• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto onder de kalkvlekken na ongevraagd schoonspuiten met hogedrukspuit door schoonmaakbedrijf in de straat..

Fijn om te lezen dat de vlekken weg zijn, hele geruststelling. En voor de rest, succes met de verdere afhandeling.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
De Passat gaat volgende week 2 dagen weg voor een "professionele exterieur" behandeling. Het lijkt ook opgelost te gaan worden met de vergoedingen vanuit de verzekering. :)

De Auto word volledig machinaal gepolijst en daar heb ik even een vraag over. Hoe kan ik de lak daarna het beste gaan bijhouden?

Ik gebruik nu Poorboy’s world professional polish 437ml. Ik had in het topic van mijn stappenplan al begrepen dat de Poorboy’s world Black hole 437ml eigenlijk dezelfde werking heeft en de polish in feite niet een echte polish is, maar een chemische reiniger.

Is het überhaupt na een volledige machinale polijstbeurt nog nodig de auto met de hand te blijven polijsten met de hand na het kleien? Of kan de Black hole meteen al worden aangebracht na het kleien? Of is een polijstmiddel met de hand toch nog wel aan te raden?
 
@Musicfreak - Pro Polish is inderdaad een paint cleaner. Black Hole bevat hier ook wat van, maar is voornamelijk een glaze.

Als de lak gereinigd en gewassen is, en inderdaad ook bij voorkeur gekleid, dan kan je hierna een glaze aanbrengen. Deze top je dan weer af met een wax.
Polijsten kan je doen om de lak weer wat te doen opleven en defecten te verwijderen, alvorens de glaze + wax. (Indien nodig)
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Mooi dat het is opgelost!
Waarschijnlijk hebben ze de auto gewoon gepolijst. En zijn zo de vlekken verdwenen. Zou het anders ook niet weten...

Bijhouden... Gewoon op de juiste manier wassen. En om de maand of 3 a 4 een nieuw waxje smeren. ;)
En / of regelmatig een spraywax of detailerspray gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
cc2.jpgcc3.jpgcc4.jpgcc5.jpgcc1.jpgcc6.jpg

De Passat is 2 dagen weg geweest naar de CarCleaner. Ik ben erg blij en zeer verrast met het eindresultaat! :heart_eyes: Velgen bijgewerkt, krassen verwijderd en ook onder de motorkap is meegenomen. Zo netjes was de wagen met de koop niet eens. Vanaf nu zelf alles weer bijhouden! Maar man wat ben ik hier blij mee!!