• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden Dressing pakt niet

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
1.016
145
Korte vraag, ik merk dat -in mindere mate de continental winterset- de dressing niet pakt op de pilot sport 5. Kan het zijn dat er iets op zit?
De Banden zijn meervoudig gereinigd en geschrobt met retyre (zware alkalische reiniger) en een afname met prep.

Het blijft vlekkerig, oneven. Misschien omdat deze op siliconenbasis is ipv water? (Darkside) Watergebaseerde producten zijn altijd zo snel weg vandaar die keuze. :confused:

Volgende week krijg ik twee nieuwe zomer banden Pilot Sport 5, zal dan eens kijken of Meguiars pakt en anders de Gummi of Gyeon eens testen.
Heb wel gemerkt dat er verschil is in opname bij banden maar nog niet dat het helemaal niet wil pakken.

Ik heb hetzelfde gehad met de PS5 banden op m'n Z4. Met APC en een specifieke bandenreiniger, dat duurde even. Met TW Hybrid Solutions graphene dinges, en echt pas na een paar wasbeurten/applicaties dat het langdurig mooi bleef.

Banden warm maken voor applicatie heb ik ooit een keer geprobeerd, maar het duurt ff voordat je warmte in de hele band hebt hoor.

Ik heb hetzelfde gehad met de PS5 banden op m'n Z4. Met APC en een specifieke bandenreiniger, dat duurde even. Met TW Hybrid Solutions graphene dinges, en echt pas na een paar wasbeurten/applicaties dat het langdurig mooi bleef.

Banden warm maken voor applicatie heb ik ooit een keer geprobeerd, maar het duurt ff voordat je warmte in de hele band hebt hoor.
Interessant, zit er misschien een extra laag op die er eerst af moet? Ik heb overigens ergens gelezen dat ze vaak oplosmiddelen gebruiken of tar removers om de banden te prepareren..

Warm fohnen nog niet geprobeerd, maar vaak ben ik al een paar uur bezig en zie het niet zo zitten om dan nog een uur bezig te zijn met banden fohnen :joy:

• Leuk
Reacties: Smotske
Ik had van het weekend dezelfde vraag. Bij mijn auto blijft het lang goed zitten (a3 met premium contact 7). Bij de auto van mijn vriendin ( kodiaq met eco contact all season) vliegt de dressing er binnen no time af. Voor beide gebruik ik ook darkside.
Wellicht komt het door de samenstelling van een zomer en allseason band. Andere opname. Wellicht speelt de vorm van de band ook nog mee. De kodiaq heeft een veel groter oppervlak wat weer een andere weerstand heeft.
Uiteindelijk weet ik het niet zeker. Maar zoals eerder genoemd kan de dressing ook niet pakken bij een bepaalde band. Ben benieuwd welke ideeën hier nog komen.

Ik had onder de octavia vredestein wintrac pro winterbanden, daar ging darkside perfect op. Op de primacy 4+ al een stuk minder maar opzich okay. Op de continental 870p vergelijkbaar met de primacy 4+ maar werd deze wel vlekkerig.

Ik heb het idee dat dressings die meer op de band liggen dan erin trekken het beter doen, maar ook sneller na een bui verdwijnen, dit had ik met perl bijvoorbeeld.

• Leuk
Reacties: Mark96