• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto vs. muurtje

M-

Detailing trainee
19 aug 2013
28
25
Hallo allemaal,
De 1e post en gelijk een lekker schade gevalletje. Ik zal zeer binnenkort een topic maken in het voorstel gedeelte, maar wilde eerst even jullie hulp vragen bij het volgende.

Mijn vriendin heeft helaas gister pech gehad, omdat ze moest uitwijken voor een halve zool die haar afsneed in een smalle straat. Het gevolg was dat mijn vriendin met haar auto langs een muurtje schraapte wat de lak niet zo leuk vond.
Helaas weet mijn vriendin alleen nog maar dat het een donkerblauwe auto was, verder geen merk of kenteken (anders waren we natuurlijk even langs gegaan bij de persoon in kwestie).

Zie hieronder de ellende :(

t7jwwo.jpg


Het zijn flinke krassen en ben benieuwd of hier uberhaupt iets aan te doen is. Of wordt dit een bezoekje aan een schadeherstel bedrijf en opnieuw spuiten?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)^
 
Heel erg vervelend.....

Dit vraagt om serieus schadeherstel, overspuiten dus.

Succes!

Greetz,

Rob aka Vadebo
 
Net zolang poetsen tot dat de rest ook de grondlak kleur heeft ;)

Nee, gevalletje schade herstel en probeer het eens via het waarborgfonds.

Succes
 
Mja daar waren we al een beetje bang voor. Gaan het ook idd maar proberen via het waarborg fonds.
Hopelijk valt er wat te regelen.

Gr. Michel
 
De ondiepe krassen kun je wat aan doen, maar er zit zoveel schade tot op de grondlak of dieper, dat het verschil met polijsten slechts marginaal zal zijn. De enige echte oplossing is schadeherstel (spuiten, en waarschijnlijk vooraf de diepste krassen zelfs plamuren)

Overigens aparte en originele avatar.
 
Ik heb het nog eens bekeken en gevoeld, maar er zitten idd erg diepe krassen in. Valt zelf weinig aan te doen.
Zag net pas dat er zelfs een kleine deuk in zit.

We gaan maar eens koekeloeren wat dit moet kosten.
 
Het is idd maar 1 plaat die beschadigd is. De rest is nog perfect.
Zou mooi zijn als het zo rond de 150 euries blijft. We gaan het meemaken.
 
Dat is balen :(.

Denk eerlijk dat je hier wel over €300+ praat.. en geen €150(misschien een kennis of een 'spuiter op de hoek ' )
 
Idd balen :(
Nou de spuiter om de hoek die ik ken is dus verhuisd en woont aan de andere kant van het land helaas. Ga gewoon meerdere bedrijfjes af en hopelijk komen we tot een mooi prijsje.
 
1 plaat?

Als je helemaal links kijkt, onderste plaat is die niet beschadigt dan?
Zoals je op de foto kan zien zou je zeggen dat net het puntje is beschadigt!?
 
Ligt er ook aan wat je doel is denk ik. Als je tevreden bent met 70/75% correctie is het met polijsten redelijk te herstellen. Dan zou je de diepere krassen met een lakstift op kunnen vullen zodat die al minder zichtbaar zijn. Maar als je het 100% wilt word het toch spuiten wat al is aangegeven. Ik denk dat je er met €150,- niet bent. Hopelijk kun je via waarborgfonds wat bereiken!

Iig succes met de afhandeling!
 
kelvin1990;339874 zei:
Ligt er ook aan wat je doel is denk ik. Als je tevreden bent met 70/75% correctie is het met polijsten redelijk te herstellen. Dan zou je de diepere krassen met een lakstift op kunnen vullen zodat die al minder zichtbaar zijn. Maar als je het 100% wilt word het toch spuiten wat al is aangegeven. Ik denk dat je er met €150,- niet bent. Hopelijk kun je via waarborgfonds wat bereiken!

Iig succes met de afhandeling!

Klopt ja,

Had het bedrag van 1 spotrepair in gedachte. Ik heb een aantal jaar geleden 4 platen van de Huyndai Matrix opnieuw moeten laten spuiten en dat kostte me toen €1600. Een aantal maanden geleden op me Ibiza op de 2 delen boven het portier en de bumper een spotrepair uit laten voeren. Dat kostte me toen volgens mij €350 en dat was het bedrag zonder de motorkap te polijsten (€50), waarvan ik toch wel vond dat ik dat kon besparen als beginnend detailer:) .