• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wassen zonder stootlijsten

Guido

Detailing trainee
15 mrt 2010
17
47
Hoi,

Ik wil mijn auto wassen zonder alle stootlijsten.

De reden dat ik dit wil doen, is omdat de vorige eigenaar niet zo netjes heeft gepoetst. En er nu allemaal poetsersten op en achter de strips zitten.

De vraag is nu , Is het erg dat ik de auto op deze manier was, want het water loopt dan recht in de gaten waar de strips vast zitten..
Is dit erg voor de caroserie , roestvorming?

Heeft iemand dit wel eens gedaan?

Guido

Inderdaad, het gaat misschien ook gewoon met een kwastje en wat APC, moest het toch niet lukken plak dan de gaten af met wat waterbestendige tape.

en anders kan je ook nog eerst de lijsten eraf halen, die schoonmaken, terug monteren, en dan de hele auto wassen.

ik zou niet de auto gaan wassen terwijl de strip eraf is

Wat is APC mannen ?

Er moeten toch 2 nieuwe strips op.. Vandaar een beetje de vraag..

kan natuurlijk ook eerst achter de strips voorzichtig schoonmaken en de strips ook stuk voor stuk mooi schoonmaken..

Wilde eigenlijk ook waxen zonder de strips erop..

apc staat voor all purpose cleaner.
iets dat bijna iedereen hier wel heeft..
spul is onmisbaar, ik gebruik het om:
bekleding te reinigen
interieur te reinigen (hierna wel een dressing als poorboys natural look gebruiken)
banden te ontvetten.
trims/plastic mee schoon te maken
binnenkant tank klepje
binnenkant deur sponingen..

en eigenlijk alle kleine hoekjes / dingetjes..

ideaal dus voor jou gebruik!

en.. ik/me ma/me schoonma gebruiken het allemaal ook binnenshuis

Als je toch zonder strips wil poetsen, klein stukje waterdichte tape over het gaatje en ja kan je uitleven zonder risico.

En een drupje water in je deur is geen ramp, want een deur is nooit waterdicht.
Zitten trouwens gaten onderaan in om water te laten wegvloeien.

Helemaal met Jim eens, maar toch lijkt het me niet wijs om de auto te wassen zonder strips :weetniet
Beter haal je de strips eraf, plek waar de strips gezeten hebben even met vochtige doek afdoen, strips er weer op en wassen maar... :cool

Of de strips inderdaad goed schoonmaken, herstellen (met trim restorer of back to black oid) en daarna afplakken, wanneer je de rest van de auto gaat waxen.

Dit weekend voor het eerst gedaan, dat afplakken. Werkt perfect!!

Je kan die strips gerust verwijderen en dan terplaatse van de strip het gewoon goed schoonmaken.
Als er een beetje water je deur binnengaat kan helemaal geen kwaad, moet je maar eens kijken wat er naar binnen gaat tijdens het wassen via het raam......... 8o
Zolang je niet rechtstreeks de HD spuit of de tuinslang erop zet kan dat prima! en is wel de beste manier om het echt schoon te krijgen als er zoveel bagger tussen zit.