• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bedrijfsbus met bestickering

casperpeek

Detailing addict
30 mrt 2010
188
62
Beste mensen,

Het gaat om een Opel Vivaro van een jaar oud, met 49.000 km. ervaring.
Aankomend weekend wil ik mijn bedrijfsbus even goed onder handen nemen.
Dus even goed wassen, kleien, Lime Prime en daarna wat bescherming erop.
Nu is mijn bus voor meer als 80% bestickerd, wat kan ik hiermee doen om deze voor te bereiden
op een laagje Poorboy's EXP? Heb net ook een flesje Reload besteld, is het verstandig om de EXP nog te boosten met Reload?

Stickers kun je zonder problemen meekleien en licht polijsten gaat ook wel, dus jou LP moet geen problemen geven.

Ik zou 2 lagen van hetzelfde aanbrengen ipv 2 verschillende.

EX-P ben ik zelf erg tevreden mee, maar moet lang curen (laat maar gerust een 30-45 minuten staan) en ik zou er niet meteen een 2e laag overheen zetten (paar uurtjes uit laten "ademen).
Dus dan ben je al snel wat tijd kwijt, alleen voor de bescherming
Reload is bloedsnel aangebracht, en volgens de producent kan er vrijwel meteen een 2e laag overheen. Of het net zo duurzaam als EX-P is durf ik nog niet te beweren, zo lang heb ik het nog niet.

Durf ook niet te zeggen hoe goed beiden samengaan met LP, ik gebruik bijna geen glaze, maar deel je bevindingen, ik ben erg benieuwd.

Ik heb eventueel ook de producten van Monello, en de ssr1 en ssr2 van Poorboy's. Misschien dat de finale van Monello beter werkt?

Het is denk meer de keus wat je wilt gaan doen.

Wil je geen lakcorrectie uitvoeren dan pak je de Lime Prime (ok, hij heeft wel een hele minimale polijstkorrel, maar daar stel ik me niet teveel van voor) dit reinigt en voedt je lak alvorens je de bescherming aanbrengt.

Wil je wel lakcorrectie uitvoeren, dan pak je een Finale op lichtgroen of wit, krijg je naast een mooie glans ook nog een hele redelijke correctie als je lak een beetje meewerkt.
Aangezien stickers meestal vrij snel op glans zijn (lees, iets zachter dan lak), zal dat wel goedkomen.

Uiteraard wel ff voorzichtig beginnen op de stickers.

Op de lak wil ik gewoon een kleine correctie uitvoeren, zal de stickers wel eerst onderaan de dorpel proberen.
Denk niet dat de werkgever er blij van wordt als de stickers mat worden. Ben er een beetje bang voor, aangezien de nieuwe bestickering nou niet zo'n beste kwaliteit heeft?

Valt over het algemeen zat mee hoor op stickers, zeker met de de Dap en een finishing polish.

Maar zeker verstandig om eerst even een klein spotje te proberen.

Sommige stickers zijn niet door en door dezelfde kleur, en hebben slechts een gekleurde toplaag, maar deze worden normaliter niet in de automotive branche gebruikt. Beschermen gaat perfect met Reload.