• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autotriz nano polisher kit 2.0

Er bestaat ook nog een goedkopere versie van Autotriz
c93d3c4fbf588bd97c787a10dac4353b.jpg
 
Dremel.jpg

Dremel


Nu alleen nog setje pads erbij kopen. Of ben ik nu te makkelijk?
Toeren zijn te regelen van 5000 tot 35.000 toeren. Erg handig apparaatje wat je ook nog eens kunt gebruiken voor andere werkzaamheden
 
Volgens mij loopt een Rupes rond de 5000 toeren op maximale stand. Dit gebruik je om grof te polijsten en de standen eronder om aan een finish te werken.
 
Ja je hebt gelijk. Op de lhr 15 staat 2500 tot 5300. Maar 5000 toeren wat de Dremel doet is eigenlijk al teveel?

Verder is dat Autotriz ding erg leuk. Maar om dat steeds te monteren en demonteren is in mijn ogen een beetje lastig. En waar zet je je polijstmachine neer? De kabel mag immers niet teveel schuin komen
 
@Stender
Op mijn trolley zet ik een tweede rotary waar ik hem op aansluit. Dus wisselen hoeft niet en op die manier kan ik bij het meeste wel bij. En anders op een matje op de grond als het hele lage delen zijn.
 
Dat kan inderdaad ook. Heb zelf ook een trolley, maar heb die al helemaal ingericht voor het wassen en interieur. Tevens een rotary aanschaffen ga ik de eerste tijd nog niet doen. Ik ben anders ook best lui en hou nooit zoveel van de randzaken om het detailen heen. Binnenkort mn spaarvarken maar eens even kapot slaan en dan de Ibrid kopen.
 
Ja je hebt gelijk. Op de lhr 15 staat 2500 tot 5300. Maar 5000 toeren wat de Dremel doet is eigenlijk al teveel?

Verder is dat Autotriz ding erg leuk. Maar om dat steeds te monteren en demonteren is in mijn ogen een beetje lastig. En waar zet je je polijstmachine neer? De kabel mag immers niet teveel schuin komen

De LHR15 is een excentrische polijstmachine, deze draaien op veel hogere toeren. De LH19E is bijvoorbeeld wel een roterende poljistmachine, dan zie je gelijk dat de maximale toeren 1700 zijn. Een dremel is ook roterend, wanneer je met 5000 toeren het lak polijst beschadig je het in een paar seconden.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Die toerentallen zijn veel te hoog. Voor slijpen perfect, maar voor polijsten wat te hoog.
Dat zou je denken maar dat valt reuze mee. De Flex PE8 loopt op zijn hardst op 3900RPM en dat zou op een normale rotary natuurlijk geen succes zijn.

Er gaan hele kleine pads op en met 5000 toeren op een 50mm pad draait de buitenste rand natuurlijk bij lange na niet zo hard als 5000RPM op een 145mm pad. En waarschijnlijk dropt het aantal RPM ook nog eens met weerstand dus nee, ik denk dat 5000RPM helemaal niet zo gek is. Als je wat correctie wilt dan zal je wel moeten want 2000RPM op een 50mm schijfje doet vrij weinig op harde lak.

@discussie hierboven. Een DA is met OPM (Omwentelingen Per Minuut) en niet RPM zoals bij rotary's. Die twee getallen kan je niet goed met elkaar vergelijken.
 
Ik zou géén Dremel gebruiken. Deze draait op z'n langzaamst al 10000 toeren per minuut oplopend tot 33000 toeren.

Nog even en er wordt met droge ogen beweer dat polijsten met een haakse slijper geen probleem is... :rolleyes:


Vergeet niet dat een 125mm pad op een rotary met 3000 rpm een omtreksnelheid heeft van 19,63 m/s oftewel ruim 71 kilometer per uur.

Een 50mm pad bij 5000 rpm heeft een omtreksnelheid van 13,09 m/s oftewel ruim 47 kilometer per uur.
 
Laatst bewerkt:
Dus een dremel ombouwen voldoet prima?
Zelf heb ik het nooit gebruikt maar als je Flex PE8 op 3900 RPM kan met een 80mm pad dan gaat 5000RPM met een 50mm ook wel lijkt me.

Het is een kwestie van proberen en ik zou uiteraard niet meteen beginnen met een kunststof paneel maar gewoon metaal. Lichtjes erover en voelen hoe warm het is en zo opbouwen. Met gezond verstand kom je echt een eind.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover