• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AVA Evolution Series P60

Alleen maar 25 gebruikt op een K5 Karcher, is 145 bar als ik mij niet vergis. Een smallere straal vind ik zelf fijner en zeker niet gevoel dat ik op punt sta de lak eraf te stralen.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
@Thomaso hier ook aan het kijken voor een Ava. In bovenstaande openingspost zeg je dat de varionozzle bevalt, (20-40-60 graden volgens mij?) en dat je ook de losse nozzles hebt bijbestelt en de 40 graden daarvan gebruikt.
Mijn vraag is , wat is nou het grote voordeel van de losse nozzles, als een prima werkende vario nozzle ook al die standen kan bieden, het is toch €50 aan extra nozzles..
 
De vario is of 20, of 60, niet traploos verstelbaar
Dat is teveel of te weinig voor auto wassen, ik heb om die reden ook de nozzle set erbij moeten kopen. Jammer, had liever alleen de 40 willen kopen want de rest (20 en 60 in vario, turbo) zit er al bij...
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
De nozzles zijn 19 euro los per stuk dus vandaag we die niet los hebben. En dan heb je nog de P30-P60 en P70-P80 en een P90 variant dus het moet allemaal driedubbel ingekocht worden. Dat maakt het wel lastig voor ons.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
@Thomaso Mijn vraag is , wat is nou het grote voordeel van de losse nozzles, als een prima werkende vario nozzle ook al die standen kan bieden, het is toch €50 aan extra nozzles..

Precies wat @ArjanB zegt. De 60 graden is net te slap voor auto wassen, de 20 te sterk. Met die laatste schiet je nog een passerende oma van d'r e-bike. Dus opzich doet de vario nozzle goed z'n werk, voor auto wassen vind ikzelf de 40 fijner. Als je alleen de HD gebruikt om je auto te wassen kan ik me voorstellen dat € 50,- extra om o.a. de 40 graden nozzle te hebben wat veel is. Echter krijg je er ook andere nozzles bij en een verlengstukje, ik gebruik het meeste wel.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Nog een vraagje, klein beetje off-topic. Maar die Gardenaslang die jij daar hebt, daar zit een rode bol aan. Dat kan ik nergens op hun site vinden. Is die voor schokken op te vangen, en waar krijg je die?.
 

Bijlagen

  • E423261B-4691-4989-A091-4479B02B3F3F.jpeg
    E423261B-4691-4989-A091-4479B02B3F3F.jpeg
    310,6 KB · Weergaven: 86
Precies wat @ArjanB zegt. De 60 graden is net te slap voor auto wassen, de 20 te sterk. Met die laatste schiet je nog een passerende oma van d'r e-bike. Dus opzich doet de vario nozzle goed z'n werk, voor auto wassen vind ikzelf de 40 fijner. Als je alleen de HD gebruikt om je auto te wassen kan ik me voorstellen dat € 50,- extra om o.a. de 40 graden nozzle te hebben wat veel is. Echter krijg je er ook andere nozzles bij en een verlengstukje, ik gebruik het meeste wel.

Ja het is alleen voor auto wassen. En voor een tientje meer heb je dan de pistola corta met alle nozzles. Hmm keuzes keuzes
 
AVA EVOLUTION P60 L pack.... yep met hoofdletters en waarom? Mijn Karcher K2 had, na 20 jaar!, de geest gegeven... dus een nieuwe en wat een geld... (mede door omstandigheden moet ik erom denken maar goedkoop is duurkoop. Dus na goed, objectief en kundig advies van Dennis gekozen voor de P60 Evo en niet Master vanwege de naar mijn mening deugdelijker slanghaspel. Hier nog ééntje die het vet, siliconenspray en trim restorder gebruikt heeft doch... de invoer van de slang was al ingevet...! Verder de machine zelf, slang, voedingsslang, kortom alles beschermt. Bij het in elkaar zetten even de aandacht erbij houden, op zich niet echt moeilijk, maar door geheugenproblemen ging het soms stroef, maar het kwam goed.

