• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

@350Z ik zal proberen het bij te houden. De mat variant was na 2 ,5 week wel weg. Wel ong 1000 km verder, veelal snelweg. Daarbij wel100 mm regen verder. De waterafstotende werking was niet zichtbaar meer. Banden zijn voor de eerste applucatie schoon gemaakt met Gyeon tire cleaner. 3 rondjes.

Ik weet niet hoe de standtijd is in verhouding tot andere bandendressings. Dit is mijn eerste fles:innocent:. Waar ik niet bij nagedacht heb bij aanschaf, is applicatie op droge band. Na wasbeurt tijdens de wintermaanden relatief lastig om de banden tijdig droog te hebben. Mede omdat deze op waterbasis is. Ik weet niet hoe dit bij andere varianten is.


Die crossclimate bevalt goed. Niet zoveel herrie als met een winterband. Weinig 'getril' van grof profiel van winterband. Voldoet wel aan de nieuwe duitsland eisen voor winterband, mocht je/iemand daarheen moeten.

Rij jaar rond ermee, ga niet op wintersport. Die paar dagen sneeuw in Nederland;) Met de zomerse hoosbuien wel goede waterafvoer. Geen bandenwissel meer, of set waar je niet van af komt.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Voor oa @350Z en ieders die het interessant vind een klein vervolg op bericht #197, De kleine 'test' uitgebreid. Kon het niet langer aanzien, dus einde.

Exact 3 weken de auto niet gewassen en inmiddels 1500 km (snelweg en landschappelijke wegen) verder.

Resultaat van de Waxaddict in de glans uitvoering:
20190414_114303.jpg


Band voor. Half bevochtigd, half droog. Waterafstotende werking nog redelijk aanwezig.

20190414_114428.jpg


Band achter, droog. Ongewassen.

Met de wasbeurt. Banden ingespoten met TFR, met hoge druk afgespoten. Vervolgens doekje met BTBM erover en afgespoeld met de slang.

Banden hebben nog steeds een zwarte kleur. Geen bruine waas/gloed als wat ik Wel eens gelezen heb. Waterafstotende werking viel mij nog 100% mee. Echter heb ik geen ander referentie materiaal! Puur gevoel.

20190414_140743.jpg


Band voor na wasbeurt.

Vervolgens wederom in gesmeerd, maar dat resultaat stond hierboven al vermeld ;).

Gr.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en 350Z
Best prijzig spul voor zo’n klein flesje wie weet kan de standtijd het enigzins rechtvaardigen.
 
@350Z Klopt. Achteraf had het minder gekund. Ik ben van het dik insmeren en wat niet opdroogt neem ik af maar dit is meer een coating dan een dressing. Dun smeren is dan ook aan te raden. Maar als ik niet dik smeer komen de spullen nooit op... En het wordt alleen maar meer ;)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik ben benieuwd wat de standtijd is, ik vond de tuf shine destijds wel prima als banden coating, misschien is dit een mooi alternatief.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Is dat een aluminium ventieldopje wat erop zit? Die dingen gaan muurvast zitten en krijg je er vaak niet meer af.
 
Ik heb ook aluminium dopjes en heb er ook geen problemen mee.

Volgens mij zijn de enige mensen die last hebben van vastzittende aluminium dopjes de mensen die ze niet schoonhouden en niet regelmatig de bandenspanning controleren. (Dus slechts 95% van alle auto eigenaren.)
 
Ik heb gisteren de Infinity Wax Rubber & Plastic binnen gekregen, zal na aanbrengen hier wel een foto plaatsen want ik zag hem er hier niet tussen staan.