• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

nicknameless zei:
Hoe ik over je vragen denk:

- Hoeveel laagjes heb je gelegd voor een maximale glans?
glans wordt niet bepaald door de wax, maar door de voorbereiding, al smeer je de gehele pot op een onbehandelde auto, extra glimmen gaat ie niet


Op een onbehandelde auto maakt het aanbrengen van wax juist wel uit qua glans. Ook al is dit maar een zeer tijdelijk effect, denk bijvoorbeeld aan de colorwax van Turtle.:roll
 
Ik weet het niet beter , MAAR :

als je nu een hele fles/pot smeert op je lak of enkel een dun laagje :

al wat je teveel op je wagen smeert , poets je er toch af en is enkel goed voor de ........fabrikanten ivm de meerverkoop en dus meer winst voor hun :ja
 
Ik weet ook wel dat de voorgaande werken belangrijker zijn naar glans toe maar:

een tweede laagje kan een toevoeging zijn aan glans, een derde misschien ook maar hoe meer laagjes je legt, hoe minder de meerwaarde (wet van het dalend grensnut)

En natuurlijk, voor alle duidelijkheid, eerst laag 1 afnemen, dan pas (best wat tijd ertussen) laag 2 gaan aanbrengen..
 
Met de glans zit het echt wel goed. Op gegeven moment zie je ook niet veel verschil meer. Ik moet wel zeggen dat ik de glans wel errug nat vind tov mijn eerdere detail met een Supernatural (m'n oude favoriet).

Deze foto's zijn gemaakt terwijl het bewolkt/regenachtig was buiten, toch erg knappe reflectie, wetlook en diepte.

Dat vreemde uitsteeksel op de voorbumper is reflectie van het busje dat voor m'n wagen geparkeerd staat :-b
IMG_2439.JPG


IMG_2395.jpg
 
De desire zal later dit jaar wel verkocht worden, onder een andere naam en in beperkte oplage maar hij komt wel in de verkoop. Bron: AF en DW.
 
Ik kan me voorstellen dat Auto Finesse deze eerste batch 'exclusief' wil houden, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er verder niets meer mee doen.
Een nieuwe naam, nieuw label en wat (kleine) veranderingen aan het produkt zelf en dan heeft Auto Finesse een mooie 'nieuwe' wax zonder de
huidige bezitters van de Desire teleur te moeten stellen.
 
Wat mij opviel was dat er voor 20 potten een barcode was aangemaakt. Vind ik wat overdreven voor 20 potten die toch weggeven gaan worden.
Zou mij niets verbazen als deze toch nog uit gaat komen.

Edit: reactie van Auto Finesse:
The original 20 are and will remain special. Will we change the name, no its grown to be quite a fitting name for the product in my opinion, its certainly Desired by many. will we mass produce it, NO. It will remain a LTD product.
Misschien ander kleur label en kleur/geur van de wax maar voor de rest zal ie er aardig op lijken denk ik.
Benieuwd naar de prijs t.o.v. de Spirit.
 
Nieuwe ronden nieuwe kansen dan, afwachten wat de verschillen worden tov de Desire. Prijsstelling lijkt me ook wel interessant inderdaad :)
 
Mooie wax, mooi resultaat. Vooral de gele nummerplaat is erg strak geworden. :-b

Ga binnenkort de klei van AF gebruiken. Mij benieuwen!
 
Inmiddels klei gebruikt afgelopen vrijdag. Na bekend te zijn met klei van Meguiars, Dodo en poorboys was ik toch erg onder de indruk van de soepelheid en kneedbaarheid van de klei. De hoeveelheid vervuiling was beperkt, maar had de auto daarvoor ook behandeld met Iron-X.

Kortom, aangenaam verrast! :cool:
 
Gisteren met de Flex XC 3401 VRG aan het spelen geweest, in combinatie met AF Rejuvenate en een groene 6,5" Hex pad...
Resulteerde in het volgende:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Aan de rand flink wat vervuiling te zien!
Komt van een Golf MK5, voorbehandeld door wassen met overdosis, kleien met Dodo Basisc of Bling i.c.m. Spray and Wipe 1:1
Daarna de Rejuvenate op de lichtgroene Hex met de Flex VRG. In het echt was de vervuiling beter zichtbaar dan op de pic, maar het geeft een idee...
Daarna de lak afgewerkt met de AF Passion wax, wat resulteerde in het volgende:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Overigens zwaar impressed door de Rejuvenate! Niet alleen qua cleaning, maar ook qua correctie!
Uit ervaring weet ik dat deze lak aardig hard is, maar de lichte swirls verdwenen als sneeuw voor de zon!
(uiteraard niet genoeg correctie voor diepere defecten, maar dat was ook niet de verwachting)
 
Zeg maar 'je' hoor...
Desire vind ik een heel prettige wax, lekker smeerbaar, makkelijk uitbuffen en mooie beads!
 
stukje over oa de nieuwe autofinesse wax die de spirit moet overtreffen.
[mod]Commerciele links zijn niet toegestaan[/mod]