• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse Temptation Wax

Carrevive1

Detailing rookie
2 apr 2013
9
0
Beste,

Vandaag kwam er een vriend van mij langs met een witte Audi A3. Hij had zijn wagen volledig gepolierd met een schitterend resultaat. Nadien heeft hij een rondje Rejuvenate gedaan. Daarna was het tijd voor de Temptation Wax op te brengen. Dit is een gele wax. Wanneer hij de wax wegnam met een microvezeldoek had hij op bepaalde plaatsten geel residu. Het "gele" ligt niet op de wagen maar lijkt in de lak te zitten. Wat kan ik hier tegen doen ?

Ik heb al een rondje Monello Finale gedaan op de wagen, geen resultaat. Een rondje Mezzo op oranje, geen resultaat. Op het einde dacht ik het eens te proberen met Oblitarate van Auto Finesse. Hier kreeg ik wel resultaat mee maar lijkt me niet ideaal. Heeft er iemand een oplossing ? Detailspray heeft ook geen nut.

Alvast bedankt !

Oblitarate is product op basis van petroleum, zou veilig moeten zijn omdat je het ook voor velgen gebruikt. Wax kan ook petroleum bevatten. Ben geen kenner met dergelijke problemen en zou het wellicht ook hier vragen als ik hier mee te maken krijg. Eerste ingeving is wel dat ik de auto schoon zou maken met Oblitarate, wassen. Prep paar rondjes. Andere wax welke een goede reputatie heeft op lichte lakken.

Vanmorgen even doorgewerkt aan de wagen. De Oblitarate werkte wel, maar geen 100% resultaat. Uiteindelijk de delen van de wagen die het ergst waren opnieuw gepolijst. En na enkele hits was alles zo goed als verdwenen. Vermoedelijk een probleem met de kleurstoffen die gebruikt zijn in de wax vermoed ik ? Erg raar, nog nooit meegemaakt. De wagen nu voorzien van een laagje Dodo Juice Supernatural 2.0 :)