• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

Standtijd is goed. Ik heb al een hele fles opgemaakt. Blijft een week of 2-3 mooi op mijn auto met veel kilometers. Zit ook op de auto van de buurvrouw en ik gok dat dit al 6 weken mooi blijft.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Brad
achterbandjes in de kenotek
 

Bijlagen

  • 20200425_151115.jpg
    20200425_151115.jpg
    261,9 KB · Weergaven: 0
  • 20200425_151154.jpg
    20200425_151154.jpg
    282,7 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: RoyR
voorbandjes in de waxaddict feeder
 

Bijlagen

  • 20200425_151500.jpg
    20200425_151500.jpg
    197 KB · Weergaven: 0
  • 20200425_153423.jpg
    20200425_153423.jpg
    185,7 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gisteren een onderhoudswas gedaan en bedacht mij dat ik de IW Rubber & Plastic nog zou delen, dus hierbij :)

Voor het eerst dat ik überhaupt iets op mijn banden smeerde, laat staan dat ik ze ooit eerder gereinigd had...maar voor alles is een eerste keer. Dus de wax opgebracht nadat de twee jaar oude band was schoongemaakt:
IW Rubber & Plastic.jpg

En dan gisteren, twee weken later:
IW Rubber & Plastic - twee weken oud.jpg

De bescherming zit er dus wel op, maar de looks gaven mij geen "wauw-effect".

Het geeft een matte finish, die wel schoon oogt, maar ik blijf dit spul vooral op kunststoffen gebruiken, daar is die heerlijk op!
 
Gisteren 2 nieuwe banden achter laten monteren. Daarna gelijk die velgen achter schoongemaakt en daarbij ook de banden. Als laatste een laagje Perl erop(flesje was al zo goed als op). Binnenkort van plan om Gyeon Tire te proberen, ook op SiO2 gebaseerd dus hopelijk vergelijkbare resultaat en standtijd.
Ik was benieuwd of mensen de kleine rubberen stekels op de sidewall eraf knippen? Ik vind ze stiekem een beetje storend en van wat ik daarvan weet kan het geen kwaad om eraf te halen.
qxEhs6I.png

MHo4sKd.png
 
  • Leuk
Reactions: Viffer
Ik ben bang dat als je ze eraf knipt dat de lucht eruit loopt. :yum

Nee ff serieus mij storen ze niet dus heb ze mooi laten zitten. Lijkt me een hoop werk.
 
Met een scheermesje moeten die makkelijk te verwijderen zijn, komen voort uit het fabricage proces, dus kan zeker geen kwaad om te verwijderen.
 
Had ik ergens ook zo gelezen. Scheermesje klinkt een beetje eng, aangezien dat van mij een straight razor is :p Ik zal het met een schaar proberen.
 
Straight of DE werkt allebei juist beter dan een cartridge denk ik!

Zou ik me geen zorgen om maken, zoveel rubber op de zijkant, gewoon net als scheren, goede hoek en met een geslepen mes of nieuw DE mesje dan heb je ze er zo af.
 
Wat is tegenwoordig DE banden dressing?
Ik kom er nog niet uit na dit topic te lezen.
Mijn voorkeur gaat naar aanbrengen met een schuim pad zoals Soft99.
 
Ik zou zeggen, pik er eentje tussenuit en probeer ze uit! Uiteindelijk heeft iedereen een bepaalde voorkeur. Ik heb heel lang (met plezier) Meguiars Endurance Tyre Gel gebruikt, maar ik vind Gyeon Tire ook echt een topper!
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
@Istnogferarie heeft de Soft 99 gebruikt dus hij kan je er meer over vertellen. Ik ben zelf bezig om de Poorboys op te maken. Die met deze regen (te) snel verdwenen. Wil erna de Geyon en/Wolfgang aanschaffen. Wolfgang was een aantal jaren geleven hier helemaal de bom. Hierbij moet ik zeggen dat ik geen verzamelaar ben en dus eerst wil opgebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
De meeste bandendressingen zijn wel goed. Het belangrijkste is de reiniging. Hoe schoner de band, hoe beter de hechting/intrek van de dressing.

Gyeon Tire, Tire Express, Soft99, Stjarnagloss. Weinig over te klagen ;)
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
Net toevallig bovenstaande video bekeken.
Smaak speelt ook wel een rol, de ene houdt van blinkend rubber en de andere van mat. Ikzelf ben fan van AF satin, vind het een top product, zeer sterk in prijs/kwaliteit.
 
ik vind zelf de autoglym instant tyre dressing ook erg fijn. zeker omdat die erg eenvoudig aan te brengen is.

Ik doe vaak +/- 2x per jaar de banden grondig reinigen en daarna breng ik een solvent gebaseerde dressing aan (cartec vinyl in mijn geval, maar carclean heeft ongetwijfeld ook goede alternatieven). die hou ik vervolgens 1x in de +/- 6 weken bij met een watergebaseerde dressing (autogym instant tyre dressing in mijn geval). Zo'n solvent gebaseerde dressing is over het algemeen namelijk toch wat sterker en blijft dus ook langer zitten, maar is wel veel agressiever voor de banden. Daarvoor onderhoud ik die met een watergebaseerde dressing. (eigenlijk een beetje hetzelfde principe als het bijhouden van een wax met een detailerspray/spraywax/e.d.).
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder