• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autocleanen in meerdere dagen?

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Een beginnersvraagje denk ik, maar ik lees bij verschillende 'show-off's' dat mensen eerst de SSR hebben aangebracht en de volgende dag weer verder gaan met de wax etc.
Toen ik zelf bij een 'autopoets bedrijf' werkte hebben ze mij steeds gezegd dat je nooit meer dan een uur moest wachten tot je de wax ging aanbrengen, nadat je de 'cleaner' had aangebracht. Nu is dat bedrijf erg snel gestopt met zijn activiteiten dus misschien had dit ook wel te maken met de slechte kennis ;)
Hoe zit dit precies? Of telt dit alleen als je een garage hebt?
Zelf wil ik enorm graag mijn auto nog even 'als nieuw' hebben voor de winter begint, zodat hij in elk geval een beschermlaag heeft mochten we sneeuw krijgen. Maar mijn gezondheid laat het niet toe om een hele dag met de auto bezig te zijn.
En dan zou meerdere dagen wel een betere oplossing zijn!!

Alvast bedankt mensen! Enne top forum dit hoor. Ook de sfeer onderling is geweldig!!!! :)^
 
Dat kun je eigenlijk alleen doen als je een garage hebt. Ik raad het in ieder geval niet aan om zo te werken als je auto buiten moet staan. Als je weinig tijd hebt of je kan fysiek niet lang aan je auto werken, dan kun je je auto natuurlijk per paneel doen, dan kun je het makkelijk over meerder dagen uitsmeren.
 
Ik doe een grote detailbeurt ook (wegens gesukkel met steeds terugkerende peesontstekingen) op twee dagen, wagen staat wel in de garage. De eerste dag is het wassen, clayen, cleanen, voeden en aanbreng van de eerste laag NXTwax die dan een ganse nacht ligt te curen. Volgende dag is het dan de NXTlaag afnemen en oppoetsen en aanbreng van de M16wax die uiteraard slecht heel kort mag curen en dan afgenomen en gepoetst wordt. Zelfs met de G220 is het nog steeds "arbeiten" geblazen. Dan volgt nog de behandeling van plastiek en rubber met trimdetailer, ruiten met NXT glasscleaner en het interieur wordt ook grondig aangepakt. Dit gebeurt tweemaal per jaar. Tussenin die grote beurten is het aan de buitenkant enkel wassen en waxen.
 
en anders deel per deel werken, bijvoorbeeld de ene dag het hele dak afwerken, de dag erop een deur, een dag later weer een andere deur. Maar dan wel op die afzonderlijke delen het volledige programma in één keer doen.?
 
Ik doe er ook vaak meerdere dagen over, zeker als het wat tegenzit met de gezondheid. Nou heb ik de luxe van een garage, dus kan het ook makkelijk, de auto blijft dan uiteraard binnen staan.

Moet je buiten werken (of parkeren) dan is het inderdaad aan te raden om per deel te werken, en steeds te eindigen met een beschermlaag. Dat is een beetje de crux namelijk, een auto buiten zetten zonder bescherming is niet echt fijn.
 
Ik doe ook wel eens een auto in 2 dagen, ligt er net aan hoe het uit komt. Zoals vandaag heb ik het volledige interieur gedaan van een Megane en ben ik vast begonnen aan de buitenzijde. Wassen, wielkasten, velgen + bandjes en kleien. Morgen voor het polijsten de auto snel even wassen en dan aan de gang, kan m.i. geen kwaad. Je moet natuurlijk niet met de auto nog gaan touren in de tussentijd!
 
een auto buiten zetten zonder bescherming is niet echt fijn

Och, valt wel mee. Er staan zoveel auto's zonder bescherming buiten. ;)

Maar je hebt gelijk. Ik sluit me aan bij het advies om de auto op te delen en over meerdere dagen te doen. Voordeel is dat het eindresultaat er beter van wordt. Na dag lang poetsen ben ik soms niet altijd meer even scherp en wil nog wel eens wat vergeten uit te vegen o.i.d.

Bij gebrek aan garage is afdekken misschien een optie. Eerst een zachte autocover (ter voorkoming van krassen) en daar bovenop een zeil. Is wel weer een investering.

Hopelijk kun je wat met de tips!
 
een autocover koop je voor een paar tientjes, is wel een aanrader als je auto moet overnachten onder bomen
 
Een autocover is ook niet alles.... als er zand onder komt dan schuurt dit lekker tegen de lak aan :-&
 
stimpy68 zei:
Een autocover is ook niet alles.... als er zand onder komt dan schuurt dit lekker tegen de lak aan :-&
Als je je cover goed behandeld en met beleid over de auto doet zal je niet snel zand eronder krijgen (tenzij je je auto in een zandbak parkeert of een zandstorm komt bij je door de straat)
 
Ik ben altijd jaloers op mensen met een garage waarin ook de auto op een zodanige wijze past dat je er nog ruim omheen kan lopen. Ik heb wel een garage maar die is eigenlijk aan de kleine kant voor mijn Opel Omega. Verder staat hij ook vol met allerlei troep; fietsen, een motorfiets, tuinstoelen e.d. Daarom moet het altijd buiten of in een wasbox. Bij een full detail lukt dat alleen als je het opdeelt over meerdere dagen. Ik doe dan de ene dag het interieur en een andere dag de buitenkant per paneel. Uitgangspunt hierbij is dan altijd dat ik per paneel afsluit met de laatste laag (een laagje M26). Een eventuele volgende dag dan altijd weer beginnen met de auto te wassen of afnemen met QD van Meguiar's.

Groet,
 
Van een garage heb ik helaas geen last: ik heb hem niet en moet het detailen dus altijd buiten doen. Dus wordt een keer niet uitslapen en flink doorwerken. Dan ben ik wel in 1 dag klaar. Helaas zal er (gezien het jaargetijde) de komende tijd minder vaak gedetailed worden als de afgelopen maanden :(
 
ik heb wel een garage ter beschikking, moet alleen altijd eerst alles eruit pakken
maar het is krap zat in een standaard garage hoor, denk als je het buiten doet dat je dan beter rond kan lopen en het stukken sneller gaat
maar ik kan hem hier nergens in de schaduw zetten buiten en er moeten nog auto's langsop
maar ik doe er vaak 2 of 3 dagen over
 
Beste mensen,

Hartelijk bedankt voor al jullie ideeën. Hier heb ik zeker wat aan (met de tijd).
Helaas zal ik, zoals het er nu naar uitziet, mijn auto alsnog niet kunnen/mogen doen.
De fysiotherapeut heeft gisteren aangegeven dat ik voorlopig niets mag doen wat veel energie kost of waarbij ik iets kracht moet zetten. :(
Zo gauw de winter voorbij is hoop ik wel weer iets te kunnen doen.
Nogmaals bedankt!!