• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner: Welke pads/doeken voor welke stap?

Zoals gezegd ligt dat aan je voorkeur, zelf gebruik ik ook de machine voor de glaze, en doe ik de wax met de hand. Dit doe ik omdat ik de glaze met de machine veel sneller kan aanbrengen, en ik bij de wax fijn vind om goed te voelen wat er gebeurt, en of je de wax dun genoeg aanbrengt. Daarnaast is het met de meeste harde waxen ook omslachtig de wax op de pad van de machine te krijgen. Overigens gebruik ik de handpad voor de glaze nog steeds voor kleinere/ krappere stukken bij de bumpers, spiegels en degelijke.
 
Ik heb zelf de DAP900v3 Powerpack toen aangeschaft, hier heb je gelijk 3 soorten/stappen polijstmiddelen bij zitten, en de juiste pads die hier voor zijn, ook zit hier een zwarte pad bij, deze is te gebruiken om eventueel met je DAP een wax aan te brengen.
Zelf doe ik dit ook, ik vind het ideaal, klein beetje Collenite 845 op de zwarte pad, en op standje 1-2 met de DAP zeer makkelijk te verdelen, ik vind het zelf ideaal!
Dus kijk anders ook eens naar deze set , dan heb je een super mooie set al bij elkaar om mee te beginnen, een flesje Collinite 845 er bij als wax en dan kan je mooi bezig gaan!
Is trouwens ook inclusief een degelijke opbergtas, hierin kan je vele spullen netjes opbergen.
 
Beste allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Wat betreft de DAP, die laat ik nog even zitten. Eerst maar eens wat ervaringen op doen met de hand en dan in de toekomst een DAP aanschaffen voor het polijstwerk (volgens mij is hij alleen bij polijsten echt van meerwaarde, de rest is met de hand goed te doen). Qua pads en doeken ben ik er helemaal uit, heb nog vele uren op dit forum zitten lezen en her en der waardevolle informatie gevonden.

Ik zit nog met 1 dingetje in mijn maag en dat is het volgende. Ik wilde in eerste instantie gaan voor de complete Mothers kit. Hierin zit shampoo, een kleisetje, cleaner/polish, glaze en wax. Helemaal compleet dus en echt een hele scherpe prijs.

Echter, ik heb ook eens zitten kijken naar de Poorboys producten (Slick & Suds Wash, Proffesional Polish, Black Hole Glaze en de EX-P Sealant). Dit heb ik samengesteld aan de hand van reviews en het handmatige stappenplan. Hierbij komt dan nog een los setje klei en dan bedraagt de totaalprijs bijna 2x zo veel als het setje van Mothers (€65 t.o.v. €105)

Wat is jullie advies? Eerst maar eens aan de gang met het goedkopere Mothers setje of is het het echt waard om wat meer te betalen voor de Poorboys spulletjes? Ik weet niet of Poorboys echt een topper is? Misschien is de Poorboys wel makkelijk te combineren met een DAP in de toekomst en de Mothers spullen wat minder?

Groetjes,
Gerben
 
Poorboys heeft goede producten, maar Mothers wax ook. Beiden zijn goede merken. Ik zou voor het setje van Mothers Wax gaan en met het prijsverschil nog een mooie wax erbij nemen. Collinite 915 of een Dodo pro wax.
 
Mijnheer,

Bedankt voor je reactie! We gaan voor de goedkopere set van Mothers in dat geval, eventueel kan ik in de toekomst altijd nog met andere producten testen.

De vaste waxen raad je aan om mee af te wisselen neem ik aan? Of om nog extra over de Mothers wax heen te zetten?

Ze hebben van Mothers ook een vaste wax zag ik:

https://www.Carclean.com/product/Mothe...r_05550_100206

Deze wordt ook aangeduid met stap 3, dus zou in de set passen zou ik zeggen. Ik kan eventueel eens contact opnemen met carclean of ze die erbij willen doen i.p.v. vloeibare wax (uiteraard betaal ik dan het prijsverschil)? Of is dit geen kwaliteits wax en kan ik dus beter in het hogere segment kijken (bijvoorbeeld de waxen die jij aandraagt).
 
