• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beginner

lima95

Detailing rookie
11 aug 2013
3
0
Geachte heer,

Met veel interesse heb ik uw uitleg over de werkwijze van wassen, drogen, enz. gelezen.
Drie weken geleden hebben we een Volvo V70 van 2010 gekocht maar er zitten enkele swirls op de koffer en krassen op de zijkanten van het koetswerk.
Ook heeft het lederen interieur enkele krassen.
Ik ben een complete leek en heb geen enkele ervaring in het onderhouden van een auto. Vandaar deze, waarschijnlijk, domme vragen.
Ik ken ook niet alle terminologie dat jullie op het forum gebruiken.
Kunt u mij zeggen wat ontbreekt in dit lijstje van produkten dat ik zou willen gebruiken om de krassen (interieur en exterieur) zoveel mogelijk te verwijderen (camoufleren), en de auto voor de winter in orde te brengen?
Misschien gaat dit allemaal boven mijn pet en vind u dat dit door een professioneel moet gedaan worden. U zegt het maar.

-Wassen/Drogen: PoorBoy's, Super Slick&Suds: 18€; Monello Acqua Trio Pack: 70€.
-Ruiten: Dodo Juice, Clear Menthol Glass Clean: 11€.
-Velgen: Iron X: 14€; Collonite 845: 17,50€.
-Leren binnenbekleding: AutoGlym, Leather Cleaner & Balsem: 11€; Leather Care Cream: 18€; Interieur Paardenhaar Borstel: 12€.
-Klei: Monello Dolce Verde Klei Set: 26,50€.
-Kompressor Starterskit Raffini Polish Power Dap900: 245€.
Als u het goed vindt kan ik ook foto's van het beschadigde koetswerk en leren zetels opsturen.

Sorry voor al de last.
 
Ik zou zeggen begin met de stickies te lezen dan wordt al een heleboel duidelijk.

Maar je lijstje ziet er aardig compleet uit - mis alleen doeken (die heb je veel nodig) en nog wat handpads.
 
Domme vragen bestaan niet en een last ben je zeker niet!

Affijn, opzich ziet het er allemaal netjes uit alleen zoals inge al zei mis je doeken. De handpads heb ik zelf thuis niet liggen maar ze kunnen zeker handig zijn!
Ruiten: ik zou hier sowieso nog een vetro bianco bij doen
Velgend: i.p.v. De collonite zou ik voor je velgen gaan voor pb's wheelsealant , iets duurder maar wel beter resultaat.
Leer: ik heb geen ervaring met het autoglym setje, alleen met gliptone. Maar het geheel is wel compleet.

Foto's zou ik zeker bij voegen kan er altijd iets beter bepordeeld wolden.
 
Meer doeken zijn welkom lijkt me. Voor de velgen zou ik starten met een velgenreiniger zoals Poorboys World Spray&Rinse. Daarna pas Iron-X om de metaaldeeltjes te verwijderen.
 
Dank voor jullie snelle antwoorden. Elke dag lees ik meer en begin stilaan beter mijn weg te vinden op\in dit forum. Ik begin zelfs overal jullie icoontjes te herkennen.
Mijn vraag is dan ook één waar jullie al honderden keer, voor ons beginners, hebben op geantwoord. Ik had beter moeten weten.
 
Excuseren is nergens voor nodig! ;)

Zelf gebruik ik trouwens Spray and Wipe veel. Met kleien (i.c.m deze klei) en ook om de ruiten te reinigen. Hoef je niet én een glascleaner én een glijmiddel voor de klei te kopen.
 
Ik gebruikte eerst de clay lube uit het monello setje maar ben toch overgestabt op dodo en wat een verschil! Glijd een stuk beter.
 
Okay, als ik het setje van Mondello Verde kleiset laat vallen voor Poorboy's spray&wipe met Poly Elasticiteit Clay, dan is dit duurder maar spaar ik weer uit op de Dodo Juice: Clear Menthol Glass Cleaner. Het lijkt wel of je heel veel kan doen met deze Spray And Wipe, niet?
Kan het zijn dat ik in mijn beginlijstje ook het voeden (ik dacht aan Poorboy's: Black hole en zwarte finishing Pod) en Sealant: Poorboy's Exp. Ben vergeten?
Zijn er nog zo van die overlappingen (die uiteindelijk onnodig veel geld kosten) die jullie kunnen ontdekken in het bovenvermelde lijstje?
Inge en anderen hebben me reeds gewezen op het tekort aan handdoeken.
Ik dacht dat ik met dat Acqua Trio pack van Monello voldoende zou hebben. Voor mij is het nog steeds niet duidelijk wat voor wat je kan gebruiken.
Jullie zeggen het maar.
 
EX-P en Black Hole zou goed kunnen, maar ligt aan de kleur van de auto. Black-Hole wordt gebruikt bij - je verwacht het niet! - auto's met een donkere lakkleur. Eerst een laagje Black-Hole/White Diamond en daarna één of twee laagjes EX-P.

Zelf heb ik heel veel van deze doeken. Wellicht vrij prijzig, maar o zo zacht en o zo fijn!
 
Ik zou zelf het aqua trio pak aanvullen met 1x trio extra verde en 1x trio peluche Bianco of 2x trio Verde. Dan moet je waarschijnlijk toch nog wel tussendoor wassen maar maakt het werken een heel stuk aangenamer.

Zelf heb ik voor mijn dinky toy 6x Verde, 5x Bianco, 4x Piccolo, 1x Aqua senza. Maar merk dat ik toch nog Verde mis (en zal deze (trio versie)) bij een volgende bestelling weer mee laten komen. Dit om je een idee te geven.

Tip kijk ook eens naar de AF klei https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Clay_Bar_200g_CB200_102155 deze is voordeliger dan die van PB en ook fijn om mee te werken. Je kunt hier ook gewoon de S&W van PB bij gebruiken.