• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken na wassen

martijnpoppen

Detailing rookie
11 jan 2025
6
15
Op 29 november heb ik mijn BMW 320e in ontvangst genomen en ben ik sindsdien bezig om de auto goed te onderhouden. Na een paar weken (en wat regen, pekel en vuurwerk op de lak) was het eindelijk tijd om de auto op 11 januari voor het eerst te wassen. De meeste producten die ik heb gebruikt zijn van Monello.

Voor de pre-wash heb ik de ciao insetti gebruikt. En als hoofdwas de lavare van monello

Hoewel de ergste viezigheid er inmiddels wel vanaf is, heb ik nog wat vlekken op de lak die me storen. Ik heb foto’s van de situatie, mocht iemand tips hebben.

Ik woon in Apeldoorn en ben redelijk nieuw in de wereld van detailing. Mijn vorige auto's waren leasewagens, dus ik heb altijd de wasstraat gepakt. Deze keer wil ik echter alles handmatig doen en de juiste producten gebruiken, daarom ben ik ook hier om meer te leren.

Heeft iemand hier misschien wat advies voor de vlekken op de lak, of tips voor iemand die net begint met detailing? Alle hulp is welkom!

Edit: het lijkt erop dat er een waxlaag op de lak zit. Druppels blijven mooi liggen. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Groeten
Martijn

1e foto zijn de vlekken te zien

Foto 2 en 3 zijn voor de show :p
IMG_2286.webp

IMG_2287.webp
IMG_2285.webp

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: AndyVR en Cordoba
Hoi ! Dank voor je reactie
Ja ik zal mij zo even voorstellen in de juiste sectie van het forum :)

Misschien goed om nog te melden dat ik de auto zojuist met osmose water heb afgespoeld.

Heb nog wat extra foto’s gemaakt. Van de plekken
IMG_2291.webp
IMG_2292.webp
IMG_2295.webp

Bijlagen

• IMG_2294.webp
    IMG_2294.webp
    166,9 KB · Weergaven: 3
Osmosewater vóórkomt droogvlekken, maar verwijdert ze niet als ze er al zitten. Ik denk te zien dat je een halfmatte lak hebt (en de glimmende delen zou dan komen door water op de lak), dan kun je niet zomaar gaan polijsten, dan wordt de hele lak glanzend.

• Leuk
Reacties: martijnpoppen
Nou er zaten best wel wat witte vlekken op van vuurwerk (kalkresten?)

Dus ben bang dat dat erin zit

Sinds ik de auto in bezit heb is er geen vogelpoep op gekomen geen idee of dat daarvoor het geval is geweest.
Heb dit niet gezien bij aanschaf