Als je zelf een goed gevoel bij de set van Mothers hebt, moet je dit gewoon doen! dit zal zeker geen verkeerde keuze zijn en het is ook leuk geprijsd wat je zelf ook aangeeft, je kan hier leuk mee beginnen.
Ik zelf heb ik geen ervaring met Mothers, maar zullen zeker prima producten zijn.
Later kan je altijd andere dingen bestellen om te proberen, mochten bepaalde dingen niet helemaal fijn werken of op raken uit de set.
Hoe meer je er mee bezig gaat, hoe vaker je een bestelling gaat plaatsen bij Carclean. (spreek uit ervaring:p)
Wat heb je verder gekozen als ik vragen mag? :-D
 
Beste Bjorn,

Leuk dat je het vraagt, zal even een overzichtje maken!

Wat ik al heb:
2 goede emmers
Microvezel spons
Goedkope Halffords pads (2x foam, 2x badstof, 2x microvezel) welke ik wil gebruiken voor kunststof/rubber producten
Goedkope Halfords doekenset (1x microvezel, 1x polijstdoek, 1x droogdoek) welke ik wil gebruiken voor de ruiten

Wat ik ga bestellen:
Monello Wash Mit voor het wassen (als aanvulling op mijn huidige spons)
Mothers Ultimate Wax System
Monello ovale handpad wit (voor de polish) en zwart (voor de glaze)
Ronde rode pad (voor de wax)
Monello Peluche Verde Trio voor het uitwerken van de Mothers producten
Monello Non Ferro (Ik heb een stuk of 3 ijzer splintertjes in de lak gevonden nadat ik tijdens werkzaamheden iets weg moest slijpen)

Overigens, die Non Ferro kan ik hierna ook gebruiken om remstof te verwijderen? Ik heb namelijk geen goede velgen reiniger, mijn wielen zijn een half jaar geleden opnieuw gepoedercoat & tot nu toe kon ik ze prima schoonmaken met een sopje. Inmiddels begint de remstof toch wel lastiger te verwijderen en zie je dit al een beetje de lak in trekken zelfs.

Is het nog de moeite waard om de Mothers set met de vaste wax te nemen i.p.v. de vloeibare wax?

https://www.Carclean.com/product/Mothe...l_05750_100565
https://www.Carclean.com/product/Mothe...r_05550_100206

Toekomst:
Monello Peluche Verde Trio (omdat ik aan 3 doeken waarschijnlijk niet voldoende heb)
Monello Piccolo Nero (voor het interieur, kleine hoekjes/roostertjes etc.)
Poorboys World Trim Restorer (om na het poetsen alle exterieur kunststoffen/rubbers mee te behandelen)
Poorboys World Natural Look (als universele reiniger voor interieur, kan bijna overal op gebruikt worden)
Indien het nodig blijkt te zijn de Monello Mezzo polish met oranje handpad (met eerst kijken wat het Mothers setje doet)

Gerben
 
Beste allemaal,

Ik heb nog even een vraag voordat ik ga bestellen (+ eerdere vraag over de vaste of vloeibare wax, waar ik nog benieuwd naar ben).

In ieder geval, ik lees overal dat je goed je microvezel doeken uit elkaar moet halen en ze dus niet voor meerdere stappen moet gebruiken. Echter, wat kan er mis gaan als je bijvoorbeeld de glaze en wax met dezelfde doek uitwrijft? We hebben het hier over uitwrijven, inwerken doe ik met een pad. Als de doek nog droog en schoon is, dan kun je de glaze doek toch makkelijk doorschuiven? Ik snap dat het bij polijsten wel einde verhaal is, omdat je dan misschien wat polijstmiddel in je doek hebt zitten. Benieuwd naar jullie reactie, anders moet ik toch nog wat extra doeken aanschaffen.

Gerben
 
Het kan zijn dat na het afnemen van je wax, je microvezeldoek al vol begint te raken met waxdelen, dus dan zou ik hem daarna niet meer ergens anders voor gaan gebruiken, dit geld ook voor alle andere stappen waarbij je deze doeken gebruikt.
Bestel je 1 trio Peluche Verde extra, weet je zeker dat het goed doet, en voor die prijs hoef je het niet te laten.

En wat betreft die waxen kan ik je geen antwoord geven helaas, ik heb geen ervaring met die waxen, en ook niet met een vaste wax.
Ik gebruik de Collinite 845 vloeibaar en dit is de enigste die ik gebruikt heb, bevalt mij echt super goed.