• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen in eigen garage

In mijn vorige huis waste ik ook mijn auto binnen in de garage... Ik denk dat je met een beetje moeite nog wel was voorbeelden kan vinden.

Qua afwatering had ik daar niet veel voor gedaan, ik had alleen voor de ingang van de garage een goot en de vloer was zo gelegd dat de vloer afliep... Na het wassen had ik wel een trekker nodig, maar was het snel droog.

Anyhow, de 2 cent die ik in het potje wil gooien, is dat als je ook de HD binnen wilt gebruiken, je of een heule grote garage moet hebben of een aller-jezus goede afzuiging. In mijn geval; deed ik al het hoge druk werk nog buiten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zelfs als het voor jezelf is, als je binnen gaat wassen heb je een scheidingsput nodig.
Dus niet alleen een stankslot dat vol blijft staan, maar een gedeelte waarin je slib en vuil opvangt en verwijdert.
Daarnaast zal je toch echt per locatie de juridische kaders op moeten zoeken om te weten waar je aan moet voldoen

… en weet dat ze je vinden als het fout gaat.
 
Ik heb een garage met afvoer maar nog nooit een auto ingewassen, denk dat de muren dan net zo nat worden als de auto.
Heb je echt een grote garage dan moet dan kunnen, denk dat waswater gewoon in het riool kan als je buiten wast dan gaat het zelfs in het straatriool wat hier dan weer op de sloot uitmond.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb laatst in mijn garage een nieuwe waterontharder aangeschaft omdat ik klaar was met het kalk wat dan opdroogt. Is kalkvrij water trouwens gelijk aan ozon water bij de reguliere wasstraat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Boos
Reactions: Pter en RedCat
@wesleyrm Sluikreclame werkt averechts hoor, ik heb je link verwijderd. Ik heb even gezocht en jouw intiatief om zonder water te wassen is mooi. Hebben wij ook mooie producten voor. De producten die jullie verkopen zijn alleen duur. 750ml waterless wash voor € 25? Pak 3,8 liter Spray & Wipe voor € 55. Heb je nog een beter en veelzijdiger product ook.

En als antwoord op je vraag: nee onthard water is niet hetzelfde als osmosewater (ik neem aan dat je omose bedoelt en niet ozon). Het komt wel in de buurt, qua werkzaamheid en resultaat waar je naar zoekt (geen kalk op je lak). De vraag is wel waarom jij dan water gebruikt als je zelf werkt met watervrij wassen?
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: RedCat