• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jans Garage

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.640
193
Utrecht
Hi,

Sinds kort hebben wij een garage gekocht die schuin achter ons huis ligt. Het is niet heel ruim en om er optimaal gebruik van te maken leek het me handig om een topic te maken waarin ik alle vragen en oplossingen kan bundelen.

In een ander topic heb ik al wat rondgevraagd over de vloer en de muren, maar een ander belangrijk punt is de elektra. Die is nu namelijk niet aanwezig. Geen ramp, maar het zou wel fijn zijn als het er wél in zou zitten. Dan zou ik verlichting aan kunnen brengen en gereedschappen op kunnen laden. Indien mogelijk wellicht ook voorbereiden op het opladen van een elektrische auto, maar ik kan me voorstellen dat daar wat meer voor nodig is.

Hieronder staat een schets van de situatie. Rood is van ons, geel is van de buren. In ons schuurtje is elektra aanwezig en in elk van de gele garages van de buren ook. Het liefst zouden we onze eigen elektra doortrekken naar de garage, maar ik weet niet wat daar voor nodig is en of we dat zomaar kunnen doen. Daarnaast dacht ik ook dat we vanuit de buren iets door zouden kunnen trekken en dan middels een tussenmeter het verbruik kunnen monitoren en afrekenen.

Voordat ik langs de buren ga vroeg ik me af of iemand hierin advies kan geven.

1787037656296.webp

Doorlussen met een tussenmeter lijkt mij gedoe.
Wellicht kun je een oplossing verzinnen dat je een fatsoenlijke buitenkabel netjes tegen de daktrim aan oid (ligt eraan hoe het allemaal eruit ziet, maar dat moet best netjes kunnen zou ik zeggen) doorlust van je schuurtje naar je garage? Dat zou dan wel enkel iets zijn voor licht en opladen en niet voor een elektrische auto natuurlijk.

• Leuk
Reacties: Jansen
Vraag aan de buren of je door hun tuin mag. Op min 60 cm een gleufje in de grond en dan geschikte grondkabel leggen. Het beste zou een mantelbuis zijn en daarin een kabel doortrekken.
Mocht dat allemaal niet mogelijk zijn, is er nog een mogelijkheid om een powerstation aan te schaffen. Thuis opladen en je kunt er een aantal uren stroom uit tappen. Voorbeeld: https://www.praxis.nl/elektra/powerstations-batterijen-opladers/powerstations/el066/

• Leuk
Reacties: Jansen
Dat zou misschien kunnen! Nu ik erover nadenk, de grond aan de kant van de garagedeur is geen gemeentegrond, maar gedeelde grond van de mensen die een garage of schuur hebben die eraan grenst, dus ik denk dat we dan geen toestemming van de gemeente moeten hoeven te hebben.