• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beginnende poetser

4motionv6

Detailing rookie
27 jun 2010
35
0
ik heb ook het poets virus opgelopen:)^ , nu wil ik een dap 500 aanschaffen,, mijn doel is vooral swirls, niet heel erg diepe krasje wegpoetsen extra waterdiepe glans, en het verlichten van het poetsen( want met de hand blijf je ook niet vol houden)
ik wil dus het raffini pakket aanschaffen,, welke producten heb ik nodig om swirls en lichte krasje gedeeltelijk weg te poetsen tips graag en ervaringen
 
Die je bij het raffini pakket krijgt :)

Daarbij is een aantal doeken ( sowieso per gebruikt middel een ander ) geen overbodige luxe
 
Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm

Je kunt er niet genoeg hebben. Doe je zelf een plezier en bestel er een stuk of 4 (als het budget het toelaat natuurlijk)
 
LB zei:
Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm

Je kunt er niet genoeg hebben. Doe je zelf een plezier en bestel er een stuk of 4 (als het budget het toelaat natuurlijk)

bedankt voor je tip :)^ de ene hand wast de ander, klinkt raar op dit forum denk ik zo :cool:
ik zie dat de raffini pakket op is, waneer wordt dit eventueel aangevuld,, iemand enig idee
 
Geen idee, mail / telefoontje naar CC snelste manier.
De DAPV2 is wel gewoon beschikbaar net als de pads en de polijstmiddelen.
Ik zie dat de zowel de Bonnets als de Quick Clenz van Cobra niet leverbaar zijn :( .... daar wrikt de schoen dus
 
Vandaag heb ik een uitgebreide show off geschreven over een detailjob van afgelopen maandag. Ik heb alle stappen beschreven en linkjes gemaakt naar de gebruikte producten. Wellicht heb je er wat aan.

[topic=7192]Peugeot 307 SW bj2003[/topic]
 
Zekerheidshalve een vraagje: gaat het puur en alleen om de swirlverwijdering of een gehele detailbeurt ( van top tot teen dus )
 
mk-us zei:
Zekerheidshalve een vraagje: gaat het puur en alleen om de swirlverwijdering of een gehele detailbeurt ( van top tot teen dus )

sorry dat het niet duidelijk is,, vooral om de swirls en kleine krassen , maar uiteindelijk ook van top tot teen
 
Dan is het raffinipakket + doeken afdoende,
voor top tot teen: zie post#3, daar staat het gehele verhaal perfect beschreven
 
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je buiten dat pakket nog wel iets meer zal nodig hebben :cool:

Edit : 4 seconden :|~*
 
B.K. zei:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je buiten dat pakket nog wel iets meer zal nodig hebben :cool:

Edit : 4 seconden :|~*
kan iemand mij mischien helpen met welke pads voor de dap zijn,, ik heb geen idee welke het zijn:-"
 
Je kan kiezen voor de Monello Kompressors of de Lake Country CCS pads, CCS zal 5.5" zijn en Komp zal 6" zijn. Beide passen op de standaard meegeleverde plate. (uiteraard zijn er meer merken, maar dit zijn de meest gangbare om mee te starten)

Welke van de 2 soorten je best pakt, is persoonlijke voorkeur. Ik zou zeggen pak van elk 1 in de kleuren oranje, wit, green light en zwart. Dan heb je een ruim speelpakket waar je alle kanten mee op kan.
 
B.K. zei:
Je kan kiezen voor de Monello Kompressors of de Lake Country CCS pads, CCS zal 5.5" zijn en Komp zal 6" zijn. Beide passen op de standaard meegeleverde plate. (uiteraard zijn er meer merken, maar dit zijn de meest gangbare om mee te starten)

Welke van de 2 soorten je best pakt, is persoonlijke voorkeur. Ik zou zeggen pak van elk 1 in de kleuren oranje, wit, green light en zwart. Dan heb je een ruim speelpakket waar je alle kanten mee op kan.
dus 6 inch past er ook op, oftewel de platen die krijgt,,, krijg je bij het product en het is de smartpad als ik het goed begrijp
 
zowel de 5.5" als de 6" passen er gewoon op ( zoals het er voor gemaakt is / bedoelt is ), groter en kleiner kan, maar dan moet je een andere backingplate gaan gebruiken.
Je krijgt bij de DAP gewoon de juiste backingplate, als je voor het pakket gaat dan zitten er de 4 meeste gebruikte 5.5" pads ( de CCS versie / die met die ronde holletjes ) bij.
De kompressor serie is 6" ( dus klein tikkie groter ) en heeft lamellen ipv gaatjes.

Uiteraard zijn er nog véél meer merken / types en soorten, maar deze 2 zijn toch wel de meeste gebruikte.