• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Super Snow Foam

Dynamite

Detailing chief
8 mei 2012
211
78
Dordrecht
Beste detailers ,

Ik heb even een vraagje over iets waar ik niet uit kom namelijk het volgende :

Een poosje geleden heb ik de Autobrite Super Snow Foam gekocht omdat ik een goede voor reiniging voor het normale auto wassen wilde hebben.

Na een aantal keren gebruikt te hebben zowel op een droge auto als op een natte auto vind ik het resultaat heel erg tegenvallen jammer genoeg.

Het probleem is dat hij het vuil niet los weekt want na het af gespoten te hebben met de hogedrukreiniger blijft de ondergrond nog steeds vies.

Ik heb het in laten trekken ook op alle manieren geprobeerd (denk ik) kort laten weken en lang laten weken maar het resultaat blijft hetzelfde helaas.

Heb gisteren als laatste keer geprobeerd om de foam in te wassen met een washandschoen dit deed wel iets maar niet benoemenswaardig.

De schuimstand ook op vele manieren geprobeerd uiteraard maar ook dit had geen extra effect op mijn zwarte auto.

Wie zou me een tip kunnen geven want ik kom er niet meer uit ... misschien maar eens een andere foam bestellen :confused:
 
Ik ben niet bekend met de resultaten van Autobrite super snow foam, maar ik gebruik zelf de hyper wash van Meguiars als foam voorwas en merk hierbij wel veel voordelen. Vuil weekt los en vliegjes enz zijn makkelijker te verwijderen na het foamen. Deze foam is op zich zelf ook goed als shampoo te gebruiken.
 
Mijn ervaring met foamen is dat het *lijkt* dat vuil gewoon blijft zitten. Sterker nog: ik kreeg telkens het idee dat het alleen maar meer zichtbaar werd na afspoelen.
Als ik vervolgens met mijn washmitt en gewone shampoo aan de slag ging, merkte ik wel dat de mitt eigenlijk niet vuil leek te worden.

Foam inwassen met een mitt heeft volgens mij een averechtse werking; je foamt omdat je vuil contactloos wilt voorweken.
 
Mijn ervaring is dus dezelfde als die van jou heb gisteren nog eens geprobeerd en goed gekeken ,

maar is inderdaad zo dat er voor het wassen met 2 emmer systeem geen los vuil meer op zat.

Bedankt voor jullie antwoorden ben weer helemaal bij de les :!
 
Ik heb vandaag de magifoam thuis aangekregen.Moet ik deze verdunnen met water of kan(moet) je deze zo gebruiken?