• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met een poetsbedrijf

E

Einohtna

Guest
Hallo iedereen,
Ik ben Anthonie, 16 jaar en ik wil graag een auto poetsbedrijf beginnen.
Ik heb hiervoor bij een autoschadebedrijf gewerkt waar ik de auto's schoon maakte.
Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen, ik heb het forum al eens doorgelezen, maar ik zag niet iets wat ik echt zocht.
Ik zoek een complete uitrusting om auto's te poetsen. Een stofzuiger heb ik al.
Mijn budget is ongeveer 500 euro. Weet iemand een goede uitrusting voor dat geld?
Bij voorbaat dank.
Anthonie
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Hi Anthonie,

Welkom op het forum!

Voor wat betreft jouw vraag een wedervraag: "wat is jouw beeld van een poetsbedrijf?" dit klinkt wellicht een beetje lullig maar is zeker niet zo bedoeld.

Je hebt een beperkt budget van Eur. 500,- en daar kom je niet heel ver mee wil je het pakket van A tot Z aanbieden.
Mocht je willen polijsten, interieurs willen schoonmaken etc. etc. dan ben je dit al snel kwijt aan de apparatuur om dit te doen (of je moet alles met de hand willen doen, iets wat gezien jouw leeftijd nog prima moet lukken :p )

Wat ik zou doen als ik jouw was is eest beginnen met het goed leren auto wassen, 2 emmer systeem, een goede washandschoen, een droogdoek en spullen om dit mee te kunnen doen (shampoo etc)

Een basistool voor dit traject is eigenlijk wel de hogedrukspuit die moet je eigenlijk wel hebben, anders word het mogelijk meer auto krassen dan wassen. Een goede hogedrukspuit (even los van de tools die je daarop ook weer kan toepassen zoals een foamlans) zit al snel op een Eur. 100 a 150 (goedkoop is in deze vaak duurkoop, dit kan oplopen tot 1500 euro of meer wil je het professioneel doen) Vul dit aan met bovengenoemde punten en je gaat al snel naar de Eur. 500,- toe, zeker wanneer je ook nog handmatig wil gaan polijsten etc. dan komt er nog meer spul bij kijken.

Lang verhaal kort, te stellen ik heb Eur. 500,- en begin vandaag een auto poetsbedrijf dat is te ambitieus, maar moet je niet weerhouden te beginnen (je hebt immers ervaring) maak de scope (hetgeen je wilt bereiken) iets kleiner en bouw het vanuit daar op.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Met 500 ga je het echt niet redden, plak er gerust nog een 0 achter en verdubbel dit bedrag :D

Is het echt je hobby of wil je er je beroep van maken?
Heb je dan rekening gehouden met:
- een geschikte ruimte/locatie
- verzekeringen
- vaste lasten
- klantenkring
- bedrijfsplan

Ga eens bij de startersdag van de KvK kijken om te zien wat er allemaal (verplicht) bij komt kijken aldus de woorden van @RedCat
 
verzekeringen zijn een belangrijk onderdeel, immers wat als je een fout maakt en schade maakt aan een auto? wie gaat dat betalen?

Zoals @nicknameless aangeeft lees je eerst in en vraag info bij bijvoorbeeld de KVK, die kunnen je wat basistools geven om de gewenste stappen te maken.
Om te beginnen kan het natuurlijk geen kwaad om als vriendendienst de auto's van familie en vrienden te wassen tegen een kleine onkostenvergoeding (volledig op risico van de eigenaar uiteraard)
 
+1 voor bovenstaande.

Ik weet niet welk forum je doorgelezen hebt, maar op dit forum staat bizar veel info. ;) Van complete handleidingen over hoe alles werkt tot uitgebreide stappenplannen en paketten.

Lees de stappenplannen eens door, dan krijg je idee van wat detailen eigenlijk is alvorens je een bedrijf wilt opzetten.
 
