• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Glass Polish voor tellers in dashboard

Biedzjee

Detailing addict
29 aug 2018
17
70
Iemand ervaring met het gebruik van Autoglym Glass Polish voor krasjes in het (kunststof) glas van de tellers in een dashboard? Ik heb redelijk was krasjes zitten op de tellers in m’n Citroën C5 (alleen te zien als het zonnetje erop schijnt)… vraag me af of Autoglym Glass Polish wellicht meer kwaad dan goed doet… de buitenkant van de autoruiten zijn er enorm mee opgeknapt, maar zou het ook voor andere materialen soelaas bieden?
 
Ik zou het absoluut afraden voor plexiglas of andere kunststof. Ik zou het proberen met Poorboys Professional Polish (ook te koop in sampleflesje) of het allerfijnste polijstmiddel dat je hebt.
 
@Cordoba bij de beschrijving in de webshop staat onderaan de tekst dit:

"Gebruik Autoglym Fast Glass voor acryl, perspex en plastic ramen."

Maar het is inderdaad afhankelijk van wat voor materiaal je tellerglas is. Tegenwoordig zie je veel matte afwerkingen hierin. Dan is het uiteraard een dikke no go. Met normale plastic glazen moet het kunnen lijkt me.
Alleen gaat het waarschijnlijk geen krasjes verwijderen. Ik denk dat het daarvoor te licht is. Maarja. Proberen kan altijd. Zolang je het maar eerst een klein stukje doet.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik las de hierboven geciteerde tekst op de website zo: “gebruik Autoglym car glass polish voor ruiten, MAAR gebruik Autoglym fast glass (een ander product dus?) voor acryl, perspex en plastic”…

En dus is mijn vraag wellicht al beantwoord… maar ik was benieuwd naar praktijkervaringen… soms wil een product (onverwacht en onbedoeld) meer of bredere toepassingen hebben dan de fabrikant beschrijft…
 
@Roy Dat is dus een ander product !!

Autoglym Fast Glass:
470x1200.jpg

En dit is wat de Topic Starter vroeg, Autoglym Glass Polish:
car_glass_polish.jpg

Edit: ik zie dat de TS het zelf ook in de gaten had dat dit verschillende producten zijn. Zelf ook pas Poorboys PP gebruikt voor matte vlekken in tellerglas, en prima opgelost.
 
Ik zou dan eerder de Mothers Plastic Polish nemen.



Dit is absoluut de beste plastic polish op de markt.
Of het nu je knipperlichten, remlichten, cabrioruiten of je kunststof cockpitvenster is, Mothers Plastic Polish maakt het schoon, glanzend en beschermt de doorzichtige kunststoffen met kristalhelderheid.

Dit is een echte polish: Je kunt fijne krasjes, vlekken, doffe plekjes en kerfjes eruit wrijven en ook vergeling en vlekken uit je kunststof cabriotopruit verwijderen. En daar houdt het nog niet mee op: Mothers Plastic Polish beschermt ook nog eens tegen zon, smog, watervlekken en luchtvervuiling door middel van een sterke laag polymeren.
 
  • Leuk
Reactions: Ester