• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginners polijstmachine

Tess

Detailing rookie
6 feb 2021
4
15
Hallo iedereen,

Ik zou graag mijn eerste polijstmachine aanschaffen.

Ik vraag mij af of de DAP EVO 8mm 1000 watt de meerprijs waard is tov de DAP EVO MINI en de DAP EVO 500?

Welke bevelen jullie aan voor en beginner?
Alvast bedankt! :)
 
Evo mini is echt een kleinere machine, met kleinere steunplaat (en pads) maar daardoor wel geschikt voor auto's waar je weinig grote vlakken hebt. Een DAP Evo is perfekt voor een beginner: kleine steunplaat voor plaatsen waar je met grote pads niet uit de voeten kunt, en toch voldoende vermogen. De DAP500, komt op een harde lak vrij snel vermogen te kort, en ook de vormgeving is ergonomisch veel minder.

Een machine die het nét niet is, blijft een ergernis en kost je uiteindelijk meer geld dan een machine die misschien net iets meer kan dan nodig is (dan koop je geen andere machine, bij een nét-niet machine zie je dat veelvuldig wel gebeuren).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tess
Ik vraag mij af of de DAP EVO 8mm 1000 watt de meerprijs waard is tov de DAP EVO MINI en de DAP EVO 500?

+1 voor de bovenstaande reacties.

De Mini is leuk als tweede machine, de 500 is alleen wat goedkoper omdat je minder vermogen hebt. Dus, zoals hierboven al aangehaald; De DAP Evo 1000 is veelzijdig doordat je er ook een kleine backingplate (+ pad) op kan gebruiken, meer vermogen en ergonomisch ook een stuk beter. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Rytec en Tess
ik ben zelf begonnenmet de dap500, prima machine als je geen keiharde lak hebt en als je met grote pads het niet haalt dan gebruik je gewoon kleinere diameter pads en dan heb je met 500Watt ook voldoende vermogen, ik heb er later een dap900 bij gekocht en op de 500 een kleinere plaat gezet, dan hoef je niet iedere keer om te wisselen.
 
  • Leuk
Reactions: Tess
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga dan voor de DAP EVO 1000 Menzerna Raffini Evolution pack gaan. Aangezien ik denk dat dit pakket wel een stukje voordeliger uitkomt dan alles apart aan te kopen. Wat is jullie opinie over de Menzerna pollijst producten?
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Moet zeggen heb eigenlijk nog geen slechte producten gezien bij carclean.
Wel hebben vele na verloop van tijd hun eigen voorkeur. Middelen die zelf al gebruikt heb monello Nanolex scholl en nu rupes wat bij de Mille machine is geleverd allemaal deden ze het goed. Dit zal ook voor de Menzerna zo zijn.
 
Menzerna (monello is ook menzerna), Scholl en Rupes worden gezien als de beste polijstmiddelen die er zijn. Het is voornamelijk persoonlijke voorkeur, maar het zijn zeker echt goede polijstmiddelen.
 
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga dan voor de DAP EVO 1000 Menzerna Raffini Evolution pack gaan. Aangezien ik denk dat dit pakket wel een stukje voordeliger uitkomt dan alles apart aan te kopen. Wat is jullie opinie over de Menzerna pollijst producten?
Niet vergeten om extra pads bij te bestellen
 
Laatst bewerkt: