• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner wil net iets meer...

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Goedenavond beste mensen,

ik ben sinds afgelopen zomer iets meer aan het poetsen geslagen van mijn zwarte Opel Tigra uit 2000. Ik heb het Mequiars 3 stappen plan (cleaner, polish en wax). Voor de rest gebruik ik gewoon simpele autoshampoo, spons en goedkope handoek. Nu wil ik wat nieuwe dingen aanschaffen omdat ik denk dat ik dan de 3 stappen van Meguiers beter benut. Wat vinden jullie hiervan:


1 Wassen:
Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml - € 9,98
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm - € 12,00
2 "emmer systeem" €0,00

2 Reinigen & voorbereiden:
Mequiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml - € 0,00
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack € 8,98


3 Polijsten:
Mequiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml - € 0,00


4 Wax & bescherming:
Mequiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml €0,00


5 Onderhoud:
Mequiars - Ultimate Protectant - 355ml € 12,99


Nogmaals wat vinden jullie hiervan? twijfel vooral over de Towel van Poorboy's. Wat raden jullie aan?

Dan zijn er nog een paar dingetjes waar ik wel aan heb gedacht... maar nog even geen behoefte aan heb. Clay'en, Velgen reiniger en interrieur reiniger. Ook mogen mijn MF doeken op ten duur vervangen worden.

Groeten!
 
1 Wassen:
Meguiar's - Gold Class Car Wash - 473ml - volgens velen hier een prima shampoo; kijk ook eens in dit topic
Meguiar's - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) - prima keus
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm - ben erg happy met mijn Delirium
2 "emmer systeem"

2 Reinigen & voorbereiden:
Meguiar's - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml -
Meguiar's - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack - OK


3 Polijsten:
Meguiar's - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml - waarmee? (pad)


4 Wax & bescherming:
Meguiar's - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml - ook hier: waarmee?


5 Onderhoud:
Meguiar's - Ultimate Protectant - 355ml

Misschien nog een paar applicator pads erbij en wat goede doeken (ga vooral hier niet op zitten bezuinigen). De Poorboy's Deluxe Mega Towels zijn bijvoorbeeld prima doeken.
 
Als je ook gaat polijsten, zou ik zeker vooraf kleien.
Neem de Mothers set, zit gelijk ook een doek bij en detailspray.

Misschien de Poorboys World Samples eens bekijken.
Mooi om te proberen of het bevalt, niet te duur en de flesjes zijn altijd handig.

Applicatorpads kan je net zo goed van CarClean zelf nemen (gele) of poorboys (wit, MF).

Hans
 
Het lijkt veel op de set waarmee ik begonnen ben ;)
Ik zou echter wel het kleipakket nemen, bij de Meguiars zit in een voordeel verpakking ook de quick detailer bij en kun je ook vogelpoep en kleine vlekken tussendoor bijwerken. (en misschien dan de ultimate protectant laten vallen)

Voor de pads zou je ook de set van carclean kunnen nemen, verder ben ik peroonlijk gek van de oranje delerium doek.

Succes
 
Soepergrover zei:
1 Wassen:
Meguiar's - Gold Class Car Wash - 473ml - volgens velen hier een prima shampoo; kijk ook eens in dit topic
Meguiar's - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) - prima keus
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm - ben erg happy met mijn Delirium
2 "emmer systeem"

2 Reinigen & voorbereiden:
Meguiar's - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml -
Meguiar's - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack - OK


3 Polijsten:
Meguiar's - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml - waarmee? (pad)


4 Wax & bescherming:
Meguiar's - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml - ook hier: waarmee?


5 Onderhoud:
Meguiar's - Ultimate Protectant - 355ml

Misschien nog een paar applicator pads erbij en wat goede doeken (ga vooral hier niet op zitten bezuinigen). De Poorboy's Deluxe Mega Towels zijn bijvoorbeeld prima doeken.


Bedankt voor jullie super snelle reacties. De Poorboys towel wordt hoogstwaarschijnlijk vervangen door de Delerium. 3 mensen reageren waarvan er 2 al gelijk zeggen dat die ook heel goed is. Dat moet ik dan maar geloven ;)

De cleaner, polish en wax wilde ik aanbrengen met de applicator pads van Meguiar's... maar ga nu waarschijnlijk voor de pads van Poorboys. Er waren toch best veel negatieve ervaringen met de nog goedkopere pads van carclean zelf. Verder ben ik ook zeker van plan mijn eigen MF doeken te vervangen, mijn oog viel ook al op de doeken van Poorboys a 5,99 te stuk. Maar mijn financiele situatie laat dit even niet toe :p haha

over de clay ben ik nog niet uit. Dat word voor de winter toch niets meer dus denk dat ik die van de zomer maar ga aanschaffen.

Nog meer reacties????
 
RedCat zei:
Als je ook gaat polijsten, zou ik zeker vooraf kleien.
Neem de Mothers set, zit gelijk ook een doek bij en detailspray.

Misschien de Poorboys World Samples eens bekijken.
Mooi om te proberen of het bevalt, niet te duur en de flesjes zijn altijd handig.

Applicatorpads kan je net zo goed van Carclean.com zelf nemen (gele) of poorboys (wit, MF).

Hans

Ik sluit mij helemaal aan bij het advies van Redcat;) .
Als de tigra nog nooit gekleid is dan is het zeker de moeite waard om de auto eerst te kleien voor verdere detailacties. En geloof me dat ga je ook zien aan het eindresultaat. Daarbij is het absoluut geen ingewikkelde of zware klus om te doen.
Met de consumer Meguiarsset of de kleiset van Mothers (heeft overigens ook mijn voorkeur) ben je voor 30 a 35 euro al klaar.

Tot slot lijkt het mij efficienter of zelfs noodzakelijk om te polijsten met een polijstpad (uiteraard afgestemd op de staat van je lak) ipv normale pads.