• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen voor de deur met hogedruk en foamgun.

Ronhaakman

Detailing trainee
25 feb 2023
9
35
Ik woon in Almere ik zou graag voor de deur willen wassen. Ik kan alleen nergens in de APV vinden dat dat niet mag. Op de website van de gemeente staat alleen dat het beter is om in een wasbox te wassen.

Nou is mijn vraag wassen er meer mensen voor de deur met een hogedrukspuit. En dan met name met een foamgun.

Oke, ja ik zit dus inderdaad er mee met auto’s en bosjes erom heen. Maar gelukkig heb ik een stukje stoep voor me deur met daarnaast een invalide plek. Die man is ook een auto fan en vind het alleen maar mooi als je de auto voor de deur vast. Dus die zet hem dan altijd even weg en dan heb ik wel ruimte.

Maarja zit toch een beetje met de buren he wil geen overlast gever zijn. Maar als er meer mensen gewoon voor de deur uitgebreid wassen dan ben ik niet de enige.

Oke, ja ik zit dus inderdaad er mee met auto’s en bosjes erom heen. Maar gelukkig heb ik een stukje stoep voor me deur met daarnaast een invalide plek. Die man is ook een auto fan en vind het alleen maar mooi als je de auto voor de deur vast. Dus die zet hem dan altijd even weg en dan heb ik wel ruimte.

Maarja zit toch een beetje met de buren he wil geen overlast gever zijn. Maar als er meer mensen gewoon voor de deur uitgebreid wassen dan ben ik niet de enige.
Ik kijk altijd uit dat er geen foam/water op de auto’s van de buren komt en dat lukt op zich prima gewoon goed uitkijken en rekening houden met de wind. De auto van de andere buren neem ik mee in het onderhoud dat doe ik met liefde voor die mensen en zelf kunnen ze het niet meer.
Als het gaat om geluidsoverlast van de HD bv weet ik hoe laat de buren zo ongeveer opstaan dus daar hou ik een beetje rekening mee.

• Leuk
Reacties: Cordoba en Juffer1
@q
Voor zover ik kan terugvinden is het inderdaad niet verboden om in Almere op de openbare weg je auto te wassen.

Wat betreft de overlast; Dit is een fatsoenkwestie en zolang jij geen dikke hogedruk met een schreeuwende V8-motor urenlang laat schreeuwen op straat, moet er niks aan de hand zijn. :P
thanks voor het uitzoeken. Het gaat ook meer over het overlast van zeep en foam. Heb nogal een natuurfreak naast me wonen.

@Ric325i kwa geluidsoverlast kan je inderdaad rekening houden. Denk dat ik toch eens ga kijken voor een mooie hogedrukreiniger.

Opzich staan de andere auto’s twee tot drie parkeer plekken verder dan waar ik kan wassen. En vaak is dan nog de eerste auto van het rijtje die van me vriendin. Dus hopelijk valt dat mee kwa foam en water op ander mans auto’s.

Dan staan de auto’s van de buren dichterbij bovendien zijn er veel mensen die het geen moer uitmaakt als er wat foam op hun auto komt omdat ze feitelijk sowieso niet gewassen worden.
Mijn nilfisk vond ik veel meer herrie maken dan mijn Kranzle dus daar zit ook wel verschil in wie weet kun je qua decibellen wat terugvinden in de specs van de apparaten?

Dan staan de auto’s van de buren dichterbij bovendien zijn er veel mensen die het geen moer uitmaakt als er wat foam op hun auto komt omdat ze feitelijk sowieso niet gewassen worden.
Mijn nilfisk vond ik veel meer herrie maken dan mijn Kranzle dus daar zit ook wel verschil in wie weet kun je qua decibellen wat terugvinden in de specs van de apparaten?
Dat is ook iets om naar tekijken inderdaad.

Whahah nee heb van de week mijn auto gepolijst en in de coating gezet en de buren vonden dat overdreven inderdaad. En hun auto werd schoon van de regen