• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen Stuur - Door de bomen het bos niet meer

Hier ook zo. Net een nieuwe auto. Dus wanneer is het verstandig om leer voor het eerst te behandelen? Als het begint te glimmen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier ook zo. Net een nieuwe auto. Dus wanneer is het verstandig om leer voor het eerst te behandelen? Als het begint te glimmen?
Gewoon om de paar maanden ff cleanen en weer voeden, in de zomer is dit belangrijker dan de winter. Leer moet soepel blijven en je moet voorkomen dat het uitdroogt.
 
@Quantoxx zeer goede tip zo mild mogelijk starten.

Inspecteur je stuurwiel grondig voordat je met de DDJ cleaner aan de gang gaat.
Ooit heb ik een bmw stuurwiel waarvan de toplaag tekenen van slijtage vertoonde compleet verziekt.

Stuur was absoluut weer mat maar bijna het complete stuurwiel was rondom flink beschadigd, de toplaag was zogoed als verdwenen aan de voorzijde van het stuurwiel.
Het zag er ongeveer uit als de slijtage plekken op een versleten leren jas, conditioner deed ook niets meer achteraf.

Probeer een klein stukje alvorens ineens het hele stuurwiel aan te pakken.

Laat me vooropstellen dat ik voorzichtiger te werk had moeten gaan want de DDJ cleaner werkt op lederen auto stoelen in mijn ogen subliem.
 
  • Leuk
Reactions: Hnzl
Stuurwielen blijven tricky, vind ik. :D Ik heb een tijdje terug twee auto's gedaan van een tweeling. (Allebei hun eerste autooootje, lekker Rituals in de rondte spuiten, etc etc.) Beide gebruikte, zo bleek, vrij veel handcreme en bende. Na veel ''milde'' producten was er weinig vooruitgang.

Na een tijdje ging ik wat agressiever te werk, maar toen was ik blijkbaar al snel door de huidvet + cosmetica-bende heen en taste het stuur vrij snel aan. Verder niks ernstig, maar had wel wat leven eruit gehaald, zeg maar. ;)
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
@Quantoxx zeer goede tip zo mild mogelijk starten.

Inspecteur je stuurwiel grondig voordat je met de DDJ cleaner aan de gang gaat.
Ooit heb ik een bmw stuurwiel waarvan de toplaag tekenen van slijtage vertoonde compleet verziekt.

Stuur was absoluut weer mat maar bijna het complete stuurwiel was rondom flink beschadigd, de toplaag was zogoed als verdwenen aan de voorzijde van het stuurwiel.
Het zag er ongeveer uit als de slijtage plekken op een versleten leren jas, conditioner deed ook niets meer achteraf.

Probeer een klein stukje alvorens ineens het hele stuurwiel aan te pakken.

Laat me vooropstellen dat ik voorzichtiger te werk had moeten gaan want de DDJ cleaner werkt op lederen auto stoelen in mijn ogen subliem.
Helaas was dit voor mij een beetje mosterd na de maaltijd en kwam ik hier zelf ook achteraf achter.

Het is duidelijk te zien dat de linkerkant van het stuur het meeste in gebruik is geweest over zijn 180.000KM. Waardoor er een soort droge beschadige uitstraling van het stuur af komt. Inmiddels na wat rijden is dit al minder geworden en stoort het me niet heel erg meer maar wel jammer.

Bij deze de foto's van het resultaat. Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk foto's te maken maar met zonsondergang is dat altijd lastig.

Voor:
115204


115203


115205


Na:

115206


115207


115208


115209


115210


Zo te zien is er toch erg veel vuil vanaf gekomen:
115211
 
Dat lijkt me inderdaad wel. De staat van het stuur is al een hele tijd zo geweest alleen voorheen was het gewoon niet zichtbaar met alle zooi die er op zat over de jaren heen. Het is in elk geval een verbetering als het op hygiene aan komt.

Ook nog even wat supernatural op mijn armsteun en linker deurpaneel gebruikt en daar zie ik wezenlijk verschil. Het leer ziet er weer mooi mat als nieuw uit.
Zodra ik tijd heb de andere leer delen onderhanden te nemen zal ik hier ook wat foto's van maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Rednose