• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Ik kan je vertellen dat de Desire wax echt bead als een tiet :heart_eyes:

Op de Clio zit het nu 4 weken, helaas nog niet kunnen wassen door omstandigheden. De wagen zit dus nog vol zout en drap van het sneeuw festijn afgelopen weken.

De beading op de wagen is nog meer dan goed, deze performance over vervuiling heen ben ik nog niet vaak tegen gekomen. Ik zal binnenkort wat foto's maken als ik weer druppels op de lak heb, hopelijk van het weekend nog even een was momentje inlassen :)
 
Richtprijs is ongeveer 160 gok ik, voor dat geld heb je nu ook een Ibrido...
 
Beading van Auto Finesse Spirit op de A6, de wax is nu 3 maanden terug (sinds de lelystad meeting) aangebracht in 2 lagen. De auto is op deze foto's alleen nog afgespoeld @ wasbox.

Foto's zijn niet van top kwaliteit (gsm).

IMG_20120225_084923.jpg


IMG_20120225_090609.jpg


IMG_20120225_090722.jpg


IMG_20120225_090757.jpg
 
Mooie beading na 3 maanden. Is de auto nog bijgehouden met een quick detailer- of shampoo met toevoeging?

Ik lees veel positieve verhalen over Spirit en de duurzaamheid (ook op buitenlandse fora). Interessante wax! Waar ruikt ie naar :grinning:
 
De Spirit is top, is wel een stukje harder qua substantie dan de Desire. Beide smelten echt prima als je er met je applicator over heen wrijft.

De Desire is een hybrid en de Spirit een pure carnauba. Qua beading en sheeting heb ik nog niet heel veel verschil gezien om eerlijk te zijn.

Ben nu wel benieuwd naar de uiteindelijke duurzaamheid.

GMToyota zei:
Mooie beading na 3 maanden. Is de auto nog bijgehouden met een quick detailer- of shampoo met toevoeging?

Ik lees veel positieve verhalen over Spirit en de duurzaamheid (ook op buitenlandse fora). Interessante wax! Waar ruikt ie naar :grinning:
De auto is meerdere malen gewassen en een keer in december en gisteren nagelopen met Finale (QD van Auto Finesse).

Shampoo heb ik Auto Finesse Lather gebruikt. De geur van Spirit is een beetje citrus/appel achtig, de Desire ruikt echt naar zoete "iets". Qua geur is de Desire een stukje meer aanwezig.
 
Ziet er wederom goed uit Skybump:)^

Ik heb vandaag ook voor het eerst met AF producten gewerkt, eerst de auto gewassen met de Lather en vervolgens nagelopen met de Finale.
Wat een heerlijke geur komt er af van de producten:heart_eyes: ook het verwerken ervan was top.
Het enige nadeel vond ik de sprayer, daar liep ik even mee te sukkelen. Ik vind m te klein voor mij en vernevelt anders.
 
Ik vind persoonlijk de sprayer van de Finale echt top, je kunt zeer spaarzaam vernevelen. Doe een paar spraytjes op je towel e daarna rechtstreeks een pufje op de lak.

De geurtjes zijn wel echt nice ja, shampoo ook tijdens t wassen...hhmm:heart_eyes:
 
Van de week heb ik voor het eerst de AF klei gebruikt, het is een hele fijne klei die geen marring achterlaat en makkelijk kneedbaar is ( ook bij wat lagere temp. )
De reinigende werking was ook goed en wordt geleverd in een mooi kleidoosje.
Vanaf nu mijn favoriete klei
 
Hij sprayt ook wel lekker hoor, alleen ben ik de grotere sprayers gewend. Ik vond het niet lekker werken, vind de sprayer te klein tov de fles. Maar de geur compenseert alles:heart_eyes:
 
Wat beading shots gemaakt vanmorgen vroeg van de Desire wax. De wax zit nu 1 maand op de Clio met 4200KM achter de smiezen. Oordeel zelf :heart_eyes:

Het dak:
IMG_2664.JPG


Close-up van het dak:
IMG_2665.JPG


Aflopende stuk van het dak achterop:
IMG_2667.JPG


Achterspoiler:
IMG_2670.JPG