• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bart's voorsteltopic

bart0ving

Detailing rookie
24 nov 2012
216
0
30
Vandaag toch eens besloten om een voorsteltopic te openen, dit omdat ik me nu serieuzer met het detailen bezig wil gaan houden.

De auto waar ik het meeste werk op ga verrichten is deze clio:

21795423487690872515893.webp

Dit is mijn eerste auto en daarom is het verlangen om de lak mooi te krijgen extra groot. Het is toch mijn kindje :ja

De algemene staat van de lak is momenteel zo:

foto1nw.webp

Veel swirls en krassen dus.

De spullen die ik momenteel bezit heb ik hieronder staan:

Meguiar's

2x Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
3x Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Meguiars - SwirlX Swirl Remover - 450ml
Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad
Meguiars - Brilliant Solutions New Car Kit

Poorboy's World

Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml
Poorboys World - Sample Kit #6 - '4-Step'

Mother's

Mothers Wax - Fender Well Brush
Mothers Wax - Detail Brushes - 2st.

Monello

2x Monello - Peluche Bianco - 45x65cm
2x Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
3x Monello - Peluche Verde - 45x45cm
Monello - Piccolo Nero Trio
Monello - Dolce Verde Klei Set
Monello - Ibrido Hybrid Wax - 200ml :love
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Clay Box (leeg)

Auto Finesse

Auto Finesse - Citrus Power Bug and Grime Remover - 1000ml

Overige producten:

2x Scratch Shield - Scratch Shield - Blauw
Black WOW - Black WOW Exterior Trim Restorer - 59ml
Cyber Clean - Cyber Clean Auto - Pot - 135g
WheelWax - WheelWax - 256gr
Carclean.com - EZ Detail Mini Brush
C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant - 50ml
Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml
Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml
C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml

Met vriendelijke groet,

Bart

Welkom op het forum Bart !

Aan de grote te zien is dit de vestiging in Zwolle ?
Ga je straks trouwens handmatig aan de slag of machinaal ?
Verwacht niet teveel van de SwirlX, die komt (vermoedelijk) te kort om een strak plaatje te creëeren.
Mocht je een keer hulp nodig hebben, dan geef je maar een gil.

Gr. Arjan

Juffer1;310284 zei:
Welkom op het forum Bart!

Aan de grote te zien is dit de vestiging in Zwolle ?
Ga je straks trouwens handmatig aan de slag of machinaal ?
Verwacht niet teveel van de SwirlX, die komt (vermoedelijk) te kort om een strak plaatje te creëeren.
Mocht je een keer hulp nodig hebben, dan geef je maar een gil.

Gr. Arjan

Dit is de vestiging in Hattem ;)

Ben even met SwirlX aan de slag geweest en heb er de conclusie uitgetrokken dat ik het een beetje een 'tellsell' product vindt... na al die filmpjes had ik er veel meer van verwacht. Woensdag ga ik in Zwolle met de poetser aan de slag, maar we hebben hier alleen een rotary, ik vraag me af of dit niet voor meer gedoe zorgt?

Laatste keer dat ik in Hattem was is al een tijdje geleden,en omdat het een forse werkplaats leek dacht ik aan Zwolle.

Met een rotary kan in principe wel, al staan de Renaults bekend om hele zachte lak.
Nabehandelen met een D/A (dual action / excentrische) is zeker aan te bevelen omdat er een kans is dat je anders met hologrammen achter blijft.
Deze hologrammen zijn vaak pas na het ontvetten of als dat niet gebeurd een paar weken te zien als de olieen uit de middelen zijn verdampt.
Wat je aan je poetser eens zou moeten vragen is of hij de swirls er nu uithaalt of verstopt dmv fillers.

Vaak is het poetsbudget zo uitgeknepen dat het meer op een grote stappen snel thuis avontuur uitloopt.
Oftwel, met zo weinig mogelijk stappen een acceptabel plaatje creëeren. Zeker met de producten van Carteq (wordt veel bij Renault garages in de omgeving gebruikt weet ik) is heel snel heel veel effect te behalen. Nadeel is wel dat het product vol zit met fillers, die na 3 regenbuien weg zijn en de ware aard weer bovenkomt.
Feitelijk schiet je er dan dus weinig mee op.

