• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden schoonmaken voor dressing / product voor ná wassen en drogen

Hey Jeroen,

Ik had al de twijfel om nu impulsief dressing op te gaan brengen.

Mijn banden zijn een aantal jaar oud en ik smeerde ze een paar keer per jaar, hoogstens, in met die Turtle Tire Extreme Dingus Gel.

Ik heb nu de banden goed geschrobt en zie nu ineens dat de wang nog steeds veel zwarter is. Alsof ik een aantal weken geleden een dressing erop heb gedaan en deze nu is vervaagd. Daar lijkt het op. Zelfs na het schobben zit het er dus nog steeds, niet even lekker egaal, maar toch. De banden waren vuil van zand en het leek wel of ik door droog zand/grind/stof had gereden. Bruin -gele gloed op de wangen. Di liep er met schoonmaken ook constant uit.

De banden zijn nu geschrobt en ontvet, maar nog steeds een zwarte wang; Is dit dan wel ''schoon'' genoeg om er Gyeon Tire overheen te zetten?
 
Met de HD je banden afspuiten is niet aan te raden inderdaad. De band is poreus, dus je kan water door de wang ín de band spuiten. En daarnaast lijkt het me ook niet goed voor de band in het algemeen. Volgens mij heb ik hier ooit gelezen dat er iemand was die altijd zijn banden met de HD schoonmaakte, nieuwe banden erop liet zetten, en dat er een plas water in de oude banden lag.

Als APC niet goed genoeg schoonmaakt kan je misschien kijken naar een andere reiniger. Die van Tuf Shine schijnt heel goed te zijn.
 
Het is waar dat hoe witter die bruine "derrie" uit de wangen wordt hoe beter de band is gereinigd. De Tuf Shine cleaner schijnt inderdaad goed te reinigen. Dwaalt ergens een review van hier, staat me bij dat er na ongeveer een drie keer per band de bruine derrie er wel uit was en er alleen nog maar wit schuim overbleef. Was wel een lang en stevig werkje. Maar had wel mooi resultaat. Alleen heb ik dat zelf niet gebruikt. Doe het zelf altijd met een sterkere verhouding APC. Of evt. Puur, maar dat deed ik plaatselijk.

Maar is voor mij al even geleden dat ik de banden zo goed gereinigd heb,... En de nieuwe auto banden moeten ook nog eens een keertje hier :roll

Mocht het je echt irriteren die vlekken, probeer dan nog eens één keertje met een sterkere APC. Is het resultaat hetzelfde, probeer eens de tuf Shine cleaner. Maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt zoals gezegd. Dus of dat ook nóg gaat helpen weet ik niet. Anders jezelf gewoon er bij neerleggen indien het niet meer wilt lukken. En lekker de Gyeon Tire erop smeren.

Laat je jezelf niet tever meeslepen in die band. Blijft tenslotte maar een band hé, en die band draait heel veel rondjes dus is die vanzelf een keertje versleten!
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Dennis heeft zelfs een how-to/review op YouTube staan waarin hij aangeeft dat hij de banden 11! keer heeft schoon moeten maken voordat al het vuil eruit was. Je bent een detailer of je bent het niet ;)

Ik heb de Tuf Shine kit inmiddels binnen, dus zodra de winterbanden eronder gaan ga ik het uitproberen.
 
Hmmm... Ik zal morgen de banden nóg eens inspuiten met APC+D en deze keer niet met 1:10, maar iets sterker. Daarna nog effe borstelen en kijken of het kleine beetje schuim wat ontstaat door het borstelen, nu nog steeds wit is.

Echter twijfel ik of er nog meer af zal komen. In de wasbox was het schuim al behoorlijk wit. De Gyeon Tire zet ik in ieder geval op mijn lijstje.

Ooh, en dat Tuff Shine product is een foam, dacht ik. VOlgens mij ook al ergens tegengekomen tijdens zoeken naar antwoorden vóór ik dit topic maakte.

Thanx Peeps!
 
Deze review (https://forum.Carclean.com/#handlei...788-tuf-shine-permanent-tire-shine-kit?14454=) al gelezen?

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de Tire cleaner, na gebruik van de Meg's cleaner (https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Hot_Rims_All_Wheel_Tire_Cleaner_710ml_G9524EU_NEW_102194), waarbij trouwens de sprayer meteen lektte, kwam er nog genoeg bruine "aanslag" tevoorschijn met de Tuf Shine.......
Geen ervaring met de clearcoat, maar gezien de review veelbelovend!
Maar eens de linkerkant-banden in de Tuf Shine en de rechterkant in de Gyeon Tire zetten: vergelijkend waren-onderzoek!
(1 probleempje: moet beide produkten nog aanschaffen EN zeer weinig tijd i.v.m. badkamer-verbouwing).