Hallo beste auto vrienden,
Ik maak me er ook niet zo druk over ook, we schieten er toch niets mee op.
Als ik zo eens om me heen kijk, en al die vieze fabrieken hun vuil de schoorstenen uit jagen zodra het donker word, want als het overdag is kunnen ze dat niet doen natuurlijk.
Dan zie je de andere dag ineens weer een laagje van een onbekend spul op de auto liggen, en ja ook in het gehele land zelfs.
Dan is het zgn weer shahara zand, helaas geloof ik dat soms niet eens.
Ik heb al eens een monstertje genomen van dat spul, en heb het laten bekijken en onderzoeken in een lab, bleek het toch om een agressief stof te gaan, waarin ook diverse chemische verbindingen aanwezig waren, zoals fosfor.
Ik kan me helaas niet indenken dat er in saharazand dit soort chemische stoffen aanwezig zijn, dus hoe vaak worden we voor de gek gehouden door de een aantal instanties ?
Moeten ze dan zo hoog van de toren blazen omdat er een aantal mensen hun auto staan te wassen, ik noem dit betuttelen, laat eerst deze ambtenaren hun eigen werk eens goed uitvoeren en de zaken aan te pakken die wel enige prioriteiten hebben!
Ik ben dus erg blij dat onze gemeente niet zo betuttelend optreedt, en wel andere dingen erg belangrijk vind.
Verder wilde ik ook nog eens benadrukken, dat ons land bevuild word door omliggende landen, dar zullen we misschien niet zovel grip op hebben, maar men kan wel deze landen proberen te dwingen om deze uitstoot terug te dringen.
Ik was ooit eens een keer in nhet haven gebied van Rotterdam bij de ECT Waalhaven, ik stapte uit mijn auto, en het regende op dat moment, het viel mij direct op dat de regendruppels erg irriteerden op mijn huid, het werden dus direct rode plekken, en het brande enorm.
Ik had mijn bezoek afgerond bij de ECT en ging terug naar mijn auto, en hoorde even later dat er in de UK een gaswolk was ontsnapt met chemicaliën, en dat deze wolk troep is opgenomen in een regenwolk die hier naar beneden viel.
Je kon ook zien dat de lak van sommige auto's was aangetast, allemaal plekjes, of deze nog weg gepoetst konden worden, ik heb er geen idee van, mijn auto had er gelukkig geen last van.
Stond misschien goed in de wax of de lak was van een betere kwaliteit.
Dus ik bedoel maar, moeten de gemeenten zich nu nog druk maken over een beetje sop waar en auto mee gewassen word.
Als men zich druk zou maken als er in een natuurgebied dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, dan zeg ik oké, helemaal mee eens.
Ik ben me er natuurlijk wel van bewust, dat een klein beetje sop door heel veel mensen samen een grote berg is, en dat het wel kwaad zou kunnen aan de natuur.
Echter vind ik het dan wel zaak dat de firma's en fabrieken er ook erg veel aan zouden bijdragen om deze middelen beter afbreekbaar zouden moeten maken voor de natuur.
Maar natuurlijk weten we met zijn allen, dat dit ten koste zou kunnen gaan van de kwaliteieten van de reinigende werking.
Hoe moeten we dan onze auto voortaan gaan wassen dan, met wat lauw water en wat groene zeep dan?
Erg slecht zal het in elk geval niet zijn, want dit goedje, de groene zeep is niet zo agressief te noemen, of het goed werkt, dat heb ik nog niet getest.
Voor de natuur is het in elk geval wel minder belastend, omdat het erg snel afbreekbaar is.
Dus ga ik het eens een keer testen hoe de uitwerking is, en hoe goed de groene zeep de auto reinigt.
Uiteraard zal ik zeer zeker het etiket zorgvuldig lezen, of het toevallig niet slecht is voor de lak en het kunststof wat veelvuldig aanwezig is aan de tegenwoordige heilige koe.
De rubbers moeten natuurlijk ook ontzien worden, die zijn ook uitermate belangrijk, ik zit niet te wachten op een rijdend bad gevuld met water, het klotst ook allemal zo erg en misschien word ik er nog zeeziek van ook, wie zal het zeggen!
Ik wens u allen heel veel succes toe, met het wasen en reinigen van uw auto.
Met vriendelijke groet,
Ad