• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto wassen met bezem en hogedruk

of een bedrijf goede handwas doet of een bezemwas blijft doen hangt af van wat de meeste klanten willen.
Nee, dat hangt af van hoe lui ze zijn, hoeveel tijd ze erin willen steken en wat deze tijd kost... Ow wacht, ik loop te hard van stapel; Ze kunnen niet eens goed wassen. :p

Recent stond er een oproep in de krant. Een autohandelaar zocht een autopoetser voor 30 uur per week, verdeel over 3 werkdagen. (<-- Huh?) Je moest stressbestendig zijn omdat er in die 3 dagen gemiddeld 25 auto's werden klaargemaakt voor de verkoop én een scherp oog voor detail hebben, want ze zochten een vakman die kwaliteit kon leveren.....

HAH! :p
 
Maar eerlijk is eerlijk, het is inmiddels algemeen bekend dat dealers/schade herstellers/garagebedrijven auto's door de wasstraat halen (in mijn optiek net zo erg als wassen met een borstel), soms zelfs alleen al bij een kale apk. 99.9 van de 100 klanten is hier super blij mee (en ik snap ze ergens ook wel) de auto staat er weer schoon en net bij, hun zien die krassen niet eens. Dus betrek het ook eens tot jezelf, dat je er zelf ook wat meer aan mag doen om het te voorkomen. Zoals briefjes, duidelijk naar receptie etc. Als er niks besproken is vooraf, dan hebben ze hun werk goed gedaan, ook al word er niet gewassen naar onze standaart.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Zal het je nog sterker vertellen: en grote en ook goede schade hersteller hier in buurt(vierpolder) heeft in zijn pand achterin een wasstraat. Auto's die daar herstelt zijn, gaan ernaar door die wasstraat om hem schoon af te leveren. Toen ik vroeg waarom net gespoten auto's alweer door z'n wasstraat gaan, was hun antwoord; tijd is geld, en herstellen per dag veel auto's. Duidelijk antwoord natuurlijk.
 
Toen ik vroeg waarom net gespoten auto's alweer door z'n wasstraat gaan, was hun antwoord; tijd is geld, en herstellen per dag veel auto's. Duidelijk antwoord natuurlijk.
Wat moet je dan schoonmaken aan vers-gespoten lakwerk? Ik zou de auto netjes afleveren en als de eigenaar van de auto hem schoon wilt, wast 'ie hem lekker lekker zelf, toch?

Als ik binnenkort mijn motorkap laat spuiten en ik haal hem op, verwacht ik niet de nodige swirls op de lak. :D
 
Ik denk dat 9 van de 10 schade herstellers nog niet eens de term "swirls" kennen.

Nogmaals, ik heb in mijn korte carrière (10jaar) in de automotive nog nooit klanten gezien die terug kwamen om te klagen dat hun auto door de wasstraat was gegaan. Sterker nog, we krijgen zelfs regelmatig taart van klanten die het fantastisch vinden dat hun auto zo netjes en schoon word afgeleverd na een reparatie of onderhoud. Niet gek ook, 95% vd autos zijn varkens stallen, er word vollop gevreten en gedronken in auto's, nagels knippen, kinderen die hun milkshake laten vallen noem maar op. Denkje dat de buitenkant dan iets uit maakt??? Vaak word een auto gezien als een stuk gereedschap, meer niet! Dat wij detail puristen (0.000001 procent vd bevolking denk ik) daar anders over denken, Is prima, en daar leeft carclean dan weer van.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet je dan schoonmaken aan vers-gespoten lakwerk? Ik zou de auto netjes afleveren en als de eigenaar van de auto hem schoon wilt, wast 'ie hem lekker lekker zelf, toch?

Als ik binnenkort mijn motorkap laat spuiten en ik haal hem op, verwacht ik niet de nodige swirls op de lak. :D

Als je ziet, zoals hierboven aangehaald, hoe sommige auto's worden gebracht voor schade herstel. Vuil en vies, en dit is soms niet voorkomen door schade waarbij de auto weg getakeld moeten worden naar een schade bedrijf voor reparatie. De stuk(ken) waar de schade zit wordt ontvet en daarna geschuurd/hersteld. De wagen wordt gespoten en dan gaat de auto door de wasstraat om het overige vuil, schuurstof of herstel stof te verwijderen. Men wilt de auto netjes afleveren, en dat is prima. Maar wij hier hebben daar meestal een ander idee over ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik heb mijn auto gisteren terug gekregen. Alle schades zijn netjes hersteld. We zijn de auto netjes nagelopen en de krasjes heeft hij er netjes uit gekregen.
Het bedrijf heeft haar excuses aangeboden en ik ben dik tevreden gesteld. Voor mij is de zaak hier naar volle tevredenheid mee afgerond.
 
Dit topic even teruggescrollt maar ik zie nergens foto's helaas. Heb je geen before of op z'n minst afters :p

Niet persoonlijk bedoeld maar eerlijk gezegd kan ik niet geloven dat jouw auto nu op detailniveau is afgeleverd door die zaak, juist vanwege het eerdere bezemgebruik en ook de tijd die daarin zou gaan zitten, zeker op een grote auto als een Q5. Maar als jij tevreden bent erover is dat natuurlijk super!
 
heb helaas geen foto's van voor en na.
De auto is niet op detailniveau afgeleverd omdat ik dit niet afgesproken heb en ik dit ook niet verwacht van een autohersteller.
Ik ben dik tevreden hoe het afgehandeld is !!!
 
Hopelijk ben je dat nog steeds als hij een paar x gewassen is en in de zon staat.
Ach, anders heb je een mooi klusje. Hologrammen verwijderen is niet het moeilijkste wat er is, en je hebt snel eer van je werk.
 
  • Leuk
Reactions: Marc1971
Tja zal wel aan mij liggen maar wat heb je er dan aan als hij niet op dat niveau afgeleverd wordt? Nu weet je helemaal niet wat er gedaan is, misschien wel fillers erin? Misschien hologrammen inderdaad? Waardoor je uiteindelijk toch zelf nog aan de bak moet. Maar goed dat is mijn mening, en mag iedereen voor zichzelf bepalen. Maar niet op detail niveau en toch tevreden rijmt bij mij niet, we zitten hier immers op een detailforum.
 
Vergeet niet dat de poetsbedrijven en wannabe-detailers heus wel weten dat hun kwaliteit ruk is en veel met verhullers werken. Tijd = geld en concurrentie is moordend.

Wanneer ze een verzoek krijgen om het nu wél goed te doen, weten ze dat er op gelet gaat worden en zal er meer kans zijn dat het goed gebeurt.

Althans, zou mij ook niets verbazen als er alsnog glaze + wax met fillers is gebruikt. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RedCat