• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto foam of touch less.

Zoals beloofd even een vergelijk:

IMG_20241109_125710.webp
Linkerkwart ingesprayed met licht gemende prewash. Een paar minuten in laten trekken voor de volgende stap.

IMG_20241109_130104.webp
Linkerhelft ingefoamed met Touchless op 4% (oude formule, nieuwe zou 2% zijn) linkse kwart met prewash mee gefoamed.

IMG_20241109_130236.webp
Derde kwart ingefoamed met kenotek foam.

IMG_20241109_130554.webp
Rechterkwart ingespoten met pure bug squash.

IMG_20241109_130700.webp
Alles 5 minuten laten intrekken en daarna van een afstandje afgespoten met HD. Ik heb nul moeite gedaan om het vuil er ook daadwerkelijk af te spuiten. Meer een soort spoelbeurt.

IMG_20241109_130708.webp
Prewash met touchless.

IMG_20241109_130713.webp
Alleen touchless

IMG_20241109_130717.webp
Kenotek foam

IMG_20241109_130724.webp
Bug squash.

Bug squash kun je vergelijken qua reiniging met touchless, waarbij er bij Touchless minder vastzittende deeltjes en waas op zit.
De kenotek verwijderd alleen los oppervlakkig vuil.
De combi prewash met Touchless zorgt voor een resultaat dat al 90% goed is. De meeste "normale" mensen noemen dat al een schone auto. Met een iets sterkere prewash krijg je nog een iets mooier resultaat.

Laatst bewerkt:
Leuke test....Ik zal ook eens een test doen met Bilt Hamber Auto-Foam 4%, Bilt Hamber Touch-Less 2% (nieuwe formule dubbel geconcentreerd), Kenotek foam 5% +5% Surfex-HD als boost en misschien DDJ Ifoam Max.

Zal nog even duren want eergisteren mijn auto gewassen met Bilt Hamber Auto wash shampoo. Die shampoo is toch ook wel heel goed en met amper 5ml op 10l water is hij zeer zuinig in gebruik. Toch zeer glad en heel goede reiniging. Het schuim verdwijnt tamelijk snel maar is zo makkelijk in gebruik...makkelijk af te spoelen en de ruiten zelfs niet moeten nabehandelen met glasreiniger.

Mooi vergelijk!
Touchless is op dit moment ook mijn favoriet. Kenotek foam heb ik ook heel lang gehad. Die gaf wel echt een dikke schuimlaag. Maar de reiniging was mja mja. Kenotek heeft ook andere foams die sterker zijn. Maar daar zijn geen 1L verpakkingen van.
Op eigen auto's gebruik ik de laatste tijd Valet Pro Foamula. Ook lekker dik schuimend en redelijk goed kwa vervuiling los weken.

• Leuk
Reacties: Poorte.
ben ook erg tevreden over auto foam van bilthamber. Zie wel vergelijking op mijn auto(auto foam) op het stuk van alleen touchless.

Gebruik de BH autofoam en wash en wheel nu al een aantal jaren. Tussendoor ook wel wat andere erken geprobeerd maar pak toch steeds BH omdat het gewoon doet wat het moet doen en goed ook.

• Leuk
Reacties: Poorte.