• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Iemand toevallig al deze geprobeerd
Radiance_Carnauba_Creme_Wax_104215.jpg
 
Komt de nieuwe Deluxe wash mitt ook nog in de collectie?
Ik heb deze recent aangekocht en ben er niet echt tevreden over...
In vergelijking met mijn Meguiars wash mitt neemt de deluxe van AF meer water op tijdens het wassen. Het oppervlak blijft met andere woorden droger achter. Dit resulteert dan weer in strepen van opgedroogde shampoo en water spots.
Misschien gebruik ik hem verkeerd? Maar tot nu toe ben ik niet overtuigd!
 
Zou je dat uit kunnen leggen? Ik lees het nu als volgt: de mitt neemt meer water op (uit de emmer) en toch wordt de auto minder nat, waardoor het aanwezige water sneller opdroogt.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Excuus, de mitt neemt water op uit de wash Bucket idd, maar houdt dit water imo ook vast en laat dit niet op het lak oppervlak los. Hierdoor glijdt de mitt niet zo goed. Stroef... en heb ik achteraf boven vermelde problemen.
 
@Nick1407
Heb je de mitt zo uit de verpakking gehaald en gelijk de auto gewassen?
Misschien helpt het als je 'm eerst in de wasmachine wast.

Had em idd zo uit de verpakking gehaald en gelijk gebruikt.
Ondertussen is ie al gewassen, maar blijf hetzelfde probleem ondervinden.
Volgens mij komt het door de spons aan de binnenzijde van de mitt. Deze is bij die van Meguiars niet aanwezig...
 
Ik heb hem inmiddels ook en hij ligt ook alweer onder in de lade van de mitts.

Ik snap wat je bedoelt maar hij neemt juist weinig water op. Dat is mijn hele euvel. De mitt is ook veel dunner dan verwacht en daarom ook absoluut niet een "Delux" gevoel voor mij. Jammer, want andere producten van AF vind ik altijd wel erg goed. Ook hun Ultra soft wash mitt vind ik fijne mitt.
 
@tembaco: hij neemt wel veel water op hoor... voelt enorm zwaar aan, maar dan moet je de rekker rond de pols ff openen. Dan kan de lucht die in de mitt zit er uit... doch laat die al het water en de zeep niet los op de lak en dat is jammer. Voor mij ook een no - go.

Dit was mijn eerste contact met AF en dat vind ik spijtig. Ben er zeker van dat ze kwalitatief goede producten hebben...
 
Heb nog geen schaapswol gebruikt om de wagen te wassen. Enkel synthetische mitt. Meerbepaald die van Meguiars en deze voldoet nog steeds. Ik wou gewoon eens iets anders proberen.

Is er een groot verschil in gevoel tss een synthetische en een natuurlijke mitt? En hoe uit zich dat? Buiten het feit dat de emmer snel leeg is?
 
Onderhoud is een grote factor, geloof ik.

Ik gebruik zelf 3 mitts. In volgorde van aanschaf;

Thick Mitt - Smoothie - IncrediMitt.

Ik vond de eerste gewoon prima. Toen een Smoothie genomen omdat deze net zo veilig zou zijn als wol, maar zonder de nodige onderhoud. Toen ontving ik de incredMitt en dat vind ik tot op heden de beste.

(Zacht en dik, veel wateropname en prima schoon te maken)
 
Het grootse verschil is dat bv zo'n Wookie (heb de long en short hair) über zacht is. Zachter als dat word het echt niet. Het "nadeel" is dat buiten je auto ook de mitt onderhoud nodig heeft.