• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

@SkyBuMp: gefeliciteerd, echt mega super dat je gewonnen hebt ! Is echt een onwijs mooie aanwinst, het is je meer dan gegund
 
geniet ervan! benieuwd met welke andere wax hij te vergelijken is, qua eigenschappen.:party:


(trek je je nu ook terug uit de andere contest?:-" )
 
Dennis, je verdient m:ja

Weet iemand wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de waxen van Auto Finesse, buiten geur en kleur?
 
Thanks, wbt de competitie...ik blijf gewoon mee doen maar als ik win gaat de pot naar iemand anders. Zoveel kan ik zelf nooit opmaken en gun het ook graag iemand anders natuurlijk! 8d

De Desire zou een hybrid wax moeten zijn, de geur is erg fruitig en een stukje meer aanwezig dan de Spirit of Passion wax.

De Spirit wax is een pure carnauba net als de Passion en Soul. Deze serie zou in trappen vanaf Soul naar Passion en naar Spirit steeds een trapje duurzamer moeten worden.
 
Ben benieuwd naar de eerste resultaten! En het is een mooie collectie zo SkyBump!

(zelf inmiddels de Finale quick detailer gebruikt, heerlijk spul en werkt fijn! Jammer dat er nog geen gallon verpakking van is.)
 
Shit he, die potjes en de kleuren zien er uit als of het make-up is. Alleen dan voor de auto's van mannen in plaats van de gezichten van vrouwen. En de meeste mannen hier zijn er ook nog wild op ook. :grinning:
 
Gisteren dus de A6 gewassen met Lather shampoo en de auto voorzien van een laagje Desire wax :heart_eyes:. Mijn ervaring is dat deze was super gemakkelijk aan te brengen is, iets zachter nog dan de Spirit. De wax smelt snel in de fingermitt en verdelen daarna is een eitje. De wax heb ik 15 minuten laten curen en toen ging het afnemen goed. Als ik de wax langer liet zitten werd het afnemen lastiger. Resultaat was een spek gladde lak met volgens mij een prima glans. De geur was lekker hubba bubba fruity naar ik weet niet wat precies....maar lekker.

Tot slot nog een paar panelen ter test afgenomen met Finale QD, de geur van dit product is ook heerlijk. Het verwerken ging ook toppie, erg gemakkelijk met strak resultaat.

Helaas wat slechte foto's omdat de accu van de camera leeg was, Gerard van het audiforum had zijn GSM mee :-"

IMG_0692.jpg


IMG_0690.jpg


In de reflectie zie je dat ik Finale QD aanbreng @ deurpaneel
IMG_0687.jpg


Vanmorgen heel kort even motregen gehad en dus meteen de (micro)beading kunnen bekijken.

IMG_2526.jpg


IMG_2530.jpg
 
Mooie Micro beading :heart_eyes: Top ook dat je de ervaringen post. Ben benieuwd naar de duurzaamheid.

Toen Gerard en jij bezig waren met de Finale QD rook het wel super daar hoor bij die wasbox! Jammer dat ik daar ook bezig was met de Tripple, want dat ruikt alles behalve lekker....
 
https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Lather_Shampoo_500ml_LAT500_102131

staat erbij!
 
Ik heb ook meegedaan aan een wedstrijd in België om een pot Desire te kunnen winnen.

Gisteren de wedstrijd gewonnen samen met nog iemand en vandaag al mogen ontvangen :)
 
Gefeliciteerd olivier!

prachtige pot wax hoor!

Ivo van het forum heeft er inderdaad ook een gewonnen
ivo's zei:
Jaaaaaa...!
Er komt nog een pot Auto Finesse Desire naar Nederland! :heart_eyes::

Dennis (skybumb) heeft er ook een gewonnen, maar via een andere kanaal dacht ik.
 
Skybump: een aantal vragen over de wax.

- Hoeveel laagjes heb je gelegd voor een maximale glans?
- Wat is het carnauba-gehalte van deze wax?
- Wat wordt bedoeld met hybride-wax?
- Hij wordt niet verkocht, maar welke winkelwaarde is hij waard in UW ogen?

Bedankt!
 
Hoe ik over je vragen denk:

- Hoeveel laagjes heb je gelegd voor een maximale glans?
glans wordt niet bepaald door de wax, maar door de voorbereiding, al smeer je de gehele pot op een onbehandelde auto, extra glimmen gaat ie niet

- Wat is het carnauba-gehalte van deze wax?
Geen idee, kan er niets over vinden

- Wat wordt bedoeld met hybride-wax?
het is een combinatie van een pure wax en een sealant, vergelijkbaar met de Monello Ibrido of DJ PH PRO of BV PRO

- Hij wordt niet verkocht, maar welke winkelwaarde is hij waard in UW ogen?
ik denk dat je de prijs moet vergelijken met de Monello Ibrido, Wolfgang Fuzion en/of diverse Swissvax waxen, zeg maar het hogere segment. Een stapje lager op de waxladder is de AutoFinesse Spirit, deze kost rond de € 115,00

;)
 
Olivier zei:
Skybump: een aantal vragen over de wax.

- Hoeveel laagjes heb je gelegd voor een maximale glans?
- Wat is het carnauba-gehalte van deze wax?
- Wat wordt bedoeld met hybride-wax?
- Hij wordt niet verkocht, maar welke winkelwaarde is hij waard in UW ogen?

Bedankt!
Veel vragen, maar allereerst van harte met de nieuwe aanwinst :heart_eyes:

- Hoeveel laagjes heb je gelegd voor een maximale glans?
Tot nu toe maar 1 laag Desire aangebracht op mijn wagen waar twee lagen Spirit op zat

- Wat is het carnauba-gehalte van deze wax?
Onbekend bij mij

- Wat wordt bedoeld met hybride-wax?
De mix tussen synthetische en natuurlijke bestandsdelen, kijk bijvoorbeeld naar Supernatural Hybrid van Dodo Juice.

- Hij wordt niet verkocht, maar welke winkelwaarde is hij waard in UW ogen?
Lastig te zeggen, daarvoor heb ik de wax nog te kort op de auto (net als de Spirit overigens) om een lange termijn beoordeling te maken. De wax wordt door Auto Finesse boven de Spirit gepositioneerd.

De serie van 20 is erg klein voor een speciaal ontwikkelde wax en daardoor zal de ontwikkelprijs ook hoger zijn verwacht ik.

Auto Finesse heeft wel aangekondigd dat ze de nieuwe technologie uit de Desire wax gaan toepassen op nieuwe waxen in hun range.
 
Geniet van je aanwinst. Het zal mij in iedergeval niet verbazen dat er op korte termijn een hybride wax van Autofinesse verschijnt die normaal in productie gaat.