Ik zou lekker beginnen met wat wassen en waxen enzovoort. Wat hierboven gezegd wordt, bijvoorbeeld voor familie en vrienden. Als jij goed je ding doet kan een beetje mond op mond reclame snel gaan.

Zelf merk ik, dat wanneer mensen weten waarom je iets doet op een bepaalde wijze, zij hier ook voor willen betalen. Dit biedt jou dan weer mogelijkheid je diensten stap voor stap uit te bereiden.

En daarbij samen met de zoekmachine van het forum zoeken naar de dingen die voor jou belangrijk zijn.
 
Met 500 ga je het echt niet redden, plak er gerust nog een 0 achter en verdubbel dit bedrag :D

Is het echt je hobby of wil je er je beroep van maken?
Heb je dan rekening gehouden met:
- een geschikte ruimte/locatie
- verzekeringen
- vaste lasten
- klantenkring
- bedrijfsplan

Ga eens bij de startersdag van de KvK kijken om te zien wat er allemaal (verplicht) bij komt kijken aldus de woorden van @RedCat
Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Ik wil het bedrijf thuis starten, ik heb daar genoeg ruimte en een carport.
Over een verzekering heb ik nog niet echt nagedacht, maar ik verwacht niet dat dat veel gaat kosten.
Ik woon in een redelijk druk gebied en ken veel mensen, dus de klantenkring is groot genoeg.
En ik ben nu bezig met het bedrijfsplan.
 
Hi Anthonie,

Welkom op het forum!

Voor wat betreft jouw vraag een wedervraag: "wat is jouw beeld van een poetsbedrijf?" dit klinkt wellicht een beetje lullig maar is zeker niet zo bedoeld.

Je hebt een beperkt budget van Eur. 500,- en daar kom je niet heel ver mee wil je het pakket van A tot Z aanbieden.
Mocht je willen polijsten, interieurs willen schoonmaken etc. etc. dan ben je dit al snel kwijt aan de apparatuur om dit te doen (of je moet alles met de hand willen doen, iets wat gezien jouw leeftijd nog prima moet lukken :p )

Wat ik zou doen als ik jouw was is eest beginnen met het goed leren auto wassen, 2 emmer systeem, een goede washandschoen, een droogdoek en spullen om dit mee te kunnen doen (shampoo etc)

Een basistool voor dit traject is eigenlijk wel de hogedrukspuit die moet je eigenlijk wel hebben, anders word het mogelijk meer auto krassen dan wassen. Een goede hogedrukspuit (even los van de tools die je daarop ook weer kan toepassen zoals een foamlans) zit al snel op een Eur. 100 a 150 (goedkoop is in deze vaak duurkoop, dit kan oplopen tot 1500 euro of meer wil je het professioneel doen) Vul dit aan met bovengenoemde punten en je gaat al snel naar de Eur. 500,- toe, zeker wanneer je ook nog handmatig wil gaan polijsten etc. dan komt er nog meer spul bij kijken.

Lang verhaal kort, te stellen ik heb Eur. 500,- en begin vandaag een auto poetsbedrijf dat is te ambitieus, maar moet je niet weerhouden te beginnen (je hebt immers ervaring) maak de scope (hetgeen je wilt bereiken) iets kleiner en bouw het vanuit daar op.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.
Bedankt voor het antwoord.
Ik wil het voorlopig bij wassen en poetsen/schoonmaken houden en misschien later gaan detailen.
Is een tuinslang ook goed ipv een hogedrukspuit, of ga ik het daar niet mee redden?
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Wassen en schoonmaken/poetsen is nogal een versimpelde uitspraak. Wat het verschilt maakt is de mate van deskundigheid en dan heb je het in mijn opinie al over detailen. ;) (En ja, ook zoiets ''simpels'' als goed wassen)

Je hebt autowassen en je hebt autowassen. Iedereen krijgt zijn auto redelijk schoon, maar écht schoon, verzorgd en beschermd op de juiste manier én dit op de meest veilige manier voor de auto... Dát maakt het verschil.

