• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende detailer heeft raad nodig

Svekke

Detailing rookie
31 aug 2010
9
2
Zoals je in dit topic kunt lezen heb ik een tijdje geleden een nieuwe wagen gekocht.
https://forum.Carclean.com/cc_postst7940/Effe-voorstellen.aspx

Na nu een 4400km gereden te hebben. Krijgt hij vooraan op de bummer. Naast de nummerplaat kleine schade te vertonen van steenslag op de autosnelweg. Valt dit weg te werken met een of ander product?

Ik heb ook al het stappen plan gelezen met alle producten in. Maar ik zie toch door het bos de bomen niet.
Welke basis producten zou ik zeker in huis moeten halen?

Let op ik heb nog niets. Dus ik moet van nul beginnen.

Wat betreft de steenslag, het ligt eraan hoe groot de schade is. Als het al na 4400 km dan mag je aannemen dat je in de toekomst veel meer mag verwachten. Over het algemeen is de VW lak erg hard en heb je niet snel steenslagschade. Je zou hele goede foto's moeten maken om echt een oordeel te geven.

Wat betreft een startpakket, daar is ontzettend veel over te vinden op dit forum. Kies een stappenplan en koop producten binnen je budget, suggesties genoeg hier.

Ik vraag me echt af of de hard of zacht heid van een lak invloed heeft op de steenslagschade?:weetniet

Persoonlijk denk ik niet

ik denk eigenlijk van wel....
zachte lak zal niet zo snel "chippen" lijkt me,eerder vervormen...
Terwijl harde lak, als deze schade ondervindt, eerder "brokkeld"
maarja, da's theoretisch hè....... :weetniet

tamer zei:
Ik vraag me echt af of de hard of zacht heid van een lak invloed heeft op de steenslagschade?:weetniet

Persoonlijk denk ik niet

Het maakt zeker wel verschil. In een zachte lak krijg je deukjes en in een harde lak springen er stukjes af. Naar mijn mening kan je een deukje makkelijker/netter corrigeren dan een stukjs losgelaten lak.

Als ik naar de VW van mijn vriendin kijk zie ik nagenoeg geen schade (140.000 snelweg vooral snelweg km). En zachte lak heeft veel eerder schade.

Steenslagschade is nauwelijks weg te polijsten en al helemaal nauwelijsk als de lak verdwenen is. IZo goed als iedereen heeft last van steenslagschade, het is helaas niet anders. Dan had het maar geen auto moeten worden. Maar Carclean verkoopt een product waarmee je steenslag wel grotendeels kunt wegwerken. Enige tijd geleden heb ik hier een review over geschreven. Het is een aanrader. Succes!

https://forum.Carclean.com/threads/langka-complete-chip-paint-repair-kit.1668/

Hierbij enkele foto's.
De ene van wat dichterbij als de andere. Van iets verder is het zelfs niet echt meer zichtbaar.

DSC00818.webp

DSC00815.webp

DSC00814.webp

Je kan het puntje in het midden van de volgende foto zien. Niet heel erg hard.

DSC00816.webp

Haha, dat is zo te zien wel heel minimaal...

Zou er niets aan doen, alle handelingen maken de kans dat het zichtbaarder wordt groter.
Als je er wat aan wil doen kan je het zwart een beetje aantippen met de juiste lakkleur en dan polijsten.

Lijkt wel een kogelgaatje van een luchtdrukgeweer.
Zou er zelf denk ik ook niet teveel mee gaan pielen ( tenzij overtuigd van je eigen kwaliteiten ), hooguit druppie lakstift en dan polijsten; maar dan zo minimaal mogelijk .