• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Basic detail Suzuki swift. Videoverslag

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss

Wederom een videoverslag gemaakt van de laatste klus aangezien ik erg leuke reacties kreeg op de Mercedes van een paar weken geleden.

*Edit: ik wil er nog even bij vermelden dat bij de filmpjes sneller worden afgespeeld dan dat ze oorspronkelijk gefilmd zijn, dit om de totale duur wat in te korten. Omdat met dit polijstmiddel standje 3-4 voldoende is ga je automatisch ook wat langzamer met de machine over het oppervlak. In sommige delen lijkt het alsof ik er te snel overheen ga.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag weer

Moest je je polijst middel zo weg boenen vanwege sticky paint? Of vanwege het warme weer? Of beide natuurlijk.

Verder vind ik dat de Rupes zich makkelijk laat lijden over de rondingen. Mark I of II?
 
  • Leuk
Reactions: wilco
De metallic kleur is weer zichtbaar. :) Heel mooi opgeknapt!! Het videoverslag zelf vind ik ook erg leuk en goed in elkaar gezet. En leerzaam... nu zie ik pas hoe makkelijk machinaal polijsten gaat. ;)
 
  • Leuk
Reactions: wilco
Moest je je polijst middel zo weg boenen vanwege sticky paint?

Dit vroeg ik mij ook al af, maar er word dan ook gepolijst in de volle zon. Dat vind ik zelf altijd vervelend, want de lak word bloedheet en dan ook nog polijsten... :S

@wilco - Ik plaats zelf ook liever filmpjes waarbij ik om de auto loop. Onder de juiste hoek/belichting een foto maken, dan kun je een schijthuis nog laten glimmen. Maar hoe edit jij je filmpjes?



Greetz
 
Dit vroeg ik mij ook al af, maar er word dan ook gepolijst in de volle zon. Dat vind ik zelf altijd vervelend, want de lak word bloedheet en dan ook nog polijsten... :S

@wilco - Ik plaats zelf ook liever filmpjes waarbij ik om de auto loop. Onder de juiste hoek/belichting een foto maken, dan kun je een schijthuis nog laten glimmen. Maar hoe edit jij je filmpjes?



Greetz


Ik heb gebruik gemaakt van een vouwtent. In de ochtendzon was het nog mogelijk om in de zon te werken, later heb ik de tent erover gegooid.

De filmpjes op zich zijn niet bewerkt, alleen ingekort. Ik heb in dit geval gebruik gemaakt van windows moviemaker, maar meestal gebruik ik het programma van Magix.
 
Mooi gedaan! Vond je op de motorkap wel aardig snelle hits maken btw. Kan wel een keer zo langzaam. Dan komt de machine/pad/polish pas echt tot z'n recht.
 
  • Leuk
Reactions: wilco
Mooi gedaan! Vond je op de motorkap wel aardig snelle hits maken btw. Kan wel een keer zo langzaam. Dan komt de machine/pad/polish pas echt tot z'n recht.
Klopt... je bent de eerst die het zegt... maarrrrr de hit ging in het echt ook 1x zo langzaam, aangezien de machine op standje 3/4 draait. Ik heb alleen de filmpjes iets sneller laten afspelen omdat anders de totale tijd te lang ging worden.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Wederom erg leuk een filmpje, heerlijk om te kijken! En wat een mooie metallic kleur komt daar tevoorschijn!
 
  • Leuk
Reactions: wilco
Leuk gedaan!
Wat doet de precoat precies?
Is dat voor na het kleien om het residu af te nemen?
 
  • Leuk
Reactions: wilco
Ik weet niet of ik het hier mag noemen maar het is een vergelijkbaar product als gyeon prep.