• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym bos en bomen

Lexie

Detailing rookie
29 sep 2021
3
15
Ik heb al enkele dingen uitgetest en de Polar reeks van Autoglym doet het schitterend !
Maar.....veel gehannes omdat je telkens de HDR moet uithalen, want zowel BLAST, WASH en SEAL moeten gespoten worden.
Nu het allerbelangrijkste is de SEAL, want die geeft een geweldige finish op mijn wagen.
i8lLPxP.jpg


De SEAL kan ik met een accu spuit aanbrengen zodat ik mijn HDR niet moet uithalen.

Ik zoek dus nog een Autoglym shampoo om af en toe te gebruiken. ( lees: als ik geen zin/tijd heb om de HDR voor de dag te halen )

Maarrrrrr.....wat te kiezen ? Hou je vast::joy:

Pure shampoo
Car shampoo
Shampoo conditioner
Car shampoo super strength
Ultra high definition shampoo

Dit zijn allen Autoglym producten......:)
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Ik ben ook begonnen met Autoglym, initieel tevreden tot je merkt dat je vaak beter af bent met een ander merk. In aankoop kan een ander product wat duurder zijn dan Autoglym MAAR het verbruik ligt vaak een stuk lager!

Ik heb bv. nog 2 liter Shampoo conditioner van Autoglym, geen slechte shampoo, ruikt lekker en doet wat het moet doen MAAR... ik heb ongeveer 75-100ml product nodig op 15-16 liter water om een matige vorm van schuim en lubricatie te verkrijgen. Als je dan het verbruik naast de aankoopprijs legt, betaal je voor de Autoglym producten in feite meer/teveel.
 
@AndyVR ; als je die dosering aanhoudt wel ja.

Autoglym geeft 2 dopjes (2x10ml) per 10 liter op. Dat is in jou geval 30ml op 15 liter water.

Het lijkt erop dat je dus 2 a 3x overdoseert en dan is het inderdaad een dure hobby.
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx
@Juffer1 je leest mijn bericht niet grondig genoeg vermoed ik.

Ik heb die dosering nodig om tot een correct resultaat te bekomen, wat men op de sticker schrijft komt niet altijd uit in de werkelijkheid, dat zal je intussen zelf ook wel ervaren hebben lijkt mij? Dat noemen ze ook wel "marketing".

Onderstaande video geeft hier een mooi onderscheid weer.
 
Laatst bewerkt:
Duits.. bah! :p Ik versta er geen zak van en het is alleen maar praten en tekst. Geeft hij ergens aan dat meerdere shampoos niet voldoende werken met de geadviseerde dosering ofso?
 
Hij geeft weer dat er een ruim onderscheid is in de soorten shampoos, in concentratie niveau's en hij geeft de volgens hem correcte doseringen weer. Veel van de shampoos die hij benoemt heb ik zelf gebruikt en ik kan voor die shampoos bevestigen wat hij beweert.

Een test over verbruik op video is sowieso geen simpele zaak gezien je dan weer moet afgaan van wat hij zegt, je kan bv. Niet zelf even voelen hoe glad de shampoo mengeling is...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx