• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
Aangezien Auto Finesse binnenkort verkrijgbaar is bij carclean, leek me dit topic wel op zijn plaats.

Goeie producten? met welke heb je al ervaring?

bron:
https://www.Carclean.com/merken/Auto_Finesse


1759525_300.jpg

autofinesse.jpg
 
Ik heb zowat alle producten van Auto Finesse reeds in huis, heb al vaak met Skybump van gedachten gewisseld en we zijn beiden erg tevreden over het merk.
Ik zal trachten binnenkort enkele van de producten te reviewen.
Zeker de Lather, Finale Quick Detailer en de Lather Shampoo zijn toppers, net als de waxen.
 
Er zijn een aantal producten onderweg naar mij, dus binnenkort testen. Heb de tyre dressing, wheel wax en finale detailspray besteld. Ik laat het jullie zeker weten hoe ze mij bevallen.
 
Ik ben wel eens benieuwd naar de Auto Finesse Citrus Power, voor het verwijderen van vliegen en vuil zonder de beschermingslaag aan te tasten. Heb gehoord dat hij zeer goed werkt. Enige ervaring mee rodders?
 
Ik heb van Autofinesse de Crystal glasreiniger, Lather shampoo en de Finale detailspray.

Over de Crystal kan ik zeggen dat die flink naar alcohol ruikt, en dat ik de indruk had dat deze beter schoonmaakt dan de glasreinigers die ik eerder geprobeerd heb (Mothers, Autoglym Fastglass, Valma, Glassex). Ik heb geen strepen gezien na gebruik.
 
@ Tim,

Wat vind je zelf van het merk?

Is het een exclusief merk, lees wolfgang, pinnacle? of meer voor de gebruikers, lees meg's prof en poorboys?

Waardoor ben je overtuigd om het in het assortiment te stoppen?
 
Wat Jan zegt, top spul en heb nu ook alles van ze in mn collectie :party:

De wax, Spirit...geweldig mooi! De pre-wax, Rejuivenate...echt een serieus goede cleaner, machinaal als met de hand!

Zelf proberen en dan weet je genoeg.:heart_eyes:

De wax potten worden trouwens in een nieuwe pot geleverd, de plaatjes uit de eerste post zijn de oude potten nog

AF_spirit3.jpg
 
Ik heb ook een heel deel van hun producten al staan.
Nog niet alles gebruikt, maar zoals Tim zelf al zegt, de recensies zijn zeeer lovend...!

- Finale detailspray: ruikt een beetje naar Natty's Blue vind ik persoonlijk, maar niet super sterk aanwezig bij verneveling
- Rejuvinate, Passion en Tough Coat ruiken wat "chemisch" maar niet storend vind ik....
- Lather Shampoo ruikt wat citrus achtig, fijn spul vind ik het!

piccie van de collectie tot nu toe:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Korte "review" van enkele producten:

Lather shampoo:
- fijne reinigende werking,
- neutrale geur (niet overdreven aanwezig),
- mitt glijdt lekker over het lakwerk.

Rejuvenate Paint Cleaner:
- ZEER zuinig in gebruik (machinaal verwerkt met DAP500 en zwarte pad),
- niet vettig met afnemen,
- super reinigende werking! Op de pad was de vervuiling te zien die uit het lakwerk kwam!! (zie ook een foto van Dennis/SkyBump elders op dit forum).

Tough Coat Sealant:
- Chemisch geurtje (maar niet hinderlijk voor mij persoonlijk), verwerkt door op applicator te vernevelen (2 pufjes om te beginnen, daarna per plaatdeel 1 pufje!),
- curetijd was redelijk kort (paar minuutjes maar),
- uitwrijven zeer gemakkelijk!

Passion Wax:
- Heerlijk om te verwerken! Opletten dat je niet teveel op je applicator krijgt, zoals met elke wax, dun,dun, DUN! voor het beste resultaat..!
- Curetijd was ongeveer 10minuten (binnen, met ongeveer 18 graden), makkelijk uitwrijven, zelfs op stukken die "te dik" waren opgebracht.

Finale Quick Detailer:
- zeer fijne verneveling van de sprayer! :heart_eyes:
- zoet geurtje, beetje vettig, maar niet té

---------------------------
Update, vandaag 09-12-2011 ook nog gebruikt:

Revive Trim Gel:
- door de gel-achtige structuur zuinig te verwerken
- mooie matte glans (lang niet zo "vettig" als de PB Trim Restorer)
- geen strepen/vegen na applicatie

Triple³ All in One:
- zelfde verwerking als de Rejuvenate, maar dit product laat dus een beschermlaagje achter
Aanvulling van SkyBump: Er zitten wel wat fillers in de Triple³