• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym Interior Shampoo - review

Dré

Detailing addict
5 mei 2010
215
65
UMx73464.jpg


Al geruime tijd staan om te proberen en was zeer benieuwd hoe het zou werken, vandaag even de tijd gehad om te testen.

Instructies van Autoglym zelf:

De bestuurdersstoel de zitting heeft vooral de bruine/grijzige doffe vlekken in de bekleding.
3po73369.jpg


VWu73408.jpg


Werkwijze:
- Eerst de stoel even met de stofzuiger schoon gezogen.
- Met een MF doek de stoel wat vochtig gemaakt
- Inspuiten/nevelen met Autoglym Interior Shampoo
- Schrobben met een MF doek
- MF spoelen in water

Vervolgens de MF doek in het water om te spoelen, het water verkleurde wel heel snel!

thC73645.jpg


xFu73696.jpg


Wat mij in eerste instantie direct opviel was dat het helemaal niet zo schuimde zoals in de video.
Ik ben mijn werkwijze toen wat gaan aanpassen. Vochtige MF doek al klaar leggen en maar 1 kleiner
gedeelte van het te behandelen gedeelte inspuiten en direct met de vochtige MF doek er over heen
dit geeft wel de witte schuimlaag, vervolgens weer spoelen in schoon water. (wat weer helemaal verkleurde)

Ik heb dit totaal 2x gedaan inspuiten en afnemen en tussendoor gewoon door blijven schrobben.

Resultaat na drogen (deuren tegen mekaar open in de zon):

gr773973.jpg


s3B73987.jpg


Conclusie:
Autoglym Interior Shampoo is een zeer makkelijk verwerkbaar product, aanbrengen, schrobben, spoelen, laten drogen.

+ Makkelijk verwerkbaar
+ Heerlijk fris ruikend naar citroen
+ Goedkoop en zuinig in verbruik
+ Resultaat na verwerken zeer goed zichtbaar
+ Ook goed verwerkbaar met MF
+ Bruikbaar voor meerdere doeleinden voor het intereur

- "extreme vlekken" zal je moeten testen
- werkt het product beter met de Autoglym Hi-Tech Cleaning Hand Pad

Product in de shop: https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Car_Interior_Shampoo_500ml_10582_100124
 
Mooie duidelijke review! :)^ Resultaat ziet er goed uit op de foto's.

Zoals Tamer vraagt; is het vergelijkbaar met APC? Als dat zo is, dan is APC in verhouding goedkoper. Ik heb zelf wel eens de carpet cleaner gebruikt van Meguiar's, die is vrij duur vergeleken met de Autoglym. Denk je dat deze producten vergelijkbaar zijn?
 
leuk om dit door te lezen.

ik ben zelf een enorme autoglym fan. ik heb diverse producten in huis naar volle tevredenheid...

echter de professionele verpakkingen van andere merken zijn uiteindelijk per gallon veel goedkoper.
en dan bedoel ik met name de interieur reinigingsproducten.
 
Wellicht een ondergewaardeerd product ( zelf ook de neiging gehad om het merk an sich in het verdomhoekje te denken, terwijl er hele goede middelen tussen zitten ).
Vind de APC nooit zo lekker ruiken, wellicht dat dit wat frissere geur in dit geval een positieve draai geeft aan het geheel.
Hmmm, toch maar eens overwegen dus.
Thx voor de review Dré !
 
Bedankt voor de review. :cool:

Het lijkt me dat het makkelijk in gebruik is. Waar ik me eigenlijk zorgen over maak, is dat het product en het water diep de stoel in zullen trekken, en daar niet meer echt uitgaan. Lijkt me niet goed. Iemand enig idee of dit gebeurt?