• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte wassen of schoonspuiten met HD of tuinslang

Vanmiddag moet het maar eens tijd worden dat het motorruim van de Ibiza netjes wordt. Zal foto´s maken voor in ander topic!
 
Ben er niet zo huiverig voor.
Gewoon het koppie erbij houden.

Werk altijd als volgt:
- eerst al het losse vuil verwijderen met een kwast en stofzuiger
- hierna met een broessproeier de gehele motorruimte nat spuiten
- randen en binnenzijde motorkap behandelen met APC icm een zachte borstel (Mothers wheel brush)
- wederom afspoelen met de broessproeier
- motorruimte insprayen met AG engine cleaner
- dit in werken met kwasten ed
- afspoelen met broessproeier
- grotendeels drogen met oude handdoek
- motorruimte inspuiten met AG rubber en vinylcare
- geheel laten intrekken (2 uurtjes)
- na lopen met MF doeken
- randen plaatwerk en binnenkant motorkap in de sealant



Greetz Rob aka Vadebo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die is wel netjes geworden. :)^ Ben zelf toch wat huiverig. Misschien valt het ook wel mee.
Vanmiddag de motorruimte van de Ibiza gedaan, zie Show off.
 
Als ik de motorruimte uitspuit, laat ik de motor draaien. En dat helpt perfect. Is dan ook in een mum van tijd droog.

groet, Ferry.
 
ferry zei:
Als ik de motorruimte uitspuit, laat ik de motor draaien. En dat helpt perfect. Is dan ook in een mum van tijd droog.

groet, Ferry.


Dit is ook mijn manier van werken. Motor laten draaien (zeker benzinemotoren) en dan doordacht aan het werk gaan. Mijn eigen auto (diesel) knal ik zo onder de hogedruk. Daar zitten zoveel platen op en over, dat kan bijna niet fout gaan.

Je moet gewoon een manier vinden waar je je prettig bij voelt.

Robert
 
Weet niet hoe het bij andere automerken zit, heb zelf enkel zeer veel ervaring met auto's uit het VAG segment en
bij de oudere garde auto's zonder penbobines is het geen enkel probleem, soms alleen na afloop ff de rotorkap demonteren en droogwrijven.

Bij de jongere generatie met penbonines ben ik er huiverig voor, dingen zijn echt supergevoelig voor vocht en gaan zeer snel kapot (ja, dit is mij al eens gebeurd).
Ik spuit ze nu nog wel af onder de kap maar enkel langs de randen van het motorcompartiment en de rest doe ik met een doek met de hand.