• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto opnieuw gespoten, lak niet geheel glad

Robert

Detailing rookie
7 okt 2012
4
0
33
Hallo,

Afgelopen zomervakantie heb ik mijn auto (Toyota) opnieuw laten spuiten en het ziet er allemaal erg goed uit, nu is mijn auto bijna helemaal opgebouwd en wou ik hem graag even mooi laten glimmen en hem even goed waxen voor de winter.

Ik beschik over het 'Ultimate Wax System' van Mothers bestaande uit 3 stappen, hiermee ben ik begonnen op het dak. Maar ik lijk de lak maar niet heerlijk glad te krijgen, het lijkt mij niet nodig op de auto geheel te kleien en polijsten sinds de lak helemaal vers is.

Dit is mijn werkwijze (met de hand):
-Wassen met het 2 emmer systeem, met een Super Thick Microfiber Wash Mitt van Mequiars evenals Gold Class Car Wash.

-Mothers Pre-Wax Cleaner (Step 1) met een Monello White Round Polishing pad (CF 2).
-Mothers Sealer & Glaze (Step 2) met een Monello Red Round Finishing Pad (CF 0).
-Mothers Carnauba Wax Liquid (Step 3) met een Monello Red Round Finishing Pad (CF 0).

Toch krijg ik het niet spiegelglad, dien ik alsnog mijn nieuwe lak te polijsten en/of te kleien? Of verreist het een geheel andere aanpak?

Verder heb ik het volgende materiaal nog in huis:
-Meguiars Ultimate Compound
-Meguiars SwirlX Swirl Remover
-2x Smooth Surface Individual Clay Bar
-Dodo Juice Born Slippy clay lube
-En nog wat ander divers spul...

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Robert

Als je al klei en glijmiddel hebt zou ik die maar eens uitproberen
Eventueel IronX gebruiken (vooraf aan het kleien) is ook de moeite
Zelfs als je het niet verwacht zal je nog ijzervervuiling tegenkomen

Ik ben het met de reacties hierboven eens: kleien!

De lak is niet glad, maar toch wil je niet kleien (omdat afgelopen zomervakantie de lak opnieuw is gespoten)?

Je kunt natuurlijk ook gewoon gigantisch flink/zwaar gaan polijsten :) maar ik denk dat je jezelf dan alleen maar met meer problemen opzadelt.
Oftewel: kleien should do the trick.

Ik dacht ook, dat wordt kleien maar ik wist het niet zeker. Bedankt voor de hulp! Ik ben nu druk aan het kleien :)

waarschijnlijk overspray oftewel spuitnevel...

Dan voelt je lak aan als schuurpapier

Ik heb er eens een filmpje van gemaakt

@jjonkie Dat is precies wat ik had, het klonk precies zoals in je filmpje!

Ik heb vandaag de hele auto geclayt en daarna alle 3 de stappen doorgewerkt. Een rot karwij met de hand, maar hij voelt glad aan het hij glimt goed!

Bedankt voor alle tips! Morgen zal ik de auto nog even goed nakijken, toen ik bezig was met de wax op de laatste panelen werd het al een beetje donker.

Oja! Heeft iemand nog tips om achtegebleven poetsmiddel uit kleine kiertjes te krijgen tussen bv sideskirt en dorpel? Ik heb wel alle rubbers, ramen en zwarte kunstof delen afgeplakt voor het poetsen maar niet alle naden tussen de panelen want dan kan je nooit het gehele paneel doen.

Ik heb wel foto's van de wagen van toen die net gespoten was maar niet van na het poetsen, die zal ik morgen even maken. Dan zal ik ze meteen ook even uploaden en hier plaatsen.

Goed om te horen dat de lak nu weer glad is!
Enne, met die kwastjes enzo kom je een heel eind.
Eigenlijk net als met doeken: je kunt er nooit genoeg hebben (en zorg dat je ze in alle maten hebt).