• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnerspakket en stappenplan

Celis

Detailing chief
20 sep 2012
83
78
31
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Peugeot 206 die ik handmatig wil detailen.
Polijsten wil ik misschien ooit nog gaan doen, maar voor nu wil ik enkel wassen en waxen.

Ik ben al in het bezit van een Meguiars Microfiber Washmit, de rest moet ik allemaal nog kopen.

Tot nu toe is dit mijn stappenplan:

1. Wassen met PB's Super Slick and Wax.

2. Drogen met Delirium Orange Drying Towel.

3. Kleien met Mothers California Gold ClayBar Paint System, afnemen met Monello's Pluche Verde.

4. PB's Black Hole opbrengen met Monello's Edgeless Soft Foam Hand Applicator, afnemen met Monello's Pluche Verde.

5. Collinite's 845 opbrengen met een schone Monello's Edgeless Applicator, afnemen met Monello's Pluche Verde

Is het nodig om een cleaner te gebruiken na het kleien?
En hoeveel doeken en applicators heb ik ongeveer nodig?

Alle op- of aanmerkingen zijn welkom!
 
Celis,
Ik zou em iets aanpassen
-Optioneel zou zijn inspuiten met Gyeon iron
-Wassen met shampoo Dodo juice born to be mild.
-Drogen hoeft nu niet gewoon afspoelen en gelijk kleien met de set van Mothers
-Ikzelf zou nu de lak cleanen met bv Pb Prof polish daar knapt de lak al aardig van op en is goed te doen met de hand.
-Pb black hole is optioneel wat mij betreft.
-Collinite 845 zo dun mogelijk aanbrengen en afnemen (iedereen zou zo'n fles moeten hebben vind ik).

Dit zou mijn keuze zijn en als je wat wil weten vraag maar raak. Ik denk dat je minimaal een doek of 6 wel nodig hebt.
 
Oke, de shampoo zal ik vervangen door B2BM.
En dan Professional Polish in plaats van de Black Hole?
En moet ik de PP met een normale pad opbrengen, of eventueel met een lichte cutting pad?
 
Pb prof polish is een cleaner en die moet je een beetje "inwrijven" met een zachte pad zonder cutting en tussendoor ook ff de pad schoonmaken.
Kijk gewoon voor een zachte pad zonder cutting van monello.
Ikzelf gebruik een Apc (Poor Boys) verdunning om mijn pads schoon te maken.
Voor de pp:
https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
Voor de collinite:
https://www.Carclean.com/product/Monello/Disco_Rosso_Foam_Applicator_102640