Deugdelijk, duurzaam, goed en weloverwogen gebouwd! Heb gestaan voor de P80 met een zelfgemaakt opgerolde verlengkabel om een interne weerstand op te bouwen om zo de benodigde C karakteristiek te omzeilen, maar heb er toch, voor de zekerheid, vanaf gezien. Het electrakabel oprolsysteem is mede daarom zo ontwikkeld om warmteontwikkeling te voorkomen waardoor de kabel kan gaan smelten en kortsluiting maakt! Je moet het afrollen, maar met rede dus. Het haspelsystemen (water en electra) heb ik ook invet dus op en afrollen als een trein. Net als de machine zelf, waar je de lans horizontaal op kan leggen kan je ook gebruiken om te rijden, de grote wielen maken dit makkelijk en een drempel kan je ook opkomen door je voet onder de wielas te plaatsen, er is goed over nagedacht! Het plateau kan eveneens gebruikt worden om de nozzles op te bergen of, de uitschuifbare lans... (ook even voorzien van siliconen voor soepel gebruik) even op neer te leggen. De waterslanghaspel heeft een aluminium handvat, even dacht ik dat het praktisch had geweest om deze te kunnen opklappen (Kranzle), maar hij blijft binnen de machine dus overbodig en minder fragiel dus. Professionele Kranzle heetwatermachine gebruik ik op me werk evenals een professionele Karcher.. afgezien van de heetwaterfunctie doet de AVA voor beide niet onder. Heb ook een keer een Parkside mogen gebruiken maar... ik bedank, dat geeft geen voldoening en voldoet niet aan de vereiste, lullig straaltje. Neem daarbij mee de AVA met alupomp met vier cilinders, de anti knik/ oprol 8 mrt waterslang, de 145 bar met 500 ltr per uur, het vario-opzet- en turbo opzetstuk en het standaard meegeleverde aluminium waterfilter en er is geen reden tot klagen.

Dan werkend... ik had me bedenkingen bij het meedraaiende follow me slanghaspel, maar (aluminium buis ook dun ingevet tegen oxidatie en dus stroef worden) die draait soepel en makkelijk mee zonder consequenties. Eén zijde van de nokjes van mijn oude Karcher accesoires waren iets hoekiger doch met een vijltje en een stukje schuurlinnen met beleid afgeschuurd en vlekkeloze aansluiting dus accessoires herbruikbaar!. Machine werkt feilloos en stil! Hoewel stil een relatief begrip is, maar gezien me ervaring met andere machines is de AVA stiller. Ik heb een drietal foampotten... auto, velg en overige werkzaamheden. De Monello werkt het fijnst en dus voor de lak. Dan de nozzels, zowel de Vario als de turbo werken prima. Binnenkort nog een muurtje reinigen met zoutzuuroplossing en dan de Turbo gebruiken, maar ik ben er niet bang voor, ehh ja, dan scherm ik de machine uiteraard af. Minpuntjes... nee eigenlijk niet. Bezint eer ge begint, het is inderdaad een uitgaven en afhankelijk van het gebruik, maar als je regelmatig je auto doet of meerdere... even doorsparen voor plezieriger werken en ergernis achterwege laten, de aarde is al opgewarmd :). En dan, wederom het gratis presentje dat bij je bestelling zit..., we gaan het bijna normaal vinden, maar dat is het natuurlijk niet, dank hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Gardena muurhaspel. Die bol zit aan de slang zodat de slang niet helemaal kan verdwijnen in het oprolmechanisme.
Thomaso, dat is een zogenaamde stopkogel, om te voorkomen dat je slang te ver in een haspel schiet. Als je zoek op "stopkogel voor slanghaspel" dan moet je het vinden. Afhankelijk waar je woont kan je ook bij een technische groothandel vragen of wellicht bij een Welkoop. Succes.