Wellicht wel leuk om te lezen, een Clio met dezelfde kleur als die van jou (6 jaartjes jonger) :
https://forum.Carclean.com/cc_postst13469/Renault-Clio-MY2012---bye-bye-Waxoil--hello-C-Quartz.aspx

En mijn (oude) bedrijfswagen, die jullie ook vast wel herkennen :
https://forum.Carclean.com/cc_postst9408/Megane-Phase-II-GT---bedrijfswagen.aspx

De megane komt ons bekend voor! Van Kesteren heeft een goede klant aan Koldijk! Had het topic van die Clio al eens gelezen, wat een drama!

En die hologrammen komen me bekend voor, m'n vader vertelde me laatst trots dat ie z'n auto had laten poetsen, en dat was te zien ook :auw . We hebben geen D/A dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat :weetniet

Welkom, en hologrammen zien er niet uit maar zijn heel makkelijk weg te werken, swirls zijn al weer wat lastiger.

McShine;310323 zei:
Welkom, en hologrammen zien er niet uit maar zijn heel makkelijk weg te werken, swirls zijn al weer wat lastiger.

Hoe zijn hologrammen makkelijk weg te werken?

Plan van aanpak is als volgt:

Dag 1: Wassen, evt. Kleien (maand geleden al eens gedaan), polijsten, black hole aanbrengen
Dag 2: 1 laag ex-p en 2 laagjes ibrido.

Gaat dat goed komen?

Hologrammen zijn minuscule krasjes, met een milde polijst krijg je ze al weg. De meeste waxen kunnen ze al maskeren.

Hey Bart, nu ook een topic op dit forum :-)^ mooi setje spullen heb je al.
Zo te zien heb je een leuk klusje voor de komende tijd, ik ben benieuwd naar het resultaat straks....of hier of bij de clioclub!

bart0ving;310328 zei:
Plan van aanpak is als volgt:

Dag 1: Wassen, evt. Kleien (maand geleden al eens gedaan), polijsten, black hole aanbrengen
Dag 2: 1 laag ex-p en 2 laagjes ibrido.

Gaat dat goed komen?

Ongetwijveld gaat dat goedkomen, al zal er in dat polijsten gewoon het meeste werk gaan zitten.
Vooral het polijsten zal grotendeels het uiteindelijke plaatje gaan bepalen. Na het polijsten zou ik wel gaan ontvetten met een Eraser / spruzzo of een IPA oplossing.

We hebben de auto woensdag gepolijst en daarna heb ik een laagje black hole, wheelwax en ibrido aangebracht

Zo mooi heeft 'ie nog nooit gestraald

image3lz.webp

image10ut.webp

Heb ook Blue Vision dimlichten geplaatst, en een clioclub sticker geplakt.

image8biu.webp

Hij staat er weer helemaal mooi bij

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes geworden Bart !

Mis eigenlijk wel wat detail foto's, we zien nu dat de auto glimt maar niet dat de swirls er bijvoorbeeld uitzijn.
Kan je ook aangeven welke stappen met welke producten er zijn gebruikt om dit resultaat te behalen ?

Het was een apart stappenplan, en ik moet zeggen dat ik denk dat er nog best meer resultaat te behalen valt. (alleen lukt dat met de poetser op de zaak niet)

Stappenplan (auto is maand geleden gekleid) :

Eerst de auto afgespoeld,

Drogen

3M fast cut plus op een witte (cutting) pad op een rotary

Wassen met auto glym shampoo en spons (-.-)

3M perfect it op zwarte (finishing) pad op rotary/dual action (geen idee)

Uitpoetsen (ik met monello verde, poetser met action mf doek)

Daarna,

Wassen met auto glym shampoo, scheut apc (veel)

Drogen

Black hole

Ibrido.