• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner, nieuwe auto

Eddie_d

Detailing trainee
20 aug 2013
32
40
Hallo allemaal,

Ik heb enige ervaring met clearing en detailling. Mijn vorige auto, een Hyundai tucson, probeerde ik regelmatig met de hand te wassen. Ook voerde ik een beperkt stappenplan uit. Met wassen, kleien en waxen. Ik gebruikte hiervoor spullen van meguiars.
Nu heb ik vorige maand een nieuwe auto gekocht. Het is een zafira tourer in de kleur asteroid grey. (Helaas afgeleverd met een waxoyl behandeling :| )

Nu wil ik de auto graag netjes houden en ben van plan deze dus goed te onderhouden. Heb dit forum behoorlijk zitten doorspitten en heb (volgens mij) een goed beeld bij wat ik nodig heb en welke stappen ik moet doorlopen.

Ik heb nog wel een aantal vragen?

- als ik het 5-stappenplan uitvoer ben ik dan mij waxoyl behandeling kwijt? (Dit is juist de bedoeling als ik dit forum lees )
- kan ik de poorboys black hole gebruiken op de kleur van mijn auto?
- is onderstaand lijstje producten een goede lijst om mee te starten? (Ik heb nog wat restjes meguiars maar wil met een schone lei beginnen. Washmitt en doeken zijn al best vaak gebruikt namelijk)

Shampoo poorboys. 17,99
Meguiers washmitt 17,99
Monello - Microfiber bundel - Unic. 49,95
Monello - Dolce Verde Klei Set. 26,49
Poorboys World - Professional Polish - 473ml. 18,49
3M afplaktape. 4,50
Poorboys World - Black Hole - 473ml. 17,99
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml. 17,99

Nog te kiezen
Velgenborstel
Applicatorpads
Velgenreiniger

Graag jullie advies? Is het handig om alles online te bestellen of om even langs carclean te rijden en het daar te halen? Of is carclean geen fysieke winkel met alles op voorraad?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet, Eddie
 
Welkom!

Voor shampoo zou ik zelf gaan voor DJ BTBM - vind ik het fijnste werken.

Qua doeken zou ik niet voor de unic maar de trio variant gaan. Want doeken heb je gewoon veel nodig - zeker omdat je schrijft ik wil met een schone lei beginnen.

Monello klei ken ik niet - gebruik zelf nu de mothers set maar Monello kennende moet dat een mooie set zijn.

Over de EXP zou ik nog een mooie wax zetten - kijk eens bij bijvoorbeeld DJ panelpotjes

Voor pads gebruik ik de handpads van Monello (rood, zwart, wit, geel) - vind ik erg fijn in de hand liggen.

Velgenreiniger is PB spray&rinse een goede

Zag dat je een washmitt van meg hebt staan maar die zit standaard met spons in het unic/ trio pakket doeken van Monello dus die kun je van je lijstje afhalen
 
inge;339210 zei:
Welkom!

Voor shampoo zou ik zelf gaan voor DJ BTBM - vind ik het fijnste werken.

Qua doeken zou ik niet voor de unic maar de trio variant gaan. Want doeken heb je gewoon veel nodig - zeker omdat je schrijft ik wil met een schone lei beginnen.

Monello klei ken ik niet - gebruik zelf nu de mothers set maar Monello kennende moet dat een mooie set zijn.

Over de EXP zou ik nog een mooie wax zetten - kijk eens bij bijvoorbeeld DJ panelpotjes

Voor pads gebruik ik de handpads van Monello (rood, zwart, wit, geel) - vind ik erg fijn in de hand liggen.

Velgenreiniger is PB spray&rinse een goede

Zag dat je een washmitt van meg hebt staan maar die zit standaard met spons in het unic/ trio pakket doeken van Monello dus die kun je van je lijstje afhalen

Bedankt voor je reactie. Scherp van de washmitt, had hem inderdaad eerst los neergezet maar daarna zag ik dat ik nog geen doeken had, dus vandaar de set. Van de wax zie ik een heleboel varianten bij het merk dat je noemt. Heeft er nog 1 je voorkeur?
 
Wax: Dodo Juice heeft erg veel soorten, hier een overzicht die je wellicht kan helpen: https://forum.Carclean.com/cc_postst2339/Dodo-Juice-waxoverzicht
Als je de panel potjes besluit te proberen is de Supernatural Finger Mitt een aanrader.

Iets budget vriendelijker om te gebruiken over de EXP is de Natty's wax (niet beschikbaar in panel pot).
 
Alle DJ's zijn fijne waxen maar als suggestie de supernatural of Purple Haze Pro.

hi_sven goede tip de fingermitt van DJ werkt inderdaad erg plezierig. (had ik even niet aan gedacht)
 
@hi_sven, goede tip van de fingermitt! ik zal hem op m'n lijstje zetten.
@ingebakermans, bedankt voor de suggesties.

Zijn er nog mensen die antwoord hebben op mijn vraag van poorboy's black hole op mijn grijze tourer? En kan ik gewoon bij carclean langsgaan om deze spullen te halen of is het alleen een webwinkel?
 
Black Hole kan prima op je grijze Tourer. Black Hole is namelijk voor donker gekleurde auto's en de kleur van jouw lak (Astroid Grey) kan omschreven worden als donker. Carclean.com is ook een fysieke winkel, volgens mij werken ze daar op afspraak. Ik geloof dat je bij het afrekenen in de webwinkel kunt aanvinken of je het op wilt halen of wilt laten bezorgen.
 
Black hole kan prima, ik gebruik het ook op mijn MINI (zie avatar).
CarClean kan je ook zonder afspraak bezoeken:

Openingstijden showroom
Maandag t/m vrijdag : 10:00u-12:30u en 13:00u-17:00u
Zaterdag: gesloten
Zondag: gesloten

792192_446086628790662_539349095_o.jpg
 
Zo de winkel ziet er mooi uit!

Mooi dat black hole ook op m'n tourer kan. Binnenkort maar alles bestellen, als ik de eerste poetsbeurt erop heb zitten zal ik nog even laten weten hoe het is bevallen.
 
Als je zelf de spullen gaat halen, hoef je niets te bestellen. Je kunt dan ook advies vragen aan een Carclean medewerker, die eventueel je auto ook kan bekijken voor een optimaal advies.

Industrieterrein waar Carclean zit heet geloof ik Oudeland, je moet de afslag op de N471 bij de Dino wasstraat hebben, en dan een stuk door rijden.

Foto van het gebouw tijdens Summer Detail Day 2013, helemaal op het eind zit de winkel van Carclean (wel ff aanbellen, om binnen gelaten te worden).
2e0vi9e.jpg