Ook voor goed wassen ben je niet even in een uurtje klaar met inlezen en verdiepen. Dan komen we meteen op de vraag of je aan een tuinslang genoeg hebt: Ja, als je een auto nat wilt spuiten. Nee, als je goed wilt wassen middels HD / voorwas / etc.
 
Niks moet, maar kan het je wel van harte aanbevelen het is echt een basis voor autowassen en een goede investering richting de toekomst.
Wellicht kan je je ouders overtuigen je dees te sponsoren zodat ze hem ook kunnen gebruiken voor schoonmaak klussen rondom het huis :)
 
+1 voor alles wat hierboven al is gezegd. Je kan best beginnen met wassen en “poetsen” en later uitbreiden met polijsten. Maar zorg dat je de dingen die je wel doet goed doet. En dan moet je echt investeren in een goede basis. Bijv wel een hogedrukreiniger met schuimkanon, maar dat hoeft niet meteen een professionele te zijn. Goed afspuiten (met HD) en in een schuimlaag zetten die vuil alvast losweekt en vervolgens weer goed afspuiten betekent dat je al een groot deel van het vuil hebt verwijderd voordat je uberhaupt de auto aanraakt. En als je over je business plan nadenkt zou ik polijsten daarin meteen mee proberen te nemen of in ieder geval snel proberen toe te voegen. Dan kan je meer vragen en die investering verdient zichzelf wel terug. Suc6.
 
Heel kort door de bocht. Volg je nog een opleiding, zo ja hoeveel dagen per week.

Zonder direct je enthousiasme in de grond te boren, maar volg de adviezen. Lees je eerst eens in, in deze gigantische vraagbaak het forum.

Koop dan een set genoemde emmers met mitt(s), droogdoeken, microvezel doeken en een leuke shampoo en pre wash. Uiteraard nog een hoge druk spuit. Lees de stappen plannen en producten in de shop. Zet de producten onder elkaar en je weet wat het je kost.


Wellicht (later) interieur spul. Ga daar mee in de directe kring aan het werk.

woon in een redelijk druk gebied en ken veel mensen, dus de klantenkring is groot genoeg.
En ik ben nu bezig met het bedrijfsplan.
Gaan deze mensen ook klant worden? Mensen kennen is nog geen klant. Ik zou lekker in de vrije tijd handje contantje beginnen als hobby. Iedere euro door investeren in uitbreiding. Kijken hoe eea groeit en je zelf ook. Dan kun je je altijd nog inschrijven en de spullen zakelijk inbrengen vanuit prive.

Houd met je plan rekening met uitbreiding van je werkzaamheden en ga ervan uit als je al op jezelf woont. Dan praat je over andere kosten dan bij pa en ma ;)

Maar boven alles, succes!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Zeg nu eens hardop tegen jezelf: "Ik heb nog geen ervaring met auto's wassen, dus het lijkt me een goed idee om er mijn werk van te maken"
En? Hoe klinkt dat?

En je kan wel heel veel mensen kennen, maar waarom zouden die hun auto door een jongen van 16 die net komt kijken hun auto laten wassen tegen betaling? Zouden deze mensen niet veel liever (of beter) naar een wasstraat of wasbox gaan? :confused:
 
Tja klinkt een beetje als mijn buur jongen van 7 Remy mag ik je auto wassen kost 5 euro tuurlijk mag dat, dat ik daarna nog 2/3 uur bezig ben om het goed te krijgen neem ik maar op de koop toe, hij doet het overigens wel met een 2 emmer methode en grid guards.
Ik zou het eerst als hobby gaan doen en veel lezen veel vragen en aan forum leden vragen die misschien in de buurt wonen of je mee kan/mag kijken en dan de spullen bij elkaar sparen die je allemaal nodig heb en dan uiteindelijk kijken om je bedrijf te beginnen.

