• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Echt top spul, een pre-wax waar ook gewoon een sealant over heen kan!

Wat Ivo zegt klopt aardig met mijn ervaringen.:heart_eyes:
 
Vandaag wat spullen aangekregen ...

- Finale Quick Detailer 500ml : inderdaad een zeer zoete snoepjes geur
- Rejuvenate 500ml: geur doet me denken aan schoenpoets ...?
- Gloss Tyre Dressing 500m: niet te definiëren geur voor mij :s
- Mint Rims, Wheel Wax 100ml: ook weer die schoenpoets geur met munt

... en nu nog even tijd vinden om ze te testen ;) .
 
Ik heb de Lather shampoo nu twee keer gebruikt. Ik ben er eigenlijk niet tevreden over. :(

De eerste keer heb ik hem in wat sterkere dosering gebruikt dat aanbevolen, namelijk 1:1000. Dat gaf voor mij meer dan voldoende schuim dus de tweede keer heb ik de dosering van 1:2000 aangehouden.

Beide keren merkte ik dat tijdens het afspoelen na het wassen er in eerste instantie water over het hele dak leek te zitten, terwijl ik gewend was dat door de beading zich snel grote bolle druppels vormen. Het afgelopen halfjaar heb ik uitsluitend met Dodo Juice Supernatural Shampoo gewassen.

Er zit (of zat?) Swissvax Shield op mijn auto, die ik minder dan 2 1/2 maand geleden heb aangebracht. Shield heeft normaalgesproken een uitstekende beading, en er wordt van gezegd dat deze 5 à 6 maanden blijft zitten. Daarom vind ik het niet zo waarschijnlijk dat het probleem bij de wax ligt.

Ik heb nog eens wat water op het dak gespoten om te zien hoe erg het is. Er vormen wel gescheiden druppels, maar die zijn platter als ik gewend was. Verder ziet de glans er wat anders zo uit. Er lijkt wel wat meer reflectie te zijn, maar het karakter van de glans is wat minder "rond".

Wat het gebruik van de shampoo betreft: op zich prima. Hij ruikt niet sterk, en ik vond dat de washmitt wat zwaarder over de lak glijdt dan ik van andere shampoos gewend was.
 
ivo's zei:
Triple³ All in One:
- zelfde verwerking als de Rejuvenate, maar dit product laat dus een beschermlaagje achter
Ter aanvulling, zitten wel wat fillers in dit product (specifiek genoemd op de verpakking). Ik heb het nu op de deurposten en dorpels zitten, ook de zwarte hoogglans kappen zijn er ideaal mee te behandelen! Ik heb daarna nog een laagje Tough Coat er over gezet.......super glad!
 
Ewald zei:
Ik heb de Lather shampoo nu twee keer gebruikt. Ik ben er eigenlijk niet tevreden over. :(
Dat de beading en sheeting niet optimaal zijn na het wassen kan zijn als de shampoo nog wat achter gelaten heeft. Lather zou dat eigenlijk niet moeten doen, in mijn ervaring spoelt het er ook zo af (zelfs nadat het op de lak gedroogd is). De lak sheet dan ontzettend en na nog langer spoelen is de beading ook weer top.

Enige wat ik dan kan bedenken dat je te veel shampoo gebruikt heb of de shampoo niet goed genoeg afgespoeld. Dat laatste zou makkelijk moeten gaan!
 
Ewald zei:
Beide keren merkte ik dat tijdens het afspoelen na het wassen er in eerste instantie water over het hele dak leek te zitten, terwijl ik gewend was dat door de beading zich snel grote bolle druppels vormen. Het afgelopen halfjaar heb ik uitsluitend met Dodo Juice Supernatural Shampoo gewassen.
Daar zit het probleem denk ik,
De dodo juice supernatural shampoo is heel erg goed maar voorzien van enkele ingrediënten die na het wassen het oppervlak anti-statisch maken en de sheeting bevorderen. Deze laat dus zeker en vast een laagje achter.
De Lather daarentegen is een puur reinigende shampoo die geen extra's bevat om sheeting/beading te beïnvloeden. Zowiezo kan je beading vlak na het wassen niet beoordelen, best wachten tot na het eerste regenbuitje.
 
SkyBuMp zei:
Ter aanvulling, zitten wel wat fillers in dit product (specifiek genoemd op de verpakking). Ik heb het nu op de deurposten en dorpels zitten, ook de zwarte hoogglans kappen zijn er ideaal mee te behandelen! Ik heb daarna nog een laagje Tough Coat er over gezet.......super glad!
zet ik er even bij in post #19!
(klopt overigens hoor, niet bij stilgestaan dit te vermelden :)_[] )
 
@SkyBuMp:
Ik heb de shampoo met een pipet afgemeten, dus zeer precies. 2,5 ml op 5 L water is 1:2000, dus teveel shampoo lijkt me niet het geval.
De shampoo heb ik met een hogedrukspuit in de wasbox afgespoeld, dak eerst, van boven naar beneden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit onvoldoende is geweest.

@Rodders:
Vreemd, de Supernatural is tot nu toe de enige shampoo die ik vertrouw dat het niet iets achter laat, dus hier denken we kennelijk anders over.
Als Lather echt niets achterlaat, en de wax ook echt niet aantast, zou ik gewoon een uitstekende beading verwachten, want Swissvax Shield staat bekend als een van de best beadende waxen.
 
Duidelijk is wel dat je niet goed geinformeerd bent. Precies zoals rodders al zei, supernatural shampoo heeft anti statische en sheeting agents aanboord.

Na het wassen en spoelen sheet het water dan ook snel weg.

Om maar weer ontopic te gaan, de lather nu al vaker gebruikt r. De wax (spirit) is nog perfect aanwezig met beading en intense sheeting
 
@SkyBuMp:
Nou, volgens mij is er een verschil tussen het aanwezig hebben van "anti statische en sheeting agents" en het achterlaten van een bepaalde laag.

Ik weet niet wat deze marketing claim qua ingrediënten in werkelijkheid betekent, maar ik weet wel dat je dit in feite van iedere shampoo kunt zeggen. Om te claimen dat iets anti-statisch is, hoeft het alleen maar elektriciteit te geleiden, en dat doet bijna alles waar water in zit (alle shampoo in gebruiksklare oplossing, dus). Voor een "sheeting agent" heb je alleen maar nodig dat de oppervlaktespanning verminderd wordt, en dat doet alles waar de een of andere detergent in zit (wederom, iedere shampoo, dus). En geen van beide impliceert dat er een laag achtergelaten wordt.
 
Wat ben je dan ? :-&

Ik wil het ea je best wel uitleggen aangezien je het niet blijkt te begrijpen, maak even een nieuw topic aan hier voor...
 
Op maandag 19 december én op dinsdag 20 december, bieden we het gehele Aufo Finesse assortiment aan met een introductiekorting van maar liefst 20%!
 
Mooie actie Tim! :heart_eyes:

Ik denk dat ik al redelijk voorzien ben maar andere kunnen heerlijk genieten van deze aanbieding!
 
Ben toch benieuwd of er uit die 'soulwax' geluid komt. ,^^
ShowProdImg.ashx?id=102151&o=true&f=d.jpg