels.

Groeten GdV
 
Centoquarantasette zei:
Bij gebruik van de Bilt Hamber klei helemaaaal geen probleem. Bij deze klein wordt namelijk water als lube geadviseerd

Dit geld eveneens voor de clay van SmartWax

Ik heb lange tijd de auto's wel eerst gedroogd alvorens te kleien, maar ik heb nu ondervonden dat het nergens voor nodig is.. :ja
 
als je begint te kleien op natte auto , en je heb een stuk gedaan is het dan nuttig van even na te spoelen met water alvorens verder te gaan of best gewoon dat stuk met microvezeldoek afdrogen ?

de kleivloeistof die bij het mothers clay kit zit moet je die ook nog verdunnen of is dit klaar voor gebruik ?

heb deze kit in bestelling nu
 
Ik droog m'n auto altijd voor het kleien. Dacht dat te veel water het kleien stroef maakte, maar nu ik dit zo lees ga ik de volgende keer niet drogen.
 
Ik droog hem ook niet af voordat ik ga kleien, misschien alleen wanneer een auto echt heel vuil is en er geen sheeting is waardoor er wel heel veel water op blijft staan.