Overigens echt niet lullig bedoeld want ik vind niets mooier dan jeugdig ondernemerschap
 
Mijn inziens: Top dat je op je 16de al zelf een dienst wilt starten. Je hoeft er niet per sé heel veel voor nodig te hebben om te beginnen. Er wordt hier gesproken van 10K, dat is natuurlijk een fabeltje, 500 euro kan absoluut méér dan voldoende zijn. Als je een grote kenniskring hebt kom je echt al een heel eind in het begin.

Ik zou me nu nog niet bijster druk maken om waskrasveiligheid. Kijk eens naar Rinseless/waterless Washes, dat is voldoende veilig voor het normale volk, mits je de juiste spullen gebruikt. Écht schoon krijg je het daar moeilijk mee (vliegen, remstof), dus daar zal je een oplossing voor moeten zoeken. Schone ramen en interieur zijn het belangrijkst. Stop daar dan ook veel energie en tijd in per auto.

Begin zo klein mogelijk (laagst mogelijke investering), zou ik je aanbevelen. En wees bereid om hard te werken, dat is voor veel mensen al voldoende om vaste klant te worden. En absoluut gaan verdiepen in de materie. Reken erop dat je daar wel wat avonden/dagen/weken zoet mee bent. Zodoende kan je gewoon goed je eigen lijst van benodigde spullen samenstellen. En begin gewoon zwart, dan hoef je je pas druk te maken om evt. vergunningen, belastingen, verzekeringen en dergelijke wanneer je daar aan toe bent.
 
... En ik ben nu bezig met het bedrijfsplan.

Doe je goed. En bij de Kamer van Koophandel krijg je gelijk uitleg over de grens tussen hobby en belastbare inkomsten.
"Zwart beginnen" is onzin. Inkomsten uit hobby zijn niet belast, hoef je ook niet stiekum over te doen.
Maar maak wel goede afspraken want daarin zit het risico.
 
Hoi Anthonie,
Allereerst van harte welkom op het forum.
Ik waardeer je enthousiasme en dat voor een jongen van 16 jaar, daar zouden veel van jou leeftijdgenoten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Zoals ook al door andere detailers is aangegeven, denk ook ik dat je met een budget van € 500,- niet heel ver komt helaas ( ik detail "slechts" hobby-matig en ik heb hier al een veelvoud van uitgegeven ).
Met een redelijke HD , een goede foamgun ( niet zo'n plastic Karcher dingetje ) incl. snow-foam , minimaal 2 goede was-emmers incl. gridguards, een goede wash-mitt en shampoo en een goede droogdoek ( ik gebruik zelf 2 grote droogdoeken en 2 kleine voor 1 auto ) ben je waarschijnlijk al door je budget heen.
Daarmee beschik je dan over de middelen om een auto op de "goede" wijze te kunnen wassen.
Als je ook nog iets van bescherming aan wil brengen ( wat jij waarschijnlijk bedoeld met poetsen ) dan komt daar nog minimaal een reinigingsmiddel ( bijv. Gyeon Prep ) , een leuke wax , applicator-pads en een flink aantal microvezel-doeken bij van goede kwaliteit ( met 3 of 4 doeken ga je het echt niet redden ).
Als ik je een advies mag geven, dan zou ik persoonlijk, om te beginnen, hobby-matig aan de slag gaan om ervaring op te doen en kijken of je het echt leuk vind om te doen.
En als je het dan echt leuk vind dan kan je jezelf nog afvragen of je er ook echt je werk van wilt maken.
Zolang het een hobby is kan je het doen wanneer het jou uitkomt en/of wanneer je er zin in hebt, maar zodra je er je werk van maakt dan wordt het een verplichting.
En ook ik zou je aan willen raden om eens een naar een KvK-startersdag te gaan en je goed te laten informeren wat er allemaal bij komt kijken.
Ook voor mij geldt, dit is niet lullig bedoeld, maar denk er niet te makkelijk over.
Ik wens je in ieder geval veel detail-plezier en veel succes.