Is al eerder ff aan bod geweest , maar ik wil nu toch meer zekerheid alvorens ik mij een "bandenboekje" maak om mijn wielen
eventueel van plaats te veranderen bij het wisselen van zomer naar winterbanden :
Ik ben/was van plan om elke 2 jaar de voorste wielen naar achter te zetten (de wielen blijven WEL aan dezelfde kant van de wagen) ,
zodat ik om het jaar de banden anders laat slijten . Dit zou ik doen om een gelijkmatigere slijtage te hebben en alzo langer te kunnen rijden
met 1 set banden.
Dit wordt mij echter afgewezen omdat dan de auto instabiel zou worden. (grotere kans dat de wagen niet zo baanvast zou zijn )
De banden moeten ALTIJD op dezelfde plek terug moeten ivm de betere grip van heel de wagen.( heeft men mij aangeraden :-" )
Wie kan mij een deftig antwoord geven waarom ik het WEL zou doen of juist NIET ?
Of is het misschien zinniger om elke 5000/4000 km de wielen te wisselen ? ( 10 000 km op de zomerbanden en bvb 8000 met de winterwielen)
Aan de hand van jullie mening ga ik toch tot een besluit moeten komen. :ja
Laat jullie mening maar horen : :rules
eventueel van plaats te veranderen bij het wisselen van zomer naar winterbanden :
Ik ben/was van plan om elke 2 jaar de voorste wielen naar achter te zetten (de wielen blijven WEL aan dezelfde kant van de wagen) ,
zodat ik om het jaar de banden anders laat slijten . Dit zou ik doen om een gelijkmatigere slijtage te hebben en alzo langer te kunnen rijden
met 1 set banden.
Dit wordt mij echter afgewezen omdat dan de auto instabiel zou worden. (grotere kans dat de wagen niet zo baanvast zou zijn )
De banden moeten ALTIJD op dezelfde plek terug moeten ivm de betere grip van heel de wagen.( heeft men mij aangeraden :-" )
Wie kan mij een deftig antwoord geven waarom ik het WEL zou doen of juist NIET ?
Of is het misschien zinniger om elke 5000/4000 km de wielen te wisselen ? ( 10 000 km op de zomerbanden en bvb 8000 met de winterwielen)
Aan de hand van jullie mening ga ik toch tot een besluit moeten komen. :ja
Laat jullie mening maar horen : :rules