• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

had m okk al gespot! Ben benieuwd naar de resultaten, wanneer ie leverbaar wordt, maar ook de prijs natuurlijk.....
 
Verwacht duurder dan de Spirit, jammer dat ze nog niets definitiefs los gelaten hebben over de nieuwe waxen.
 
Nieuwe metal polish aangekondigd voor maart (Mercury metal polish).
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Komt deze in het CC assortiment?
 
ivo's zei:
Finale is pure QD, Glisten heeft glansversterkers...
Bij een eerste test met Autofinesse Finale op de achterkant van mijn auto had ik al gezien dat de glans veranderde, en dat er dus een glanslaag achtergelaten wordt. Ik kwam er pas later achter dat het ook op de fles staat:
A gloss enhancing spray
Water based wax enriched formula
Wèl glansversterkers, dus, in Finale.
 
ondertussen ook gezien dat het grote verschil tussen glisten en finale in de basis zit....
Finale is water based, de glisten op olie (volgens mij?) basis...
 
Klopt wat je zegt over de olie- en waterbasis. Glisten zou daarom lastiger te zijn qua verwerking, ik heb er nog niet mee kunnen werken.
 
Ik las op DW dat er mensen zijn die de Glisten fijn vinden werken, en de laatste voorraad ervan opkopen.

Mij lijkt dat een op water gebaseerde QD die een glanslaag achterlaat, nooit enige beading van betekenis kan geven. Het is immers zowiezo hydrofiel. Een op olie gebaseerde QD zou wat dat betreft beter kunnen zijn, omdat olie hydrophobisch is.
 
Als je ónder het product je email en/of je telefoonnummer invoert, krijg je vanzelf een email en/of een telefoontje als het desbetreffende product weer op voorraad is.

:eek:)
 
Net voor het eerst de AutoFinesse Lather shampoo gebruikt
Heerlijke kauwgomballengeur en mooi schuim
De shampoo laat zich eenvoudig heractiveren
Bij het afspoelen nogsteeds schuim in het water
En een heel net schoonmaak resultaat
 
zonet de citruspower gebruikt het doet idd wat het belooft,ik heb eerst de auto met de hd afgespoten daarna de citruspower op de erg vuile delen vernevelt 5 min gewacht en weer afgespoten,ik denk dat zeker 90 % van het vuil weg was de washmitt werd haast niet vies.
ik heb ong 1/4 liter verbruikt dus niet goedkoop,ik ga nog proberen hoe het werkt als ik het 1 op 1 verdun.
gr hans
 
RedCat zei:
Net voor het eerst de AutoFinesse Lather shampoo gebruikt
Heerlijke kauwgomballengeur en mooi schuim
Citrus geur IMHO :ja. Is en blijft een top shampoo ben blij dat ik er genoeg van in huis gehaald hebt... was erg fijn.
 
Vandaag de Citrus Power weer gebruikt op de A6 en wat foto's getrokken om het verschil mooi weer te geven. :-b

1. Before
IMG_2571.jpg


2. Citrus Power in actie
IMG_2582.jpg


3. 50/50 resultaat nadat ik de lak afgespoten heb met een HD. Ik ben nog 20 minuten bezig geweest om de vervuilde kant droog te krijgen, de onderkant is nog wat vochtig. Ik denk dat het verschil wel duidelijk te zien is.
IMG_2627.jpg


Conclusie?
Erg fijn product en volgens mij in deze tijden ideaal om zout en rotzooi van het sneeuw te verwijderen. Het voordeel is dat je geen fysiek contact heb met de lak en deze toch aardig schoon wordt. Dat kan de kans op swirls of marring weer verkleinen. De Spirit wax die ik op de lak had had nog meer dan prachtige beading en snelle sheeting na de wash met Citrus Power
 
Ik heb de citrus power deze week ook voor het eerst gebruikt en dat werkt echt goed. Ik heb met enkel foamen nog nooit een gelijkaardig resultaat behaald.
 
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Vorige week het product zijn werk laten doen op m'n wagen waarvan ik nog nauwelijks de kleur kon herkennen door de laag zout die eraan kleefde ;). Werkelijk fantastisch welke heoeveelheid troep je contactloos kan losweken. Zoals hierboven reeds gemeld is het verbruik het enige minpuntje ...
 
... en de andere nieuwe producten die ze uitbrengen, zoals de interieur-producten?